Godmorgon 10-09-10
Godmorgon i landet!
HImlen är blå, några dimmoln hänger kvar över sjön, solen är på väg upp bakom skogen, ett fantastiskt ljus sprider sig mellan träden och kameran är på jobbet…
Idag butiken, och ytterligare ett nytt försök med hovslagaren i eftermiddag. PEter är åter hemma igen, ska lossa litet på fm.
God morgon! Idag blir det utedag med klassen, en skogsutflykt i närområdet. Sen är det helg, skönt! Lite hästpyssel blir det.
Ha det bra denna fina höstdag!
Morron
Disigt ute ännu….kaffet är på och nu ska Malin och jag gå ner och släppa ut våra pållar.
Sedan…fullt ös!!
# 2 Det vill jag se bilder på, öset! Nyfiken på min favorit Timon i vagn. Ha en bra dag!

Morgon där ute
Nu är kaffet uppdruket stalltjänst väntar Sedan väntar ett nytt liv för mig &Timon
Glitter och jag har gått runt och tittat på gammlingen och ungdomen här på gården och kan rapportera att de är i utmärkt skick men det var ju väntat
ha en bra fredag på er
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon!
Regnigt
Har varit så fint nu ett tag så jag hade glömt hur ruggigt det kan vara, suck. Enligt tidningen ska det iallafall bli fint i helgen och det tackar vi för efterosm jag ska på kvalité.
Idag blir det löshoppning med sista justering inför helgen, annars packning och mental förberedning
Jag blir ju lätt stimmig när jag är nervös…..
Ha en trevlig helg !!
God morgon!
Nu hänger regnet i luften här igen, hade hoppats på fint väder nu när vi är hemma igen.
I dag blir det en stor shoppingrunda, sen matlagning för hela slanten……
Måste hinna kolla hästarna själv i dag också……fölisarna har växt på 14 dagar!
Ha en fin fredag!
Morrn, eller god förmiddag heter det väl..
Sovmorgon en stund eftersom barnen är lediga idag. Ska packa och städa lite, jag åker till Finland om några timmar, så jag tänkte hinna undan lite innan dess.
Ha en bra helg!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Lite småsorgligt hos oss. Sommarvännernas visstelse hos Teamet lider mot sitt slut. Och faktiskt känns det lite småsorgligt.
Man vill ju så gärna att hästar man haft hos sig får det bra och används på ett bra sätt. Ja det tvivlar vi inte på att den lilla får. Men dessa små hjärtan har satt spår i oss.
Kanske mest för vi visste från början att en, måste vi välja bort. En ska få bli kvar. Kommer bli med russ igen.
Tack Snälla Liselotte för förtroendet med att ta hand om Dina små russkillar under denna sommar.

God förmiddag! Jag har anställt 5 russ som trädgårdsarbetare idag - gräsklippning, mossrivning och gödsling är beställt. På köpet riskerar man nedriven tvätt, omkullvälta blomurnor, och diverse annan vandalism. Rätt mysigt att ha dem trampandes runt stugan!

#9 Haha!
Idag är de vilodag för mitt russin. En vända till affären blir det inför helgen.
Skynda långsamt så går det fortare.

God dagens!
Några timmar på jobbet sedan båten över till Nynäs och bege sig mot Färjestad för Ponnytrav imorrn :)
Ha en skön helg alla !

God eftermiddag! Disigt och grått, det väder som vår marknadshelg brukar bjuda på… Ska bege mig tillbaka till stan för att hämta upp dottern som jobbat några timmar.
#9 Tror att vi gör som dig och tar den sista klippningen med de russen. Blir så bra gräsmatta när de gjort en runda och det är mindre slitsamt.
Ha en bra fredag kväll!

Nu är det eftermiddag, men kan inte låta bli att skriva en rad… Hoppas att alla har en bra helg framför sig, min kommer att innehålla jobb och russ o övriga hästar på gården.
En lite annorlunda artikell ej Russ, Jessica som är uppvuxen med Russ och äger russ (de här hemma vid Rangsarve), men har med sig sin Cardero F till Flyinge. Det är ett repotage av många från Flyinge i Skånska Dagbladet mfl.