Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 961 ggr
brukskorningskusk
0

God morgon 2010-10-31

Här är vi vakna. Tittat till KP som fått stå i spilta en hel natt för första gången, vad vi vet. Allt verkar ha gått bra. Skönt! Idag väntar lite häst både på hemmaplan och borta på en skogsdag. Där vi tar med oss en nsv och så KP. Förhoppningsvist blir det flera russ med där. Kul!

Annars regnar det just nu. Vädret lovar att det ska bli uppehåll längre fram på dagen…

Ha en bra dag alla russvänner! /A m co

[Croneld]
0

God morgon!
Frukost, sen iväg på som funktionär på kör och agilitytävlingar. Ska bli roligt, hoppas det slutar regna bara. Ha en bra dag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Sovmorgon till halv åtta idag med, men idag fick vi sova en timme längre Skrattande

Solen skiner och det är väl runt nollan. Peter ska iväg idag, medan jag får vara hemma en hel dag. Få se vad som hinns med, smådjuren behöver rent i burarna och några häsatr skulle behöva röra på sig.

karisma
0

God morgon

Tog sovmorgon fast jag hade glömt att ställa om klockan som vanligt. Nu har regnet även kommit hit fast det är varmt ute + 10 Har inte bestämt vad jag ska göra idag fast mina golv skulle behövas saneras få se vad jag känner för

ha en bra söndag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

God Morgon!

Lite förvirrat i dag, eftersom man vaknar på sin "gamla" tid…..På väderkartan på TV såg man en sol för söndag, men den syns inte här i alla fall!

Fölisarna som varit utan mamma i natt sög sig fast som iglar så fort dom kom ut i hagen, men natten har varit lugn, vi hör in i huset om det gnäggas och sparkas i stallet, men det har varit tyst…..Lippu stod ju i "sin egen" box och Dain var inkräktare, men det gick bra. Dynar får vänta lite med att vara från sin mamma, han är ju mycket yngre…..Framåt dan blir det skola för dom!

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

Morron

Trött idag, huvudvärk med. Förkylningen vill inte ge med sig. Nu är det grått här men nyss lös solen lite så det såg ut som det skulle bli fint…..

I em blir det ridhus och körträning med Njord.

Ha en skön söndag!

Lisa-trollet
0

Go morgon

Här är de mulet, har regnat inatt. Ska jobba på förmiddagen och sen blir de lite träning med hästar, tror vi ska fortsätta dra släpa med valackerna idag.

Ha en bra dag

garrilina
0

God förmiddag! Vad jag tycker om när vi ställer om till vintertid, vaknar i "vanlig" tid och har en timme till godo. har redan hunnit med att packa och bära in hösilage till kvällen och till i morgon bitti och kväll. Nu är jag in på lite lunchpaus ska snart gå ut i strålande solsken igen. Om någon timme blir det skjuts av sonen till tåget, han ska åka till Österrike några dagar när han kommer hem blir det Stockholm 1 månad och sedan Afganistan i ett halvår.  Känns sådär att ha honom där som sköterska, Norge var lugnare men det är ett val som han gör själv.

Ha en bra söndag!

Tittut
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag!

Vi har varit med Gurkane och brukskörningskusk på skogskörningsdag med Movitz.
Mycket trevligt och hästen uppförde sig perfekt. Här är några bilder sedan idag, tagna av Lotta Sjöberg som var hästskötare och fotograf.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Tittut
0

Vi tar väl en i högen….

Tittut
0

Första gången framför kälke.

Sicken kille! Han är så kul och trevlig att köra. Lugnet själv. Tur det för matte, som inte kan det här med skogskörning.

[Croneld]
0

Jag har varit i ett ridhus hela dagen, blev helt plötsligt agility, och tömkörningsdomare i Rid och körklubben shetland. Det var spännande och roligt, senare på dagen fick jag hoppa in som groom åt tre olika ekipage i sommacupsfinalen. Nu middag sedan lite målning av karmar och dörrar. Full fart alltså!

# 10  Fina bilder på Movitz och vilken härlig dag ni verkar ha haft!

karisma
0

# 10 Först tack Lotta för korten

Så roligt att se dig bakom tömmarna Vad roligt vi kan ha med våra körda russ eller hurFlört

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus