Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 1614 ggr
janehellen80
0

Ponny knivskuren...

I fredagsnatt blev en shettis knivskuren till döds i sin hage, kvar i hagen var en shettis till som dom inte gjort något på..

detta hände ca en halv mil ifrån mig.. Blir så förbannad och rädd !!

Vad kan man göra för att "skrämma" dom så dom inte får för sig att gå in till mina ponnys?? Någon som har några ideer ??

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

Fidelia
0

När jag hade kamelhingsten i hagen behövde man inte oroa sig för intrång. Men alla kan ju inte köpa en kamel.

Jag tror det är tur att man inte kommer på dem "in action" för i såfall blev det nog det sista h*n gjorde och jag skulle få skaka galler många år framöver. Att det finns så sjuka människor.

Prenses
0

Nemen usch! :/ Vad kan man göra ? Kanske observera vem som kanske stryker omkring där man bor. Antagligen borde ju de som gjort det ha ngt emot ponnyn eller ägaren. Och för att knivskära en ponny till döds måste man nog veta utfodringstider os.v, för att kunna göra det.

janehellen80
0

ja det gäller att ha uppsikt antagligen.. detta hade ju hänt under natten ..  finns så sjuka människor…

Anemona
0

VAR hände detta?

janehellen80
0

västra götaland, marks kommun, hällingsjö…  ett misstänkt fall för ca 2 veckor sen i närheten oxå.. börjar fundera på om det är samma person..  jag bor mitt emellan dessa 2 fall ..

alpros
0

Fy tusan vad otäckt!!!