Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 737 ggr
karisma
0

God morgon 2010-09-17

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon på er

Idag hoppas jag att det inte ska ösa ner från himmlen, så att man slipper vara blöt halva dagen. Tjejerna från SLU som besökte mig igår var väl pålästa om russen så deras besök var intressanta timmar  Vet kom igår och kollade ett av Timons ston hon var dräktig så hon far hem idag

Skulle vilja backa tiden en vecka för då var jag i  Grebo skanar gänget där(snyft)

ha en bra fredag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Vaknade till det underbara ljudet av ösregn, precis vad vi behöver…

Kaninen i betesburen behöver snart flytväst. Hästarna har fått en bal ute på betet, i vinterhagen står det vatten överallt, och mer lär det bli.

Peter for iväg och ska jobba idag, och för min del butiken och sedan får vi se vad det blir ikväll, om vi rider eller om det är för blött.

LGJS
0

God morgon.       För tillfället skiner solen här men det är rätt blåsigt annars är det rätt blött i hästhagarna men dom tycks må bra i alla fall.

MagganS-B
0

God Förmiddag!

Solen skiner, men det blåser och regnskurar är utlovade…..

Efter gårdagens hästvård går sex kardborrfria russ i hagen! Skönt! Tyckte dom också, t.o.m. fölen stod stilla när jag plockade……

I dag blir det syltgurkor, plommonmarmelad och lingonsylt!

Ha en bra fredag!

[Croneld]
0

Sitter här med min onda fot och kan inte göra så mycket. Bara att stå ut ett tag till, så blir den brukbar fortare. En kompis ska köra hem Cherie åt mig idag och Cadett blir nog glad när lille Dragon kommer hem.

PernillaJ
0

God förmiddag! Jag är klar med allt stall- och hästjobb på hemmaplan, har toppat upp vattenkaret och krattat stallgången. Nu litet yoghurt och sedan svisch iväg till Heden där jag ska övningsspringa med ett welshsto som jag ska visa i Enköping på söndag.

Tittut
0

Morrn!

Har just varit och tagot in hästar som varit utanför hagen. Tittut och Livis har gått hos lillebros, men tyckte det var dags at komma hem, så nu har de fått flytta hem istället. Så kan det gå!

Ha en bra fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

garrilina
0

God Morgon! Hade hästfritt på morgonen då dottern skulle fixa dem själv. Så på 1 tim. var hundar rastad, tidningen läst och frukosten uppäten och jag själv fixad. Lyx med lite sovmorgon, men i morgon blir det att ge igen då hon börjar jobba halv 7 och ska ha skjuts. Mina två lektioner avklarade nu blir det lite annat pappersjobb innan jag slutar för dagen.

Ha en bra fredag!