Utställning Gränna, Östruss
Den 29 augusti arrangeras en uställning i Ölmstad, strax söder om Gränna.
Hoppas ni är många som anmäler er nu så vi får en trevlig tillställning
Box finns att hyra om man vill, bara att säga till så fixar vi det.
Servering finns och vid dåligt väder hålls utställningen i ridhuset.
Så kom igen och anmäl nu 

Här kommer lite mer info om utställningen 
Domare: Helena Jansson, Norrtälje
Anmälan: Skriftligen till Annelie Nyquist Siringe 37 56191 Huskvarna eller maila till nyqan@jonkoping.se
Anmälningsavgift: 200 kr per russ och klass, föl 100kr . Betalas till ÖstRuss Bg 5027-5635
Sista anmälningsdag: Fredag 30 juli
Mer info och propp finns på www.gotlandsruss.se

Vi tänkte visa 1-årsstona iaf.
Hoppas nu på många anmälningar till denna utställning i Ölmstad, då Östruss i år arrangerar två!!! utställningar och den här så långt norrut i sitt upptagningsområde som aldrig förr
!
# 2 Ni är så välkomna
!
Jag funderar skarpt på att anmäla. Har två ettåringar och en treåring. Vore lite kul! =)
Får se när lönen kommer så jag har råd att undvara de hela! Ska ju flytta hemifrån med =)

Tråkigt att det krockar med 3-årstestet i Norrköping och Smålandsmästren på Vaggeryd, annars hde vi anmält när ni anordnar en utställning i et norra område.
#5 Ja det hade väl passat fint för er!?
Då kanske vi kan hoppas på att få se er i JVP:s nya satsning i ponnytravet -Smålandsmästaren
?

En jättekul satsning med smålandsmästaren och jag hoppas att er gamla adept är fit for fight så JB får åka till vaggeryd och jag med småkottarna på treårstest.
# 7 Det gick ju finst sist
!
Du får beställa dammfritt väder en gång till!

#8 Vi hade en bra dag överlag på er utomordentligt bra arrangerade travdag, vi hoppa skuna återvända även i september. Och vädret var ju perfekt, lite regn innan första loppet och sen uppehållsväder resten av dagen.
# 9 Tack för "rosorna"..
! Ni är så hjärtligt Välkomna
!
Det dammfria vädret styr vi dock inte över, men vi kan ju alltid hoppas, annars får vi be vår tjänstvillige banskötare om lite extra vattning
!

Puttar upp 

Jag kommer med Alvin
Jag tror det krockade med något annat, men kommer inte på vad nu…..

#13 Medhjälpare på treårstestet, men vill du ställa ut så gör det, jag fixar det ändå
, det är helt okej.

#12 Du är välkommen 
#13 Men om du inte har nåt annat för dig så vore det kul att se dig där, så kan du ju hälsa på Njord-fölisen med 
#14 Visst ja, det var det ju. Jo då, jag hjälper dig!!
#12, 15 Jag kommer gärna en annan gång och tittar och pussar på den lilla fröken!
Jag hade velat åka men ska också på 3-årstestet

Jag kommer med Dalsgårds Nova. Skickar in papprena idag.
Nu har jag anmält 2 hästar, det är skoj att få så nära någon gång

#19 & 20 Va bra, ni är välkomna 

Sista anmälningsdag idag, så kom igen och anmäl nu ni som inte gjort det!!! 
#0 Har pm:at dig

# 23 Har PM:at tillbaka 

Passa på att anmäla, fler hästar behövs
för att utställningen ska bli av

#25 Hur många till behövs?

Minst 5 st till
Baaah jag har nog kunnat ordna fem st…
Går det fortfarande att anmäla? Vi kan komma med Ängdalas Piggelin. Är det på ridskolan i Ölmstad?

#28, 29 Ni är så välkomna! Anmäl ni!
Jag tror det är på ridskolan, jag har själv aldrig varit där

Ja det är på ridskolan i Ölmstad, välkomna dit 
Nu har jag anmält henne:)

# 32 Toppen 

Jag drar också i en russägare i Grännatrakten.

#34 Bra, hoppas de vill va med då 

Kan man sikta in sig på att utställningen blir av? Har ni fått ihop tillräckligt med hästar?

Utställningen blir av 
Men är det fler som vill vara med går det bra att efteranmäla denna veckan med.

Vad bra!

Funderar på att anmäla en valack. Ska bara kolla kalendern 

#39 Hoppas du har en lucka i almanackan då så du kan va med 

#40 Attans! Den helgen var full.. Synd.. Det får bli något annat år..

#32 Har väntat på att din anmälan ska komma fram, men har ännu inte fått den…
Har du skickat den nån annanstans än till mig? Om inte vore det toppen om du kunde skicka igen för isf har den kommit bort i cybervärlden eller bland postens alla brev.
#42 Jag skickade ett mail till mailadressen här ovanför. Jag skickar ett mail igen, har betalningen kommit in?

#43 Nu har jag fått mailet 

Katalog till de som anmält skickas med posten imorgon, den har dröjt lite då det varit några sena anmälningar…
Utställningen börjar kl 10 om någon undrar 
Nu ligger information om utställningen ute på www.ostruss.se
!

MarlonS blev BIS och Allgunnens Copy blev BIM

#46. Den filen som ligger på Östruss´ hemsida är en docx-fil, vilket innebär att om man inte har en nyare variant (vilket t ex inte jag har) av word så kan man inte läsa den. Lägg gärna ut en doc-fil eller ännu hellre en pdf-fil.
Stort Grattis Christer m.familj på Allgunnen till de fina BIS o BIMtitlarna
!
#48 Om jag bara visste hur jag skall göra ….
.
#49 ta upp docx filen. Sen trycker du på spara som och så kan man välja längst ner på de som kommer upp. Windos 97-2003 tror jag. Ta de så kan iaf alla läsa de =)

Ingen som har bilder att lägga ut här?
resultat????

Jag har bara min Dalsgårds Novas resultat att komma med. Hon fick 88887=39 p. Hon var det enda 2-åriga stoet. Är det ingen här som kan sammanställa deltagare och resultat och bjuda på lite bilder?

flickan vissade allgunnens copy i Bis ringen var min dotter hanna tack för finna bilder på marlon allgunnens copy från Allgunnens ponny stuteri

Har inte hunnit skriva in resultaten tidigare, men nu kommer de 
Alvin 7-7-7-7-7=35p
Elvis Presley 8-7-8-8-7=38p
Trollets Roxie 9-8-7-8-9=41p
Vildros 8-8-8-7-7=38p
Daslgårds Nova 8-8-8-8-7=39p
Stjärntindra 8-8-8-8-8=40p
Vilma 8-8-7-8-8=39p
Lucy 8-7-8-8-7=38p
Allgunnens Copy 9-9-8-8-9=43p BIM
Carrie 8-7-7-8-7=37p
Mizita Blåklint 8-8-8-7-7=38p
Juventus 9-8-8-8-8=41p
Marlon S 9-9-8-9-9=44p BIS
Enets O.P Andersson 8-8-8-8-9=41p
Giro 9-9-8-8-9=43p
Emil i Torp 8-8-7-7-8=38p
Toppå, GSF Lou Lou, Farin och Ängdalas Piggelin var strukna

Stort Grattis till alla utställare med sina fina russ och till Christer som plockade hem både BIS och BIM med sina fina russ 
Vi kom inte, vi hade inte fått någon info.
Vi fick betala 16,- i lösen för ett brev utan avsändare med för lite porto, idag kom brevet och det var katalog + info om utställningen…..:(

#65 Jag fick också en avi med posten…

# 65 Jag ber så hemskt mkt om ursäkt, jag var helt säker på att alla skulle få sin katalog senast fredag när jag postade den på onsdag em. Men tyvärr verkar det va några som inte fick den innan helgen 
Gällande avin får jag återigen be om ursäkt, hade verkligen inte en tanke på att det skulle behövas mer än ett frimärke på kuvertet…
Men som en klok man en gång sa " Det sker inga misstag i livet, bara lektioner" Så av denna lektionen har jag lärt mig en del…

Då jag av misstag satt för lite porto/frimärke på katalogen när jag skickade den, så har en del varit tvugna att lägga ut en mindre summa till posten. Jag ber om ursäkt för detta och ni som vill ha pengar för det ni lagt ut på extra porto kan PM:a mig så löser vi det 

Nu ligger resultat och kritik från utställningen ute på Östruss hemsida