God morgon 2010-09-08
Morgon på er
Svart som natta ute och 8 grader varmt Var på föreläsning om foder med Sara Ringmark från SLU det var toppen vilken tjej. X-et ringde och berättade att min bil var lagad fast det ingick vist en skrotbil på köpet -:) vart gör jag av den? Idag får jag göra alla måsten innan det bär iväg på torsdag på tre dagars semester för att inte få abstinens så tar jag med mig en häst
ha det där ute i höstmyset
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Ute är det helt grått! Hoppas på dimmoln, så det blir fint senare idag.
Butiken idag och farmorkväll ikväll. Inget staketlagande före jobbet iaf, min isolator till undertråden är borta och jag har beställt en ny. Fick städat i smådjursrummet iaf, där var den inte, har kollat överallt och hittade även Nordruss plaketter och rosetter som var spårlöst försvunna till utställningen, de stod i den andra selkammaren…
Morron
Grått och disigt ute ännu.Det vanliga idag först med stall, sedan måste jag åka runt och fixa med far som flyttat från lasarettet till korttidsboende. Han behöver ha dit alla möjliga saker och medeciner….tar väl sin tid att fixa med det så jag känner mig smått stressad över det. Sedan jobb förstås.
Godmorgon Russvänner!
Här vet jag inte ens hur det ser ut ute. En dotter hemma på hemstudiedag idag och imorgon, då skolan genomför en stor mängd utvecklingssamtal. Så hund rastningen har hon skött. Detsamma med att gå ut och gosa med Nordsvensken Frostlugg som går här hemma på min äng och betar.
Idag väntar ridturer på fm med dotter och väninna. Em ska vikas till att köra en mängd hästar. Ja vi lär få dagen att gå i hästens tecken.
Kom också på att vi nog måste handla…IGEN… Faslilgt fort det blir tomt i kylen. Är det bara vi som har det så??? Och städa kylskåpet innan nya varor anländer… Kanske bäst börja sätta fart? Fy bubblan vad mycket måsten livet består utav.
Ha en bra dag allihop!

Go morgon!
Solsken även i dag, med en hel del dagg i gräset. I dag är det en ledig dag men den ska innehålla distansstudier på förmiddagen och vid ca 14 då blir det Russ! körning och besök av en liten ryttare som ska rida Gnistra samtidigt. Det är länge sedan 3 st russ blev motionerade samtidigt här hos mig.
Lite sorligt är det med ett inställt Guld-russ, men vi överlever det också!
Ha en bra dag!

God morgon , här fyller mellan sonen 14 år idag och de står kalas och lite städning på schemat :D
Dagen började med strålande sol men nu har de kommit lite moln .
#0 ha de skönt på mini semestern
#4 Ja de var tråkigt att de blev inställt
Ha en riktigt skön russ dag idag

God dag! Solsken och en underbar höstdag. Jag fick ett energiryck, tänkte försöka organisera min selkammare. Har nu släpat ut alla täcken och hängt dem på vädring på staketet till rundilen - se bild. Jag räknade till 33 stycken totalt - ojsan vad många. Det är regntäcken och svettäcken och bävernylontäcken och filtar och vintertäcken…
Knappt hälften är hederstäcken som mina ponnyer vunnit. Jag stod ett tag och reflekterade över generositeten hos de som skänkt, och ihärdigheten hos de som lyckats övertala dem att skänka. Och så tänkte jag på de duktiga russen som travat hem täckena - och på alla timmars arbete som låg bakom. Nostalgi.

God kväll! Har äntligen fått gått hem från jobbet…. gick in kl. 7.45 och ut 20.30. Arbete, arbetslagsmöte och på det föräldramöte. Kul att träffa föräldrar till den klass jag nu är mentor i,Llika trevliga som sina barn.
Nu blir det sängen och ladda om för en ny dag!