God förmiddag 2010-10-24
God förmiddag runt om i Sverige!
I vår del av Uppland är det ett par plus och lite stilla regn, sådär lagom för att min tvätt inte ska gå att hänga ut..
Ska ner till min syster och fixa lite idag, sedan har mamma lovat bjuda på middag, skönt!
Nu väntar försenad frukost.
Ha en bra söndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon!
Stilla fint regn hos oss med, har vi tur så kanske smälter snön bort idag med hjälp av plusgraderna. Vi eldade skräp igår och jag ska fortsätta att rensa bland hästsakerna, gå till stallet och fixa lite.
Ha en bra dag!

Godmorgon i landet!
Sovmorgon till åtta, nu har vi ätit frukost och Simon fick telefonväckning, han ska ta vår bil och ett bilsläp och åka ner till Iggesund och rädda sin kompis föräldrar som varit på besök i Stockholm och bilen skar…
Vi andra ska greja på här hemma, solen skiner och det blåser inte storm längre.

Morgonens -6,5 har nu blivit +4 solen skymtar fram bland moln och det är en riktigt fin dag. Har tömt och plockat undan alla krukor i dag, kvar i den frysna jorden ligger ett par kok potatis de får nog ligga kvar tror jag. Dotra och stalltjejen städar i selkammaren och jag står för ordinarie stallsysslor. Lunchpaus nu och sedan ut igen.
#2 Han hämtar upp dem en knapp mil från oss då
vad hemskt att ha så många mil hem och bilen skär.
God Middag
Det har inte funkat att gå in här idag för mig…..
Gjort stall i alla fall, regnigt här idag med. Vi ska in en sväng till stan för lite handling bara Ove kommer hem från fåren på det andra stället.
Skulle skrivit åt Affe på utställningen i Mantorp idag men avstod då jag kände att det inte var nån bra idé att stå i ett kallt ridhus med min hosta och förkylning……
God eftermiddag!
Nu funkar det igen….I förmiddags var det stopp, kom inte in på sidan, tycker det är ofta…..
Hästarna är ute i blötan, fölisarna tycker det är jättekul att raca omkring i vattenpölarna. Själv har jag varit och köpt mjölk m.m. och handlat åt föräldrarna. Åkte sen lite omvägar hem, avslöt med hundpromenad i regn!
Ha en fortsatt fin söndag!
Mitt hästeri har sträckt sig till matning av dem. Men stallets kusk har kört russingar bla idag. Pawan för vagn och KP på släp. En svinkall tur hade det varit. Regn och lite blåst här, och absolut ingen värme.
Själv ägnade jag dagen åt att färdigställa släpen och bilarna med vinterhjul. Så nu är det gjort. Samt fixat byte av en reservdel på pannan så vi förhoppningsvist får både varmt inne och varmvatten. PHU! Var faktiskt tvungen att be sonen komma hem och lossa ett lock/mutter, och "PilleJocke" som han är tog han över helt där ute i pannrummet <3. Det finns inte bara guldhästar här utan även guldbarn! <3 Ha en trevlig avslutning på helgen och hoppas alla får en fin kommande vecka.
Nu har vi eldat hela dagen igen och en liten askhög pyr fortfarnade i regnet. Kusarna står och trycker i och i lä utanför vidskyddet. De älskar att vara där, speciellt fölen. De gosar runt i halmen, än så länge nyhetens behag.