Vila i frid "Vill Mer"
Måste tyvärr meddela att Vill Mer drabbades av tarmvred i morse. Innan veterinären kom blev han så dålig att det inte var att göra annat än att avsluta hans plågor. Det gick så fort, vi trodde det var vanlig kolik och hade gått och sprungit med honom, utan resultat.
Man rannsakar sig själv - vad har jag gjort för fel?
Oavsett vad går det inte att göra ogjort nu.
Han var så trevlig, gosig, tillgiven, glad och läraktig. Jag hade precis börjat tömköra honom. Det har varit en jobbig dag, huvudet dunkar och tårarna rinner.
Bilden här är den allra sista på Vill Mer. Från 16:e september, i backen under äppelträdet.

Vad synd Russtoka. Jag beklagar verkligen. Se till att sova i natt och förhoppningsvis mår du bättre i morgon, när du fått lite distans till det som hänt. Då förstår du också att det inte är ditt fel.
Det är absolut inte ditt fel… tänker på dig… många varma kramar
Medarbetare på Gotlandsruss i fokus
Av ett russ blev det russigt värre 
K R A M !!!

Sorgligt
sänder styrkekramar till dig

KRAM!!!!!
Vad tråkigt, beklagar verkligen 

Beklagar sorgen

Beklagar förlusten av en fin kompis Styrke kramar från Timon med familj
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
KRAM, fin o söt han är på bilden.
Beklagar verkligen, kram!
Beklagar! Sänder styrkekramar!

Beklagar!
Sånt bara händer…..Jättesvårt, tänker på Dig!
Beklagar sorgen :( sänder många varma tankar och styrkekramar till dig!!
Jag anklagar mig också för alla sjukdomar och skador som händer med mina hästar, fast jag inte haft ngt att göra med det egentligen. Men efter en tid så kan man inte anklaga sig själv utan konstatera att det är så naturen har sin gång..
Beklagar sorgen. :/ Vet hur jobbigt det är att se en häst ha magplågor, och du gjorde det rätta.
/ Sabina
Beklagar sorgen.

Usch vad tråkigt, måste kännas fruktansvärt
Beklagar sorgen!

Det är alltid jobbigt att förlora någon man tycker om! Kram och kämpa vidare!
Beklagar verkligen.
Beklagar sorgen, verkligen ledsamt med lille Vill Mer !

Ååå så fint! Ett russ i sin rätta miljö… Vill Mer kommer att älska vad Ni gjort för honom…
K R A M!

#23 Tack Josefine för den bilden! Den visar helt enkelt och uppriktigt hur mycket vi älskade Lille Ville. Just vid det tillfället var han jättetrött efter sin klass som han vann.
Så tråkit när de händer såna där saker. De måste kännas skönt att få begrava han på era mark.?
Solveig
Sånt händar tyvärr - du får inta beklage dig själv.
Du är ett ´stort´ hästmännisko och du brinnar för hästar och russ i synnarhet - söka att få distans och fortsätte dit fina job med träningen av dina russ - där väntar sköna bruna ögon på dig i morron som vet och tror du är där - för dom.
Med kram
bj / dk

Urs va hemskt… Vet hur jobbigt det är att förlora en vän som man tycker mycket om..!!!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Ja, han var så lovande, vi till och med bestämde oss för att låta bli slakt av klapphingsten Hauk eftersom de var så lika i utseende temperament och var så fästa vid varandra. De skulle blivit ett fint par framför vagn. Nu går Hauk här och har saknat Ville nåt enormt.
Jag tänker ofta på vad som skull kunnat orsaka hans kolik. Själv har jag dåligt samvete för att jag inte varit så frekvent med avmaskning. Men Lennart tror att han ätit olämpliga växter. Vi har sett honom äta lavar från träden och karljohansvamp. Inte direkt vanlig hästmat…
När han kom hit som liten från Lojsta var det första han letade efter ute i hagen växter och mossa från stenarna - mer än höet vi gav honom. Han lärde sig förstås mycket snart äta det de andra russen åt. Hård i magen har han alltid varit jämfört med de andra.
Bilden på Vill Mer är från allra första dagen han fick vara ute med de andra och jag förundrades över vad det var han åt.
Hej Solveig
Läse om Paddock Paradise - det är ju det han kommar ifrån.
www.russ-park.dk / Hestevelfærd / Paddock Paradise
Mvh. bj