Godmorgon 10-10-04
Godmorgon i landet!
Mörkret smyger sig sakta på, mu måste man tända lampan för att se tangenterna på datorn också…
Varmt ute, men det ser mulet ut ute.
Sara körde Primula igår, och jag stäadade ur vår andra selkammare och började ställa iordning för att bygga marsvinsburar därinne i stället. Hann med att baka bröd också, spsien ör nu på plats så rörkrökarna kan kloppla in den klart med vattenledningen.
Butiken idag och så åfr vi se vad som hinns med förutom det.

Go morgon!
Här är det ganska ok väder (lite blåst) och hoppas att det håller sig så över dagen, för nu vid 8 så är det morots-upptagaren framtill ca 15.00. Sedan är det hästar och vid 17.00 börjar jag att jobba kväll. Helgen har varit trevlig då jag åkte till Eva W och vi var ute o körde våra hästar påfina vägar i Linde/Hemse.
Ha det bra i dag!
Go morgon..
Solen lysser igen om o de har kommit lite regn under natten.
Annars verkar de bli bra väder i dag här i Färgelanda.
Denna veckan har vi Tema veckan så de går i Hälsans tecken.
Inga valiga lektioner, Vi som går häst har i allafall stallet hel dag på torsdag…
Ha en bra dag.
God förmiddag!
Har haft sovmorgon, andra dagen i rad, snacka om vardagslyx!
Ska snart iväg och jobba, men hade hoppats knuua knappa in de sista betäckningsrapporterna. Fortfarande saknas lite, men inte så farligt.
Ha en bra måndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God förmiddag! Nu är arbetsveckan igång igen, har haft samling med min klass och nu ett pass textilslöjd med hälften av dem. Är grått ute, var fortfarande lite skumt när vi fixade hästarna i morse. Vårt varmblodssto dricker fortfarande inte det hon behöver, knasig häst som glömt bort att dricka när hon gått på bete. gräset har varit så blött så det har behövts minimalt med vatten. blir annat när hon går här hemma på ett nästan torrt hösilage.
Ha en bra dag!
God Förmiddag!
Har också haft sovmorgon, rensade trumpetsvamp till mycket sent…..så blir det när man tar korgen med sig i bilen när man tar en tur!
Fint väder har vi, fast det blåser.
Fick lite glädjefnatt i går när jag såg att Lanso vunnit på Jägersro, vår 30:onde uppfödarseger i år i Sverige, Finland och Norge! Jättekul, vilka duktiga ägare/tränare/kuskar, man bli alldeles varm!
Nu skall jag ta en promenad med en höbal + hundarna!
Ha en bra dag!
Godförmiddag!
Även jag har haft sovmorgon. Somnade borta vid stallet igår, vaknade till liv vid 22. Tänkte nä nä, här sover jag kvar. Inge roligt åka hem till tomt, mörkt och kallt hus. Så rejäl sovmorgon som slutade med ett ryck, A:s dotters skola började om 5 min och hon sov också…
En "godmorgontur" med bilen blev det. Sen hem till det kalla huset som ff var tomt men ljust. Ätit frukost och lyckats plocka hem min e-post! Det är grejer det. Det mesta kring datorn har krånglat sista månaderna, så jag köpte en ny och ff ingen riktig ordning på e-posten! Roligare kan man ju ha.
Gårdagen tex. Var på skogsdag med vår unga GULDHÄST, han fick prova på vara bunden vid ett träd och äta hö kring en massa främmande hästar. En liten körtur blev det också. Han fick dra runt på ett par stockar och visade med bravaur att han minns det han lärt sig under sommaren. JÄTTEKUL. Tror KP också tyckte det. Bilder blev det men inte på min dator just nu… EN annan dag lär jag bombadera Er med bilder på vår guldishäst.
Ha en toppen dag. Sol och blåst här.
I morse, när jag skulle borsta tänderna, möttes jag av denna syn. (bilden)
Annars är det dags för flyttninga av hästar. Vissa ska stallas och vissa ska flyttas till lösdriften från betet. Vinterhagarna ska kollas av innan de släpps där. Transporten skall tömmas på skräp och hästar skall tränas. Allt detta ska ske idag. Vem hinner med ett avlönat arbete?
# 7 Perfekt kissestorlek!