Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 980 ggr
Gurkane
0

God morgon! 2010-10-10

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

GODMORGON RussVänner!

Är inne i en inte kunna sova period igen… Sitter här vid burken de mest konstigaste tider.

Idag väntar lite russäventyr har jag hört ryktas om. Fick styra om dagen lite så det mesta kan rymmas denna söndag, som jag hoppas blir fin. Ska åka med och titta på lite häst, sånt är farligt! Man vill ju ha! Även om man vet att man inte har tiden, platsen eller ekonomin så får man kämpa mot "vill ha".

Blir nog en mkt trevlig dag, L brukar ju aldrig göra oss besvikna.

Förresten så såg jag något igår på KP… Han kom fram till staketet och "sa": Snälla matte, nu är det väl min tur? Lilla goshäst som börjar bli en lite social varelse även i hagen. Han har ju inte varit direkt rolig att umgås med i hagen. Sånt är kul tycker jag, när hästarna börjar prata med en med blicken..

Ha en bra söndag, Ses en annan dag här på sidan.

[Croneld]
0

# 1 Härlig bild!
Judodag idag, tävling i Knivsta för sonen. Sen en sväng till Sthlm för besök av släkting. Få se om jag hinner med lite hästeri när jag kommer hem.

Ha en bra dag!

[Croneld]
0

Häftigt datum 10-10-10!

PernillaJ
0

God morgon! Krispiga 3 grader, blir nog ännu en vacker höstdag så småningom. Jag har mer pappersarbete på schemat. Kanske litet söndagsstädning och shopping fram på dagen också.

Igår var det rådgivande unghingstbedömning i Sätila. Jag ringde Kurt L och frågade hur det gått, det var tydligen en trevlig tillställning. Luleå nästa vecka.

[Tjiwi]
0

God Morgon

Snart ska jag dra ner till Skåne tur och retur….blev lite hastigt påkommet, men, men, vad gör man inte för en god vän!!

Ha en skön dag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Himlen är blå men det blåser en massa, dock inte lika mycket som inatt, då lät det som om huset skulle lätta.

Finns massor att göra, så efter frukosten är det väl bara att sätta igång!

MagganS-B
0

God Morgon!

Har precis kilivit ur duschen! Hästarna har fått mat, inte av mig i dag! Solen tittar fram ur dimman. Får se vad det blir under dagen…..mer svamp kanske, får skaffa fler glasburkar till alla som är torkade!

Var halva dagen i antikboden i går, gick riktigt bra, många var ute och rörde på sig i det fina höstvädret.

Ha en fin söndag i dag 10-10-10, lycka till ni som skall tävla!

Tittut
0

God förmiddag!

Håller på att städa kontoret efter att flyttat bort en del saker. Triost med väldigt välbehövligt.

Ska gå på kurs i em med Movitz, då Anita och Gunilla jkommer och lär mig hur man kör häst med släpsax. Försöka duger… tur man har duktiga lärare! Ska hur som helst bli riktigt intressant.

Bäst att knota på så länge.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

GAJarhult
0

God Morgon!

Är sliten i dag efter en full veckas jobb å hingsrådgivning igår… Här är grått och dimmigt, hade 2 grader varmt när jag gick ut för att ge Inez lite hö. Hon står inne för hon är halt igen.Nu har hon hålvägg som krupit upp för långt.

Vi hade en trevlig tillställning igår enligt mig iallafall! Det är ju framförallt en mycket bra träning för blivande hingstar att komma ut på. Tyckte domaren talade om hingsten bästa å sämsta sidor på ett bra, förståligt sätt. Vi hade inte så många kallblod men de kommer. Ett trettiotal åskadare hade vi oxå…

garrilina
0

God eftermiddag! Har precis kommit hem från Bergsåker, stelfrusen av all blåst, så går det när man klär sig efter förståndSkäms. En begynnade förkylning gör det inte bättre. Blev en tredjeplats för Garrilina i montén, shettisen Gimli som skulle med fick stanna hemma då han låg lite högt i temp och var lite loj i morse. Nu blir det lite stallpyssel och sedan kväll.