God förmiddag 2010-10-01
Här har det krånglat på morgonen, men nu verkar det vara på gång.
Kommer heller inte in på Blå Basen, så jag har inte kunnat göra det jag skulle, men får väl hitta alternativa arbeten.
Fick hem Movitz igår kväll, efter hans utbildningsläger hos Team Brukskörningskusk. Ska bli kul att komma igång och greja lite med honom.
I eftermiddag bär det av till Strömsholm och morgondagens unghingstrådgivning. Plura ska vara med, så det blir väl till att försöka damma av honom och mamma innan dess. Hoppas ni kommer och tittar!
Ha en fin fredag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God Förmiddag alla!
Nu verkar det funka!
Ser ut att bli en skaplig dag vad vädret anbelangar…..moln, men det ljusnar, inget regn i alla fall, skall försöka hinna ta in alla lyktor, trädgårdsmöbler m.m. i eftermiddag, men nu närmast på programmet står handla, handla, handla…..kylskåpet ekar!
Ha en fin fredag! Vi håller tummarna för Olle i IDOL!

God förmiddag! Solsken i Leksand, en strålande inledning av oktober. Jag har varit ovanligt energisk. Normalt är jag morgontrött, men idag har jag farit runt utomhus: beskurit ett äppelträd, klippt ner växter och bäddat in rabatter i täckbark, skurat ur och toppat upp alla vattenkar, och förstås det vanliga hästjobbet och stalltjänsten. Idag sprättade jag förresten säsongens första storbal, så nu är det verkligen höst och officiellt slut på betessäsongen.
(Hm, kan aktiviteten möjligen ha samband med att jag inte kom in på GRiF… nä det kan jag inte tro.)
Nu ska jag äta litet sen frukost och läsa Travronden. Nu i helgen är det Rättviks Marknad fredag-söndag, och det traditionella marknadstravet.
Hallå….nu kommer solen här med, det regnade i morse och var helgrått!!
Städat en garderob och slängt massor kläder…skönt!
I går var våra får hos frissan….jättefina blev dom. Just nu är det 143 stycken!
I em drar Njord och jag mot Oskarshamn för att deltaga i en Christer Pålssonträning hela helgen, ska bli jättekul.
Ha en skön helg!
Godförmiddag!
Här är det segt efter en sen kväll. Kallt här - inne-. Ingen var hemma och eldade i pannan igår när jag var iväg och köpte russ!
Japp! Nu är det klart: Russägare igen efter förlusten av Ågårds Pågen i april månad.
Vem blev det då? Klints Perfect heter han, 2 år gammal, nu mera inkörd och har i någon vecka vilat inför nästa fas i utbildningen.
Stammen är: Far Darius Roll 491 Mor Malva 4814 mf Mark 355.
Tanken är att KP som vi kallar honom ska bli brukskörningshäst tids nog. Han har iaf börjat bra och kan göra lite nytta med att lunna redan nu, med virke avpassat för honom. Tävlandet får han dock vänta med tills åldern är inne och han fått lära sig mer.
Ha en bra dag alla!
#2 hahahahaha….du e kul du
inte menar du väl att det tar tid att sitta vid datorn o grif…..
!
Wow vilken panghelg …….synd det är så långt.
När jag gick TLU utbildningen så var vi i Rättvik. Vi bodde i en hantverksby med timrade stugor, gräs på taken och underbar utsikt över Siljan.
Rättvikstravet föll jag pladask för och kände mej som hemma "bara så där" så fort man kom in genom grindarna
!
Ha en toppenhelg och njut lite åt mej också…….
!

God förmiddag i landet!
Det har varit nattfrost inatt igen, och inne var det inte vidare varmt, vill verkligen ha spisen inkopplad nu! Nu kan vi ställa den påplats, och sedan vänta på att rörkrökarna kommer och kopplar in ledningarna, sedan kan vi köra igång!
Peter kommer hem idag, hoppas jag, och imorgn är det sovmorgon
# 4 Lycka till med Filuren som Elin kallade honom!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
# 4 Lycka till med ert Filuren KP!
Här har det dragits bort vargtänder sedans sist, Susa hade två som satt och skavde, snart kan jag fortsätta med tömkörningen. Till helgen blir det kalas i byn och höststädning av trädgården tror jag.
Ha en bra kväll!

God kväll! Här är det fredagsmys
Stallet fixat och hundarna rastade!
Ha en bra kväll!