Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1362 ggr
karisma
0

God morgon 2010-10-22

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon på er

Vaknade av en dröm (har nog sovit tungt) det var slutstriden i en omröstning av sveriges snyggaste russrumpa Srtiden stod imellan Timon & Njord då vaknade jag så ni får inget resultat

Idag får jag grattuler min äldsta hund som nu på pappret är fyllda tolv och påbörjar sitt trettonde levnadsår 

DET ÄR VIT UTE CA 5 CM hjälp får ta in gräsklipparen utan ha klippt det sista Och sista hästarna går hem idag om iget händer

ha det där ute och kör försiktigt

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här lyser månen över sjön, och på andra sidan huset ljusnar det över skogen.

Kallt ute, men det gör verkligen inget att det fryser, det blev så oerhört blött av allt regn i förrgår!

Lampor till badrummet inhanldade, nu bara att sätta upp dem. Fortsätta pyssla ute före jobbet, och ikväll hinner man ju inte så mycket.

[Croneld]
0

Snö här med! Huvaligen! Inget mer att säga idag än att kör försiktigt på vägarna!

alpros
0

#0 HAHAHA! Inga mardrömmar hos dig inte. Men det kanske vore något för nästa utställningssäsong; Bästa bakdelen.

Själv hämtade jag hem bortsprungna russ i går kväll. Slutade 17 på jobbet och när jag kom till hagen var den tom. Efter någon timmes letande och mörkret började lägga sig på allvar och jag började misströsta så hittade jag dem rackarna - glada i hågen - 2 ½ km hemifrån. Lite häftigt dock, fäbodkänsla, att gå med en häst i grimma och tre stycken skrittande och travande framför, bakom och tätt vid sidan om i mörkret på grusvägen. Helt plötsligt var det kö och putta rumpor åt sidan för att ta sig fram. En helt klart spännande avslutning på dagen!

Gurkane
0

Godmorgon Russ vänner! Inte mkt hästigt så här på morgonen. Avslutade ju dagen igår på bästa sätt; ridtur i månskenet på en lång rad. Alla hästar skötte sig och även PawikFlört som för kvällen fick en rutinerad ryttare som hade tumme med hans "ridhumör".

Idag väntar givetvis däckbyten i mängd. Sen som man ärSkäms. Trafiksvårigheterna ska trydligen vara rätt stora har jag fått rapporter om.

Ha en bra dag och ta`t lugnt i trafiken.

[Tjiwi]
0

Morron

Kallt, klart och vackert ute, kom pyttelite snö sent igår kväll men det var borta i morse, som tur var.

Fortsätter med ett j…a hostande, väldigt jobbigt!! Köpte bisolvon men tycker inte det hjälpt, skulle kanske haft något hostdämpande istället, vad vet jag??

Kanske ApotekarMaggan kan svara på det…Flört

Gurkane
0

Colilana eller något sånt finns en hostmedicin som är dunderbra sägs det. Dock receptbelagd.

Lycka Till!

Tittut
0

God dag, är det väl på sin plats att säga.

Har varit iväg och jobbat, och måste väl ta ett litet ryck innan jag snart ska hämta barn i skolan. Elin har kompis hem och de får inte åka med på bussen utan busskort, så då blir det att hämta, fast bussen går.

Snö och blött, så jag funderar på att ta in kusarna till kvällen.

Ha en fortsatt bra fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Gnistra
0

Hej!

Här blåser det ganska bra och någon regnskur då o då, vi har höst!  Just nu sticker solen fram! I går och i dag har jag plockat upp äpplen och räfsat löv, löv har vi gott om och brukar ej hinna ta bort allt. Har varit o hämtat hem Oki från sommarlovet, men han fick åka med till Gardsby och vara sälskap för sin kompis ett litet tag till. Jobbet börjar för min del vid 14.00. Ha det bra och hoppas att snön snabt försvinner!

Kram!

MagganS-B
0

# 5 Bättre sent än aldrig…..

Cocillana-Etyfin är bra, men man måste ha recept på det….Du behöver kanske nåt hostdämpande, finns väl fortfarande Noskapin och Nipaxon, fast jag tycker dom är usla…..Jag använder Kan Jang till allt, tycker det hjälper t.o.m. mot hosta…..ZYX är också bra, fast mer mot ont i halsen, fast det bedövar lite om det killar.

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har öppnat upp så de kan komma in i lösdriften. Fölen fattade direkt att det där är en mysig torr plats. Här myser Dragon.

[Tjiwi]
0

#9 Ticketack!!!Glad