Fodervärd till nordsvensk och russ sökes snarast.
Ett nordsvenskt sto och ett russto utlånas på foder. Gärna tillsammans, men det är inte ett måste.
Båda är födda 2004, premierade och mycket hanterade. Ingen har haft föl.
MIZITA BLÅKLINT 4635. Fux m vit man och svans, 120-123 cm. e Granitsonen Amadeus 429 u Flora 3903 (Klass 1) - Refat 395. Stolinje Inga. Både mormor Vicki Viking 2866 och mormorsmor Tiddeli 2588 är ELIT. Vicki Viking har bl.a lämnat den gdk hingsten Glim 575.
Mizita premierades 2007 Diplom med fantastiska 99878 - 41 p.
Mizita är inriden och inkörning är påbörjad. Hon skulle förstås passa som avelsto, men kan även vara ridhäst till en mjuk men bestämd ryttare.
SAMANTA. Fux m vit man och svans, bls, 150 cm. e Eskil 1919 u Samona 22999 - Granat 1758.
Samanta premierades 2007 med poängen 78777 - 36 p. och utförde ett mycket bra körprov. Hon är både riden och körd. Har gått mycket framför timmerkälke.
Hästarna står utanför Gränna. Är du intresserad av att vara fodervärd till en eller båda hästar kontakta Gudrun Romeborn på e-postadressen: sebilden@hotmail.com eller på telefonnummer: 0736-572983.

#3 Är Samnatna en bruksnordis eller en kallblodstravare? *okunnig*
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

#4 Samanta är av bruksmodell.

Tack
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Jag puttar upp tråden då båda letar nytt hem!
Mizita kan jag tala om är en guda god tjej, som verkligen gillar att arbeta!
Fin trav! Supersnäll att rida och att tömköra, ej inkörd, men går garanterat att jobba fram!
Jag har mizita hos mig, men pga att mina varmblod är lite väl elaka mot henne, så letar hon nytt foderhem!
Och väldigt gärna tillsammans med Samanta!

#Putt.