Godmorgon 10-09-24
Godmorgon il andet!
Mulen himmel, men de har lovat uppehåll idag…
Rörkrökarna kom igår, och har hunnit ungefär halvvägs, snart är drömmen om ett badrum i huset uppfylld!
Annars butiken för mig, PEter ska lasta ett lass söderut idag, Sara slutar tidigt men får vänta på halvfyrabussen ändå.
Morron
Solen tittar fram för tredje dagen på raken-härligt. I dag är det full rulle som gäller. Får börja med att åka och handla lite, tomt i kylen och man vill ju inte att gubben ska svälta när man är borta. Packa klart och packa in i transport och bil. Tvätta Pållen och mitt i allt så kommer veterinären och ultrar Wilda…….håll tummen….avgång mot Carola ca 15!
Ha en bra dag!

Go morgon!
här är det strålande sol! Sitter o väntar på besök som ska med ut o åka Russ, kanske en blivande groom (brukar bli så att mina grooma börjar köra själva och på det sättet så tappar jag dem då o då). Senare i kväl lär det jobbet som väntar men nu ska jag vara ute o njuta av höstvädret och förstås plocka upp en hel massa äpplen från gräset.
Fundrar på om våra unghästar ska få komma hem i helgen, men avaktar vädret om det är så fint som nu så drar jag på det lite till.
Ha det bra i dag!
#1. Lycka till i helgen, håller tummarna för Njord och de övriga russen!
#2Tack!!
Hepp!
Ska gasa iväg söderut snart. Först förbi Rodga för att hälsa på hingstarna på plats, sedan åka och hämta min nya vagn och sele innan jag far vidare till Falkenberg. Blir en heldag.
Ha en trevlig helg alla, och glöm inte hålla alla tummar för russen på ungponnychampionaten ich 3- och 4-årsfinalerna!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
#4 Kör försiktigt!! Ses i morgon!

God morgon ser ut at bli en underbar dag i dag med , igår hade vi 23 grader här hemma underbart de var shorts väder :D.
Jag har insett att jag nog får försöka göra mindre , min opererade hand som jag inet ska sanänvda så mycket , har jag nog användt för mycke i alla fall hm men blir så rastlös av att inte kunna göra vad jag vill .
Lycka till i Falkenberg i helgen.
I morgon ska vi bege oss till Enköping och fam Seppälä som har varit så snälla och låter oss bo där på natten med våra 2 hästar med , för på söndag är det tävling i Eskilstuna. Ijor ska gå 6 års mästerskapet och Mary ut i ett lopp..
Tur man har automatare annars hade de inte gått.
Ha nu en riktigt trevlig dag och Helg :D
God kväll!
Här sitter jag med massor av svamp och ångrar att jag plockade så mycket. Den måste ju rensas från mossa och smuts. Nu är frysen nästan fylld till bredden. Men det är maniskt, jag måste plocka alla jag ser och jag måste ut varje dag…
Men min arbetskamrat blir glad, när jag kommer med överflödet.
Hästarna mår bra, tandläkare är bokad till Susamarula, hon har vargtänder som sitter i vägen och skaver. Så det blev en liten paus mitt i inkörningen.
Ha en bra fredagkväll!

#7 Jag gillar svamp med ;)

God kväll! Här regnar det och jag är alldeles blöt efter en fruktlös jakt efter häst som inte ville komma in (slipp då, fårskalle).
Jag har varit aktiv dag, har köpt en byrå, målat en vägg och flyttat på en grind. Har rättat uppfödaruppgifter till drygt 200 stambokförda ston i Blå Basen: obetalt och inte särskilt skoj datajobb som jag ämnar ta i småportioner.
Om tre månader är det julafton