Godmorgon 10-10-19
Godmorgon i landet!
Mulet ute, men det är nog inte så kallt med tanke på den tropiska värmen inne, nya spisen är verkligen bra!!!!
Idag butiken och mer pyssel ute inför vintern, det är utlovat massa snö imorgon så det finns litet att plocka med idag medm vinterdäck på bilen kanske vore något också…
Morron
Mörkt ute och det regnar……..ska åka ner till Åtvid och lämna bilen på service.
Ha en bra tisdag!
Godmorgon! Nu har även jag vaknat till liv. Igår slocknade jag före kl 18! och har lyssnat till ungarnas berättelser i sömnen…
.
Under tiden jag sovit har de badat skitiga hundar, friserat dem, och en massa annat. Ser spåren idag.
Men nu är de iväg till skolan mina underbara goa ungar och jag som ff inte är pigg efter badtunnebesöket i fredags kryper ner i sängvärmen igen..
Hästarna ska oaf få lunch utav mig, så pigg måste jag bli att jag orkar gå ut till dem. Skulle vilja göra sllt möjlgt roligt med tyvärr får det vänta…
Regn i uppland och någon plusgrad. Ha en bra tisdag!
Mulet och grått, blåser = SOVMORGON!
Min bättre hälft har släppt ut pållarna…..Skall gå ut och mocka + social träning av den störste av grabbarna.
I går gjorde jag chutney på trumpetsvamp, blev supergott, receptet fanns i ICA's tidning Buffé. Undrar hur mycket trumpetsvamp det finns i skogen här egentligen….tror att svägerskan plockat 50 kilo!
Ha en bra tisdag!

Go morgon, mulet här me.
Ska på massage och floating på förmiddagen, sen ska jag handla.
O sen blir det stallet och hästarna, kommer me en tjej ut också
Ha en bra dag!

God förmiddag!
Idag var det hökörning på schemat men vi ställde in det, här regnar det.
Igår fick Yramis massage + ström. Brukar ge honom extra energi och eftersom han ska starta i helgen kan det behövas.
Nu ska jag få kaffe
, ha en bra dag!

God eftermiddag idag har jag varit duktig om jag får säga det själv, här tvättas det för fult minsta sonens garderob är städad och för små kläder ut tagna och ny är inlagda.
Vilken tid de kan ta att städa en garderob ;)
Nu är de lite data tid och sen ska jag ut och kolla vatten och hästarna.
God middag!
Här är det jobbardag och snart är det judokväll igen. # 6 Jag städade i linneskåpet i söndags, mkt var det som åkte ner i svarta säckar.
Ha det gott!

God kväll! Slut på arbetsdagen både borta och hemma. Regnet kom lämpligt tills vi skulle släppa in
. Ihopsläppet med dotterns nya pärla och russtona gick jättebra. Min sura bitchiga Miranda blir inte det när det kommer ett sto som hon märker kan säga ifrån, så det var frid och fröjd.
Nu blir det lite slappande och sedan sängen.
Ha en bra kväll.