Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 750 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 10-09-13

Godmorgon i landet!

Här är himlen blå med några grå molntussar kvar sedan gårdagens regn. Inte hann vi ut med några hästar, men hann en bra bit av vinterhagen klar, snön har tryckt sönder isolatorerna på många stolpar… Bandet var t.o.m av på ett ställe, har inte ens hänt när det ramlat träd över staketet(när skogen pbakom avverkades föl ett träd åt fel håll för skördaren av någon anledning)

Idag blir det butiken och så fylla på i skafferiet. Eventuell ridning oom inte Sara får med sig någon kompis hem.

Gurkane
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!

I helgen har jag varit "svikare", tittat på massor med hästar, dock inte ett enda russ utan nordsvenskar.

Idag händer intte så mkt mer är lite måsten, på sin höjs.

En bild från Stall Källevik och några av dess Nordsvenska Brukshästar. Ni kan ju iaf låssas att det är russingar på bildenFlört

När vi kom hem inatt gnäggades det i hagen där i mörkret- Det var iaf russ!

[Tjiwi]
0

Morron

Här är det väldigt grått….regnat hela natten och morgonen. Ska tuffa ner till arbetsförmedlingen på fm….*stön*

Sedan blir det jobbet som vanligt!

Ha en bra vecka!!

MagganS-B
0

God Förmiddag!

Tvätt, grönsaksplockning, tvätt, plocka undan, tvätt, kolla hästarna, tvätt…..det är ungefär min dag!

Vädret ser ut att bli ganska bra i dag också, finns en del moln och det har nog varit dimma i natt för allt är blött. Hoppas solen torkar upp naturen under dagen, behöver ta bort ogräs i rabatterna, dom blommor som ev. finns där syns knappt!

Ha en bra måndag!

PernillaJ
0

#2 Underbar bild!

God förmiddag! Jag var på herrgårdsauktionen på Österbodarne Egendom i Alingsås igår, en nätt dagsutflykt på 46 mil enkel resa. Väldigt trevlig dag med mycket fint att titta på - särskilt allt med hästanknytning förstås…

Österbodarne Egendom, Alingsås

Här hemma hittade jag en decimeterlång spolmask på gruset i morse: uurkk. Undrar just vem den kommer ifrån? Troligast kanske från fölungen som avmaskades i fredags, eller möjligen från hunden? Ska avmaska hund och katt idag för att vara på säkra sidan, och fölunge nr 2 som snart är 16 veckor ska i alla fall få Banminth nästa vecka.

Tittut
0

God förmiddag alla!

Regnet öser ner här så det blir till att hålla sig inne en stund till. Ska snart åka till Strömsholm och reka inför unghingstbedömningen som ska vara den 2 oktober.

Får se vad som blir gjort innan.

Ha en bra måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

#4 Tack Pernilla!Skrattande

karisma
0

Förmiddag på er

Idag är det segt kom hem vid midnatt från Grebo Huvudet är så fullt av upplevelser så det kommer att ta dagar innan jag har sorterat det i rätt fack Men min nya idol är Ia & hennes djur (gäller alla) Nu ska jag röja x-ets bil och städa transporten

ha det bra där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Lisa-trollet
0

God morgon. Här tittar solen fram. Har vart i stan och köpt nya skor på förmiddagen, nu blir de lite mat och sen ska jag ut till hästarna o rida lite.

Ha en bra dag