Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 869 ggr
PernillaJ
0

God morgon 2010-09-19

God morgon! Lite segt ännu, men jag håller på att komma upp i varv. Duggregn i luften. Strax avfärd till Enköping, där det är säsongens näst sista sommarpremiering idag. Många russ anmälda men jag ska visa en welsh. Jag hoppas att Deniz håller sig hemma medan jag är borta - igår rymde hon två gånger och jag var riktigt sur på henne.

karisma
0

Morgon där ute

Vaknade snorig det har jag inte tid med Ska möblera om hästarna idag betet börjar ta slut i en del hagar Annars är det som vanligt grått och fuktigt ute och söndag

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Regnet ser ut att hålla sig idag, skönt!

Igår åkte vi och lömnade tillbaka shettisen Mimmi som vi har haft på foder sedan hösten 2004, hon är en trevilg liten ponny men då vi inte har tid att göra något med henne är det lika bra att hon får åka hem till sina ägare igen.

Idag är det veckans lediga dag. Den kommer att tillbringas på inskrivningen på Bodentravet, något mer lär inte hinnas med.

Tusen
0

God morgon. Uppehåll idag så idag ska vi fixa nya hagar vid stallet vi hyr. Mycket att göra så gubbarna får lov att hjälpa till också. Sen ska väl alla hästar tränas så jag får kanske köra någon (om jag har tur)Glad

MagganS-B
0

God Morgon!

Så här i efterhand var det skönt att vi tog in dom dyngsura hästarna i går kväll, i natt kom ett jätteskyfall, vi vaknade av att det dånade på taket…..nu är dom ute igen och fölisarna leker för fullt! Dags att gå tillbaks till skogen…..

Åt grekisk mat med kompisar i gårkväll, mums! I dag blir det antikförsäljning igen!

Ha en bra dag, lycka till alla som skall tävla!

[Tjiwi]
0

Sen morgon

Skapligt väder här just nu i alla fall. Solen börjar att titta fram.

Vaknade med riktig huvudvärk…tillbringade gårdagen i Åsbo med att titta på Sm, maraton i blåst och regn!

Borde städa men jag tror jag ska slappa lite idag till kvällen då Njord ska ridas….

Ha en skön söndag.

[Croneld]
0

God morgon! Jag har fixat kusarna och varit ute och rekat svampstatusen långt in i skogen. Plockade en korg och sen var jag tvungen att åka hem och äta frukost. Ska ut igen senare för det fanns fullt av fina gula trumpetsvampar.

Ha en bra dag alla!

garrilina
0

God förmiddag! Uppe med tuppen eller rättare sagt ungtiken….Fixat hästarna själv nu på morgonen då dottern är förkyld, hon jobbade med feber i går och det tar ut sin rätt i dag. Hon kom hem strålande glad i går då hon fått visningspris på premiering.  Var unghästpremiering på Hagmyren och stallet hon jobbar extra i hade 3 2-åriga nordsvenska hingstar att visa. Fick reda på när hon kom till jobbet att hon var tänkt att visa den ena och det gick ju jättebra.

Nu blir det lite handräckning till sambon som håller på och borrar ner stolp i den ena rivna hagen. En tur till vallokalen blir det också inna kl. 20.00.

Ha en bra söndag!

Gnistra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go middag!

På morgonen / förmidagen varit ute o kört hästarna i blåsten och dem gick riktigt bra, vi mötte bla på Börje ute i mästermyr! Glad

Nu kom vi hem från Hemse och val-lokalen, så nu är det också klart!

Kiara o Soja  stylade i lördagens rosett skörd på fotot.

Ha det bra i dag!Cool