Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 839 ggr
karisma
0

God morgon 2010-10-30

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon på er

Lördag och vädret har jag ingen aning om mer än att det är + 9,8 Inte var det bara lampan i trailer utan något som hade släppt så det var bara att lämna in den till x-et och lyssna på en ramsa om skitsaker som är poppnitade Vågade inte för stunden berätta att det låg en ny kamera till övervakningen i bilen som skall monteras Det tar jag om några dagar Vilken tur att han inte är inne på GIF och läser vad jag skriver På häst fronten ser det ut som jag tänker åka till ridhuset men det kan hända mycket under dagen Men nu först ska jag fixa frukost till alla djur och ta en promenad med de stora hundarna

ha en bra lördag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

garrilina
0

God morgon! Becksvart ute fortfarande, sambon och dottern har åkt för att leta älg med två av hundarna, tur för dem så har nattens regn upphört. Det muttrades över den tidiga timmen som laget tyckte att de skulle samlas vid. För mig blir det stallet hela dagen i ett lugnt tempo varvat med lite fika. I kväll blir det till att skjutsa dotter och son till stan de har tänkt sig att besöka någon-några av stans krogar tillsammans. Dottern har nu kommit upp i ålder så hon kan följa med broder ut.

Ha en bra lördag!

garrilina
0

Nu regnar det, blir ingen torr tvätt i dag.Skrikandes

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Kallgrader och litet snö, tyvärr är det utlovat varmgrader och regn framåt kvällen, otrevligt!

För min del butiken, övriga familjen lär väl roa sig på egen hand. Peter behöver inte iväg förrän imorgon då lasset ska lossas 19.00 i göteborg på måndag.

Få se vad vi gör i eftermiddag, beror en hel del på vädret…

[Croneld]
0

God morgon! Fortsatt renovering av sonens rum, vi har ett par tapetvåder kvar. jag har sovit oroligt och drömt om att jag har valt hingstar till stona inför nästa säsong, hela natten. Men jag kommer inte ihåg valet. Synd, det kanske hade blivit bra!

Ha en bra dag!

Tittut
0

# 4 Synd, hade varit spännande att veta vad ditt undermedvetna valt åt dig. Jag löser många problem och skriver texter i sömnen, men det kanske märks….

Ska stödstäda lite idag och åka till byn och köpa present till Elins kompis som har kalas i morgon. Dessutom hämta min nya kaffebryggare efter att varit utan i över 2 veckor. Äntligen!

Ha en bra lördag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

Förmiddag!

Jättehärligt väder med många plusgrader (10)! Eftersom det är ganska torrt nu, så åker en del saker inomhus som ännu står ute, ett par krukor med växter, ett par trädgårdsstolar m.m. Skall börja vänja av Dain också, han skall få egen box på natten! En tur till antikboden blir det också med lite överblivna saker jag "hittat", annars är det nästan stiltje på den fronten!

Ha en skön lördag!

[Tjiwi]
0

Morron

Milt ute även idag. Solen var här nyss men försvann precis…..Ska köra en tur med Njord idag. Ikväll ska jag in till Staden för att käka med gamla tjej kompisar, kuligt!!

Inte lika kul var det att hitta denna hjort död igår utanför vår hage, han har kämpat med all bråte som fastnat i hornen. Han var insnärjd med en sexkantstolp, två slanor, massor tråd….usch så hemskt. Vill tillägga att det inte är från våra staket…….

Gurkane
0

Godmorgon Russvänner!

Var upp väldigt tidigt efter en bedrövlig natt, matade hästarna i mörkret. För att sen krypa ner i sängen och försöka sova lite till.

Ingen aning om vädret faktiskt, ännu. När vi alla vaknat till liv väntar lite häst pyssel med de alla. Just nu dock bara en russing. Men de större stallkamraterna funkar ju de medCool.

Ha en fin dag och gärna hela helgen.

Jossa
0

#7 Men stackars liten!

God morgon!
Jag ska alldeles strax ut i stallet och ta på min älskade Frostvind träns och sele, undertiden rider jag ut en sväng på Bracken som behöver röra på sig. Känner mig väldigt pigg och glad idag, och det är inte särskilt ofta humöret är på topp! Fest ikväll, ska vara utklädd till häxa har jag fått reda på, värdinnan är snäll och lånar ut kläder till mig.
Men nu är det hästarna som gäller.
Ha en bra dag!

Frostvind bugar på kommando bilden under.