God morgon 20101012
Morgon på er
Jag gör som Qluring 610 drömmer mig tillbaka till sommaren. För just nu är jag less på allt som inte funkar, bla min dator Gif samt mina planeringar.
Sommaren är över för i helgen åkte sista stoet hem täcken är framme både till hund & häst mattes mamelucker vantar och stövlar.
Men just nu njuter jag av brasans ljud färskt kaffe och Glitters snarkningar Samt att tiken som ska valpa har sovit i natt
ha en bra tisdag där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon!
Här vare kolsvart ute och vi laddar med tända ljus på bordet och morgonte. Jag har slängt in lite småfralla på värmning i ugnen.
ha en bra dag ala!

God Morgon! Har lite tid här nu på morgonen eftersom jag bestämt mig för att kurera min förkylning och stannar hemma från jobbet. Tror det var 2 år sedan som jag var hemma sist.
Nu ska jag släppa ut hästarna och sedan blir det vila och en massa honungsvatten. Får även trösta Alex som fick stanna hemma från älgskogen i dag då han fick en liten skada på tassen i går. Han kunde inte förstå varför syrran och mamma fick följa och inte han. Han ligger framför ytterdörren och stirrar på den….
Ha en bra dag!

God morgon! Litet mildare idag, inte lika frostigt.Jag ska skjutsa en kompis sto till klinik för dräktighetsundersökning idag, ska bli spännande - håller tummarna. Väntar på samtal från bilverkstaden om vad som felas min bil. Mekanikern talade om topplockspackning när jag lämnade nycklarna, det lät rätt dystert men det är väl bara att betala och se glad ut. Jag behöver min bil.
#0 Vilken härlig bild.

God morgon
Här ser det ut att bli ännu en underbar dag :D
Blir till att försöka åka och handla och planera lite mat till veckan inte det roligaste men måste göras.
Ska ta in och reda ut lite manar på några shettisar också .
Annars är det mest tvätten som står på schemat , fattar inte hur mycket tvätt man kan ha ;)
Ha en under bar tisdag
Morrn!
Här är det en varm och fuktig morgon. Skulle ha åkt och jobbat men det blir pass istället hela dagen.
Ha en bra tisdag alla!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Hej på er!
Solen vill fram, de vit kindade gässen har slått ner på våra nysådda åkrar och äter för fullt av den nyuppkomna höstsådda säden, har försökt jaga på dem men orkar ej vara en livslevande fågelskrämma hela morgonen. För de lyfter när man är ca 10 meter ifrån dem och kommer strax tillbaka när jag gått där i från.. och de är fridlysta…
Själv är det bokföring och annat kontors jobb i dag och senare är det jobbet i kväll. Har fått tagit hem Capri (o Chevy) från betet då hon har gått o skadat ögat och ska behandlas i en vecka och stå inne i mörker. Inge vidare när de är av det aktiva slaget, försöker släppa ut en stund på sena kvällen….
Ha det bra
God Förmiddag…..
# 6 Såg flera tusen gäss i lördags, dom hade tydligen stor flyttdag då, minst 8-10 stora sträck som flög över oss. Förstår att dom går fram som gräsklippare där dom rastar…..
Som pensionär kan man ju ta sovmorgon när som helst…..
Solen skiner, det är +8, men det blåser som bara den. Massor av löv har fallit från våra askar efter frostnatten i går, hoppas dom blåser iväg nån annanstans!
Skall strax ta min morgonpromenad till hagen med hö…..och naturligtvis mysa lite med fölisarna.
Ha en bra tisdag!

Här håller vi tummarna :), på den bilden påminner hon om vår Dixy bess, Diras Evald har nog bara drag av pappa Bus-Oskar.

God morgon!
Här är det halvmolningt men riktigt höstrusk! Det är nervösa dagar denna vecka då jag och min sambo ska köpa (bjuder på) hus
Skulle vara så skönt att ha hästarna hemma på gården i vinter och förhoppningsvis finns då plats för ett eller flera nytillskott 

Godmorgon i landet!
Litet jäktig morgon, då det var morgonmöte i köpmannaföreningen, intressant och trevligt att träffa andra butiksinnehavare.
Säsongens första snö har kommit ner inatt, inte så där värst mycket, det syntes nästan att det hade snöat, E10 mellan Björkliden och Riksgränsen var dock avstängd inatt för snödrev, så där var de t mer snö
(det är ju 50 mil till norrut)
Butiken resten av dagen, och elda så det blir varmt ikväll.