Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 686 ggr
Tittut
0

God morgon 2010-10-18

Tidig morgon idag. Ska snart bege mig mot Jönköping och Jordbruksverket för förankringsmöte om framtida avelsorganisationer. Intressant! Ska vara kvar till i morgon, då det blir ett möte till med verket innan det rullar hemåt.

Pappa är inlånad hästmatare, tur han finns och ställer upp!

Ha en bra ny vecka!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Kan inte se vad det är för väder, mest troligt mulet då det regnar i Luleå enligt radiopratrna.

Butiken idag, före det hinna plocka undan litet mer på gården, var en del som blev översnöat, men det har tinat fram igen. Kankse plocka undand i stallet inför rivningen där inne också, stallet kommer bli dubbelt så stort när vi är klara.

MagganS-B
0

God Morgon!

Naturen är alldeles vit av rimfrost, solen har precis gått upp, det är jättevackert! Kommer att bli en fin dag i dag också, i går hade vi +9.

I dag blir det "skola" för fölisarna nån timme, sen är det blankt papper!

Ha en bra måndag!

savrarpstuteri
0

#0 Hoppas du får det bra Glad!

Skönt med en sån far, min älskade far dog när jag var ung Gråter.

Lisa-trollet
0

Go morgon

Har vart på avelskonferans(connemara) hela helgen, de har vart många intresssanta föreläsningar mest inriktade på unghästar.

Idag blir de städning här hemma och sen ska hästarna få lite tid.

Ha en bra dag

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har fått tillökning i familjen, en rar liten kattflicka som är tigrerad i svart, grått, rött med vita tassar och vitt bröst. Sonen har gett henne namnet Sussi.
Ha en bra kväll!

garrilina
0

God eftermiddag! Blåser som attan igen och det kom några regnsstänk nyss. Har precis rullat in 9 balar hö på logen och sambon är och hämtar de sista 6 nu, hoppas han hinner hem innan det börjar regna. Nytillskottet bland hästarna går i en egen hage i dag, de var hemma vid 23.30 i går. När hon lastades av i mörkret och fick gå runt lite och sedan in i stallet så syndes det att hon kände igen sig och var hemma. Är 4 år sedan hon flyttade, i morgon ska hon få träffa Garrilina igen och sedan blir det ragatan Miranda.

Nu blir det björnsstek till middag och sedan stallet, ha en bra kväll!