Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 978 ggr
Gurkane
0

God morgon! 2010-10-06

Godmorgon Russvänner!

Igår gjorde jag något jag drömde om för någon natt sen; Ridtur på nordsvensken Bris med russingen KP som handhäst. Att Bris fixar en sån sak vïsste jag sen tidigare men en glad nyhet var att KP följde snällt med som om han aldrig gjort annat. Mer sånt blir det nu när mörkret kommer väl snabbt på kvällarna.Glad

Sitter uppe pga en av mina hundar drog till skogs igår.Gråter Ja inte min då utan den jag vaktar medans matte är på semester… Vid lunchtid när vi var vid stallet fick hon en stöt av staketet… Hon drog till skogs och ännu har vi inte hittat på henne… Varken hästar, staket, strömmen eller stallet i sig var främmande för denna hund… Sååå TRÅKIGT! Nyss vaknade jag och var å kollade om hon mot förmodan sprungit hit hem. Hade hoppats se henne liggande här på trappen..Gråter Men nej då…

Idag väntar iaf mer hundletande samt en å annan ridtur eller något sånt.

StuteriSolo
0

Godmorogn i landet!

Mulen himmel idaag med, men fortfarande varmt. Peter fick jobba idag, han är på väg till Kiruna för att lossa, jag och Sara ska till kotknackaren så jag fick sätta en "öppnar 11.00" lapp på butiksdörren.

Butiken idag, farmorkväll ikväll. Få se om Sara går till skolan, hon blev hämtad mitt på dagen igår för hon hade ont i huvudet och halsen.

VeronicaP
0

God middag .

Idag har Hälge varit hos veterinären och fått fixat lite med sin mun , de plockade ut en liten lös tandbit och de bestämdes att de 2 skadade tänderna, ska få vara kvar.
De tycker att han har läkt bra under det här året sen vi drog ut tänder i överkäken och han sa att han är så perfekt i munnen för övrigt och att det är ovanligt att se.
Hans tänder i nederkäken där framme slipades rätt .

Idag blir det en tur för sonen till Komtek , annars händer inte så mycket

#0 Hoppas att ni hittar hunden igen

[Croneld]
0

God kväll!
# 0 Lycka till med hundsökandet!
Idag har jag varit på Norrtälje marknad, mest för barnens skull, de brända mandlarna och tivoli för de små. Lite ledträning för idag Cadett och Dragon fick komma in i stallet så jag fick se över såret hans.

Russtoka
0

Morgonen 10-10-06 var verkligen inte god här i Hult. Vill Mer fick avsluta sitt korta liv  09:15 efter att veterinären konstaterade tarmvred och mycket dåligt allmäntillstånd. Gråter ännu… Gråter