Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1768 ggr
karisma
0

God morgon 2010-10-27

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon på er

-4 och obestämt väder ännu Det har varit en orolig natt i huset för gam-hunden bestände sig för att bli gammal och klen inatt Vet inte riktigt vad det är men vi åker till vet så fort han öppnar tror det lider mot slutet Det är bara fem dagar sedan hon gick över på sitt trettonde år Qurry var jätte duktig på lektionen fast vi orkar inte så mycket än men vi kommer igen Ska börja ta med Gerimona åxå så jag kommer upp på henne och kan börja hennes utbildning

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

dubbel av Gurkane

Idag hoppas jag på en trevlig dag. Var dåligt av den varan igår.Gråter

Hoppas dessutom att jag kommer ut med mina två skyddslingar Bris och KP Kyss. Kanske får jag med vänninan ut idag då får jag ta Z hästen och hon Bris. Och förhoppningsvis kan jag då ta den lilla goa KP på släp som handhäst.

Vi inbillar oss nämligen att han mår bra av att röra sig utan belastning och han brukar sköta sig väldigt bra. Han är väldigt rund den lilla…Skäms

Men först gå och nassa en stund Flört Så godmorgon Russvänner, ha nu en riktigt trevlig dag.

[Croneld]
0

God morgon!

Har ni sovit gott! Jag tycker att man sover som bäst nu på senhösten och vill aldrig vakna. Har dessutom mycket att göra på arbetet så är rätt slutkörd när jag kommer hem. Peppar upp mig med tänt ljus och en latte.

Ha det gott alla!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Kallt här också, men jag vet inte hur kallt.

Idag butiken och ikväll musikcafé där Sara ska spela, övriga familjen får äta hos farmor och jag får se hur jag hinner med sånt som middag.

Alla hästarna nu fina om fötterna och utrustade för vintern, nu får det komma snö om det vill.

Få se om jag hinner ut med någon tjurskalle på morgonen :D Röros hade mycket åsikter som ingen brydde sig om igår :D

PernillaJ
0

God morgon! +1,2 grader och grått här än så länge. Det förutspådda regnet har inte börjat ännu. Jag ska släppa ut smalhästarna som stått inne och ätit kraftfoder, sen ska jag ge mig i kast med min egen frukost.

#0 Hoppas det blir bra för gammelvovven.

#2 Du kanske skulle prova en uppvakningslampa? Jag stod och kikade på en sån på Clas Ohlson (länk) i förrgår, undrar just om det funkar - nån som testat? Jag gillar idén att väckas mjukt och gradvis med en simulerad soluppgång i alla fall.

balotte
0

God morgon!

Har jagat häst nu på morgonen. Russet fick för sej att hon var rädd för rådjur idagSkrikandes, sprang rakt igenom stängslet. Tur att shettisarna inte sticker och far runt som ett skollade troll. Kanske ska sälja henne för en billig pengOskyldig.

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morron

Kallt och klart även idag och frost på backen.

Ska försöka att hinna med att baka en kaka att ta med till jobbarkompisarna idag, då blir grabbarna glada!

Denna fina blomma stod på bordet i går kväll när jag kom hem, Grattis sa gubben…..det är väl den 27 idag?? Hmmm…nä, sa jag och då såg han förvånad ut, tack i alla fall. Det går åt rätt håll för förra året glömde han helt……

Tittut
0

# 6 Tjusig, och tanken var ju fin!

Hoppas alla får en bra onsdag. Här vankas fårklippning, ridskola och chipmärkning av föl. Ännu en dag som kommer att bli kväll innan den börjat, skulle jag tro.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~