God morgon 2010-09-16
Morgon på er
Det fortsätter att regna i roslagen men varmt Det blir alldrig som man tänkt sig vet ringde återbud igår och kommer idag istället, hur jag nu klämmer in det besöket. Morgonen börjar med ett gäng studerande från SLU på besök Sedan ska jag & Timon åka till hovis på besök så att gubben får komma ut och röra på sig i nya miljöer De andra får vänta några dagar på fotvård Dräktighets undersökning på em hoppas dagens timmar räcker till
ha det där ute i regnet
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Regnet har dragit vidare, och solen är tillbaka. Gissar att fotbeklädnaden för dagen lär bli sjöstövlar, det stod fortfarande vatten i hagen innan detta regnet… Peter har röjt bort mer träd som hästarna vält, snrt är det klart att ta hem dem.
Idag butiken, hagjobb och smådjursjobb först.
Ja jag fick inte hämta hem min kuse igår men idag kanske hon blir kollad så då får vi se. Men har lite bandage på foten så jag får se om jag kan köra bil idag. Ska sitta med foten högt och dricka kaffe, ska bara få iväg alla till jobb/skola så det blir lite lugnt.
Ha det bra idag!

God morgon! Regnigt här, känns som en trist kontrast mot gårdagens soliga och vackra höstdag.
Nåja, det ska inte komma så många millimeter enligt prognos i alla fall. Jag ska åka och jobba några timmar på förmiddagen. Måste svänga förbi Granngården och shoppa lusern-strå, Groov och täckbark efteråt.
Morrn!
Jisses vad det har regnat i natt/morse igen. Det låter om fönstren regnar sönder nästan.
Nu väntar diverse jobb innan kvällens höjdare, Henrik Schyffert och min stora idol Fredrik Lindström på Katalin i Uppsala. Ska bli så kul!
Ha en bra torsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morron
Regnat hela natten, uppehåll just nu men….sedan blåser det som bara den!!
Ska bara pilla i mig lite frulle och kaffe så ska jag åka ner med Njord till Maja för dagens dressyrpass. Nu är det bara tretton dagar kvar…..
Ha en bra torsdag!

Morrn
Här har det regnat och stormat hela natten och gör så fortfarande.
Igår gjorde jag en karpaltunnel operation på min högra hand så jag känner mig lite handikappad idag och jag får inte vara ute i stallet ch hålla på med hästarna heller så de blir inne saker för mig.
Är så irriterad på kommunen då de har bytat sophämtnings bolag först utan att informera om att de bytat dag ,så för 14 dagar så kom sopbilen så dä helt plötsligt och igår när han skulle komma dök han inte upp, så stackars hunden var bunden hela dagen i onödan. Så idag skiter jag i det träden är stängd över vägen och hunden är lös , så han får öppna sdjälv och stänga efter sig.

God morgon! Regnet öser ner i skurar, uppehåll och 5 min. senare regnar det och så håller det på. Våra hästar går ute än men det börjar nog bli dax att börja stalla in, en av våra inhyrningar kommer hem på söndag från sitt bete och hon vill nog ha sällskap i sitt stall på nätterna. Jobbar lång dag i dag känns att det är i slutet på veckan.
Ha en bra dag!

Go morron här är de uppehåll just nu efter massa regn inatt. ska ut en sväng till hästarna och hoppas uppehållet håller i sig så ja hinner rida en sväng. Sen ska ja packa, ska till danmark i helgen. Och sen vidare till jobbet.
Ha en bra dag
Gomiddag!
Här skiner solen, men det blåser friskt! Kan i.o.f. sig behövas efter allt regnande, då torkar det upp fort!
Tar just nu en liten paus! Har satt grimmor på fölisarna och plockat kardborrar på två, skall strax gå ut och fortsätta, men måste ta lite hänsyn till maken som är allergisk…..Måste ringa hovis-Olle också, behöver fila till hovarna lite på dom små, även om dom är jämnt slitna runtom så kan dom behöva träning! Kul att hålla på med dom, dom är jättemysiga alla tre, lugna och inte rädda för nånting!
Ha en fortsatt bra dag!