Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettutställningar
Läst 3969 ggr
ryttarn
0

Utställningsbett...

Börjar trötna på att aldrig ha några bra bett till mina hästar när jag skall på utställning. Funderar på att köpa sk utställningsbett efterssom dom inte "går att använda" till något annat.

Nu undrar jag vart man kan få tag i dylika tingestar……

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

PernillaJ
0

selar.se säljer hingstbett/hästskobett, och oledade svarta syntetbett med små ringar i mässing alternativt rostfritt.

[cancan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Menar du ''hästskobett''?

ryttarn
0

#1 Tack

#2 Precis….

Jerker Klang,

www.isil.se

Charlotte-J
0

Här finns det Hästskobett!

Amor vincit omnia Kyss

Elshira
0

De raka nylonbetten kan man ju rida/köra med annars =) Använder själv ett sådant då jag tycker de vanliga raka betten man får tag i har så galet stora ringar till små Welsh Mountains.

Hästskobetten är det väll dock lite "värre" med :)

Hakuna matata!

Linnea
0

Vad brukar du ha för bett på utställning och varför kan du inte ha dom?

Jag har ett rakt eggbett på utställning, det rider jag också med nuförtiden.

Skynda långsamt så går det fortare.

ryttarn
0

Min tanke är att ha ett bett till utställning som inte används till annat. Varje gång jag ska på utställning är beten borta från utställningstränsen. Skyller inte på andra utan jag kan säkert vara skyldig själv ibland. Med ett hästskobett frestas man inte till det…..

Jerker Klang,

www.isil.se

PernillaJ
0

#5 Mja, de marknadsförs ju som showbett. Vet du säkert att det är någon förstärkning ingjuten inuti? Annars skulle jag inte våga rida eller köra i dem. Det finns berättelser om såna bett som har gått av.

Linnea
0

#7 Aha=)

#8 Novabett är ju av silikon och dom är till för ridning.

Skynda långsamt så går det fortare.

Elshira
0

#8 De vanliga novabetten har ju inte heller någon förstärkning så… :P (I.af de jag har dett som är lite tynnre på mitten).

Jag har inga hästar som inte går att hantera utan bett när de rids, så skulle de mot förmodan hända så håller man ju fortfarande i ett par tygflärpar så att säga. Det är ju ändå något som sitter fast runt huvudet på dem. Har själv dessutom nosgrimman direkt i sidostyckena (dvs inte en egen nackrem), vilket gör att det skulle bli som en form av sidepul om nu bettet skulle gå i två delar :)

Men jag har i.af två hästar som rids med dem, och en bekant som använder sig av dem. Kanske går de sönder om de biter tag i dem och "tar bettet", vad vet jag. Me lite "knaprande" har de i.af hållt för

Hakuna matata!