God morgon 2010-10-15
Morgon på er
Årets först blötsnö kom igår Det var ett jädra väder under gårdagen regn & blåst Då passa Krisen på att bli valpsjuk stax efter fyra kom första valpen Det blev 2+2 små valpar de vägde från 78-102 gr så undra varför hon har sett ut som en sparbössa
Så idag försöker huset återgå till normala dagsrutiner tex att sova i sängen sköta hästar på normala tider osv.
Ska åxå ta beslut om jag vågar ställa Glitter på Stora Stockholm (varför börja på något mindre) innan anmäla går ut
är det här en häst sajt eller ha de där ute på torsdagen
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon!Dags för en ny dag, ja det stormade i natt så det dånade. Första snöflingorna såg jag med. Så idag ska jag beställa nya vinterdäck.
Ha en bra dag!

God morgon! Det var blåsigt här oxå igår men det mojnade, och tackochlov ingen blötsnö. Nu är det nollgradigt, brr. Jag ska strax släppa ut smalishästarna som står inne och äter sitt kraftfoder. Om ett par timmar ska jag hoppa på tåget och åka till Stockholm över dagen. Känner mig seg men planerar att snosa på tåget. I morgon blir det utställning i Avesta, på söndag ponnytravtävling på Romme, måndag lunchtrav i Rättvik. Hej och hå.
#0 Grattis till tillökningen Malin!
# 0 Grattis!!
Minusgrader och lite blåsigt i Odensala, så det biter i på sina håll. BÄst att försöka hålla sig i lä.
Pappersjobb på agendan idag.Kanske tar jag paus och åker och tömkör den lille svarte en stund, det beror på om vindarna håller sig i schack.
Ha en bra fredag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
# 0 Grattis! Hoppas på fler bilder…..
Lite blåsigt har det varit i natt och regnade gjorde det, men ingen snö, tack och lov…..I dag skiner solen, har ännu inte stuckit ut näsan, så jag vet inte om det är kallt eller inte…..Skall strax!
Måste också fixa med stängslet till paddockarna bakom stallet, för nu är det dags att ta hem……Två tanter är dumma mot den tredje, så hon behöver lite extramat själv. Jäkla häxor det finns, Pernilla vet nog vem 
I övrigt, ha en fin fredag, tycker inte det är nåt annat i veckorna…….går så jättefort!
Morron
Nu är det sol och fint men tidigare var det kaaallt och frost här!
Känner mig seg efter en natt på soffan….någon snarkar väldigt högt i detta hus…….suck!!
Ha en skön fredag!!

God middag i landet!
Här skiner solen, och det var flera minus i morse.
Har hunnit till kotknackaren före jobbet, och efter jobbet blir det att handla, tomt i alla skåpen igen.
Hästarna är i hemmahagen och äter

God kväll! Minus i morse men stormen har som tur övergått i lite skonsammare vind. Stallet nästan klart för insläpp och har precis ätit paj till middag passade på att göra en efterättspaj på en gång. Blåbär/hallon blir det. Insläpp efter det, har besök av grannens halvblod för 3:e gången på 2 dygn, hon går över och knatar hit. Just nu står hon i box och blir nog glad när de andra kommer in. Matten jobbar till 7 i morgon så då får hon bli kvar.
Ha en bra fredagkväll!
# 0 Åh vad söt, den missade jag i stressen i morse. Lycka till med de små liven.

#0 Upptäcker att jag också glömde gratta till de 4 små valparna.