Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettsv-russavelsföreningen
Läst 2344 ggr
kristina-axtorp
0

RÅDGIVANDE BEDÖMNING FLYINGE

Imorgon, lördagen den 30 oktober kl. 10.00 är det rådgivande bedömning för unghingstar! Vi finns i Stora ridhuset och det serveras soppa till självkostnadspris!

Välkomna!

kristina-axtorp
0

Anmälda är:

Födda 2009
Pinto e Benicz u Pixie ue. Fido
Brotorps Bizon e Broängens Kicken u. Brunta ue Brunte

Födda 2008:
Todaholms Citruss e. Tomtebos Enoc G u Cilva ue Jucent
Axtorps Cayenne e. Skotte u. Diedre ue. Tomtebos Enoc G
Brivero e. Skotte u. Briljana ue Bravad
Brotorps Stenskott e. Skotte u. Grusita TJ ue Grus
Gugge e Helios u. Gucci ue Trofé
Guminix e. Strix G u. Gumman ue Ripadals Basti
Sommarstorm e. Junisorken u. Hajette ue. Haj

Födda 2007
Texas Trot e. Junisorken u. Tanne ue. Vaganbond

samt Nordsvensk brukshäst
Född 2009
Primör e. Elveligutten u. Blenda ue. Bellman

VeronicaP
0

Jag hade gärna varit där och kollat men i morgon ska jag köra Ijor i gubb och gumm lopp på travbanan då vi ska ha KM där haha jag kommer väl att bromsa oss runt :D

kristina-axtorp
0

#2 Ha ha då blir det upp till bevis! Vi vet ju alla vad lätt det är att stå vid sidan av!

Hoppas att några andra kommer och tittar! På menyn står gulaschsoppa och vegetarisk soppa till de som vill ha det- så kom dit och hjälp oss äta upp!Glad

VeronicaP
0

#3 precis , jag kan rekommendera alla att åka dit och kolla och äta lite gulaschsoppa den är kanon god ;)

skott
0

Jag skulle dit men har fått lite gäster från örebro så det blev ändrade planer, kan ni lägga in bedömningen på  Skotteungarna sen?

kristina-axtorp
0

Nu har vi varit i Flyinge! Alla kom utom en av efteranmälningarna så totalt visades 10 hingstar fram.

#5 Tyvärr så vill jag inte publicera kritiken här eftersom det inte är en officiell bedömning på det viset och jag anser att det måste vara upp till varje hingstägare om man vill publicera kritiken och råden man fick. Jag vill inte heller uttala mig om någon annas häst!

Jag kan väl säga som så iallafall att vi var nöjda med bedömningen av Cayenne och kommer nog att visa fram honom på central avelsvärdering! Om det blir nästa år eller året därpå får nog mätstickan avgöra! Han har dock ngt stela kotor i bak och Roland hade en idé om att det kan vara fosfor brist. Vi ska ta ett blodprov och kolla, men det var väldigt bra att få det rådet, för det är något som jag inte visste tidigare. Så under förutsättning att mätstickan är på vår sida och han får ett lika bra baksteg som framsteg i trav så visar vi fram honom- som det känns idag!

Vill också tacka alla funktionärer som hjälpte till!

Och har du tagit bild på din hingst så publlicera gärna den här! Tyvärr hann jag inte ta några bilder på plats utan har själv fotat hemma när vi kom hem!

kristina-axtorp
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Axtorps Cayenne

Tittut
0

# 7 Fin kille! Kul att ni var nöjda och hoppas ni alla hade en trevlig dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

VeronicaP
0

#7 Vad fin han är och kul att ni var nöjda med kritiken och det var ju bra råd ni fick av Roland.

savrarpstuteri
0

Han ser ju jätteläcker ut Kristina Glad!

Håller tummarna för er, Cayenne och mätstickan…..Glad!