Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 796 ggr
garrilina
0

God Morgon 10-10-17

God Morgon! -1 och allt är vitt även idag. Kaninerna fick flytta in i går, så nu är det bara de 4 hingstarna som går i utedriften kvar ute på nätterna. Vintern får gärna vänta ett slag till för mig, lite tidigt med frysen mark i mitten av okt.

I dag blir det stallet nästan hela dagen, förutom det vanliga fixet ska jag sätta upp krubba och täckeshängare i och vid boxen som nytillsskottet ska ha. Hann inte i går. Måste en tur till stan också då det ekar i kylen.

Ha en bra söndag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här är himlen grå och blåsmaskinen har startat igen, litet varmare ute, då kanske isen försvinner så vi kan motionera hästarna, de har inte vinterskor än.

På agendan idag måla badrumstak, baka småfranskor, städa marsvinsburar och litet annat smått och gott.

[Croneld]
0

# 0 vad är det för spännande nytillskott?
Alla har tydligen mycket att göra på helgerna. Själv sitter jag och skriver omdömen när jag är pigg och alert på morgonen. Väldigt bra att kunna sitta vid datorn hemma.

Sen är det lite pyssel, baland annat ska vi hämta hem vår nya kattungen idag. Ska bli spännande, har bara sett den på en mobilfilm när den var pytteliten.

Ha en bra söndag!

garrilina
0

#2 Det blir ett 20 årigt halvbloddsto denna gång. Hon har stått hos oss tidigare och flyttade tillbaka til Boden med sin ägare för några år sedan. Nu står hon med 2 små barn och hinner inte med sin ögonsten, kändes rätt för oss att hon får flytta hit.

Gnistra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Här är det även  solsken i dag! Pyssla i stallet  och tömmköra unghästar, Kiara och Soja är dagens grej och senare i kväll är det jobbet. Borde nog också fixa lite i trädgården… Tja jag tar nog dagen som den kommer och då o då kika på eqippe.nu för att följa Jessica och Cardero på dagens tävling vid Flyinge, i går knep de en 4e plats.

Ha det bra i dag!

Gurkane
0

Här blir nog en seg dag idag. Huvudvärk. Trots det är hästarna matade, hundar rastade och nu mata mig själv. Hade en liten russgrabb i hagen som var gosig i morse! Kul att den biten börjar gå riktigt bra. Ha en bra dag och njut av livet.

Tittut
0

God förmiddagen! Har ägnat en stund i sängen med en god bok, vardagslyx!

Får se vad som sker en dag som idag. Ännu är dagen ett oskrivet blad.

Ha en fin söndag runt om i landet!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

# 6 Visst är det skönt med en lässtund i sängen……

God Förmiddag!

Solen skiner och det är riktigt skönt ute. Skall bara hoppa in i duschen, sen tar vi hem hästarna till omdraget stängsel och "riktig" mat! Hö har dom fått extra nån vecka nu, men fölisarna behöver lite social träning, så nu har vi jobb några veckor! Senare i dag skall jag göra tomatsås. Plockade en stor korg i väninnans växthus, dom som inte frosten tagit. Blir jättegott att ha i frysen till kommande pizzor, Köttfärssås, gratänger, piccata m.m.

Plockade en stor korg valnötter i går också som skall knäckas och läggas i frysen…..

Nog vet jag vad jag skall göra i dag….. Ni andra, ha en skön söndag!

mellanbyns
0

God kväll!

Vi rullar hemåt och har nu 37 mil kvar att avvärka. Men allt känns jättebra, Pärlan står ju i transporten :) framöver kommer det bli en del dressyrträning och en del skutt också, det är ett som är säkert :p

Ha en fortsatt bra kväll