Godmorgon 10-09-18
Godmorgon i landet!
Här vräker det ner regn, precis vad vi behöver, eller inte…
Länspumpen går i brunnshuset så vi vlsipper få in dagvatten i den borrade brunnen.
Idag blir det butiken, något hästande ser inte ut att vara på tapeten, får se vad vi hittar på i eftermiddag.
God morgon!
Har kollat kusarna och fölen lekte glatt i morgondimman. Stona såg mest lite morgontrötta ut.
Jag ska jobba idag, vi har öppet hus och föräldramöte på skolan. Så får ta och linka runt och mingla lite. Sen har vi besök av släkten med kalasfirande, svågern fyller år idag och mamma på måndag. Det blir trevligt.
Nu är jag trött på den bandagerade foten som ömmar, jag vill hämta halm, fixa med vintehagen och ut och plocka svamp. Jag har inte tid att vara halt!
Ha en bra lördag!
(bild: Ada och Cadett från igår)

Go morgon!
Nu står Kiara o Soja klara för avfärd, medan de väntar på mig mumsar de lite hö, vi ska åka och köra lite precission i Eskelhem. Tävlingen i dag har blivit lite förändrad ( caprillin bort tagen)pga att flera ekipage deltar på SM denna helg och några till som groomar osv, men i dag är 6-7 russ ekipage( + fler raser) som möts i Eskelhem.
Här blåser det men än inget regn!
Ha det bra i dag!
God förmiddag!
Solen lyser o de känns som att de ärn en härlig höst dag i dag. Träden har ändrafärg.
Ska gå en vädan på höstmarkand i dag. Hälsa på Mitrus sedan blir det att de lungt soom man är förkyld..
Plus så är jag kattvakt i helgen så de ni kan tänka hur de kommer att se ut efter han har rumsterar runt här.
Ha en skön dag!

God förmiddag! Solsken här, höstkrispig luft - en fin dag. Jag har ätit en långsam helgfrukost och samtidigt läst tidningen Gotlandsrusset. Om några timmar får jag besök av en familj som är intresserade av att låna Hastig för träning och tävling, få se om tycke uppstår. Jag har gjort i ordning brev med påminnelse till de stoägare som visat russ-ston på sommarpremiering men inte betalat stambokföringsavgift; 23 brev blev det. Totalt 80 ston är stambokförda hittills i år, de är nummersatta och numren är inlagda i Blå Basen. Stambokföringsbevisen skickas ut om några veckor.
God Förmiddag!
Sol blandat med störtskurar, rena skyfall! Fy 17!
Skall jobba i Antikt & Kuriosa i dag, vi har annonserat om 10%, så förhoppningsvis kommer det lite kunder…..finns faktiskt turister kvar här, men tyvärr så tror dom flesta turistföretagen att säsongen slutar när skolorna börjar! Synd om alla bussresor som kommer hit + alla utlänningar som har senare semester.
Ha en bra lördag, lycka till alla uppfödningar som ev. startar!

God förmiddag! Uppehåll och det går att ana en sol. Har högrtyckstvättat gången i ena stallet nu på morgonen, så nu är det på tork. Har även en maskin tvätt att hänga, det torkar så långsamt nu så strecket blir fullt efter ett par maskiner. Resten av dagen blir det lite plock, handla, hämta hösilage och dottern som jobbar.
Ha en bra lördag!
Goddag!
Här är det mulet men regnar inte just nu i alla fall. Hästarna har snart käkat upp allt i hagarna så de kan behöva flyttas i helgen. De ser mest ut som flodhästar så egentligen skulle väl en bantning vara på plats…
Igår hade jag hästköpare här. De lyckades charma de flesta av mina hästar t o m Jackpot som brukar vara blyg och Gullviva som kan busa, de stod och hängde och pussde vilt på besökarna! Ett gott betyg - de var hästkunniga och jag hoppas att de faller för Totte eller Pippi som behöver få jobba. Även Gullviva behöver en familj som kan uppfostra henne lite mer och utbilda henne. Jag har för lite tid och för många hästar och jag vill att mina hästar ska användas och må bra. Totte älskar att pysslas om och gå ut i skogen - han försökte lite försynt följa med ut ur hagen med en som han tyckte ny matte tror jag! De är för gulliga! Totte på bilden.
Nu ska jag plocka lite äpplen och kanske ta en vända i skogen - om det inte börjar regna!
God förmiddag!
Grått och trist här. Inget som blivit gjort, får se om jag ska ta tag i lite ideellt arbete en stund.
Nu har regnet börjat också, inte en dag utan ösregn.
Ha en bra lördag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~