Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1038 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 10-09-25

Godmorgon i landet!

Litet sovmorgon. Mulet på himlen, var är solen som skulle vara här idag?

Hästarna har fått sin tredje bal på betet, det blir litet upptrampat just vid balen, men det verkar ändå vara rätt stadig mark då de inte sjunker ner med mer än hovarna trots allt regnande. I veinterhagen står det vatten än…

Butiken idag, sedan hade jag planerat hästmortion, får se hur det går, känner mig helt förkyld.

MagganS-B
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Morgon!

Man tror inte sna ögon varje morgon när man slår upp sina blå och solen skiner! Nu har vi haft ett underbart väder i nästan en hel vecka!

Jag har börjat stödfodra hästarna med en hårdpressad bal om dagen, men den går inte riktigt åt, så även om jag tycker att betet är dåligt, så hittar hästarna mat ändå…..smala är dom inte…..

I går blev det en hel korg med rödgul trumpetsvamp igen, finns hur mycket som helst i en skog nära mej!

I dag blir det Klinte Marknad eller Antikboden, vi har inte bestämt oss ännu!

Ha en fin lördag, det tänker jag ha!

PernillaJ
0

God morgon! Här bara regnar det, har nog regnat hela natten tror jag. Klafsigt i hagarna, bläh. Jag ska åka till Falun och hämta min nya byrå strax, sedan ska det bli ordning bland mössor, halsdukar, vantar och annat i hallen.

Ser fram emot rapport senare idag från årets allra sista sommarpremiering, på Vretaskolan utanför Linköping. Totalt i år har det visats drygt 140 stamboksgilla gotlandsruss-ston (de flesta är treåringar) på sommarpremieringarna runtom i landet, och 80 av dem är nu stambokförda.

I min almanacka för idag står det GuldRuss… trist att det blev inställt.

Gnistra
0

Go middag!

Har varit ute och skrittat mina russ 5 km i solsken, underbart!

I dag blir det lite äppel-plockning/fallfrukt och i morgon hoppas jag på att kunna klippa gräset i trädgården. Senare mot kvällen är det jobbet men nu innan ska jag vara ute så mycket som möjligt i solen! Hoppas att GuldRuss även är aktuelt nästa år!

Ha det lugnt och skönt i dag!

[Croneld]
0

Har varit ute hos kusarna och kliat fölet , varav Dragon luktar ull och är fet som ull i fölpälsen. De har varit inne i fårens vindskydd.Förvånad

Har även varit ute i skogen och vandrat, nu ska vi till grannen som har loppis och titta lite.

Ha en bra dag!

garrilina
0

God kväll! Kommit 30 mm på ett dygn här, allt är blött och geggigt, alla hästar fick gå in i morse och torka.  Har hämtat hem de tre stona som gått på bete vid mitt föräldrahem. Dixy Bess ser dräktig ut får hoppas att det stämmer. Nu i kväll gav regnet med sig och det såg ut som det kan bli fint i morgon. I kväll så blev det  fix av transport och fika till i morgon då vi åker till Östersund för näst sista tävlingsdagen för säsongen.