Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettutställningar
Läst 4466 ggr
Norrveda
0

GuldRuss på Skansen

Glöm inte bort att anmäla ditt russ till GuldRuss på Skansen som i år går av stapeln den 25 september!

I nuläget har vi bara 12 anmälda och 30 krävs för att utställningen ska bli av. anmälningstiden utgår enligt propp den 31/8 men kan tas emot tom fredag 3/9 sen måste Skansen ha besked.

Propp finns på Mälar-Russ hemsida www.skogsbaggen.com och Svenska Russavelsföreningens hemsida www.gotlandsruss.se

Välkomna!

ryttarn
0

Vi har ingen att anmäla ännu. Ska med två stycken treåringar på SP den 5/9. Får se om dom faller dommarna på läppen så att vi kan anmäla till Guldruss.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

[Tjiwi]
0

Tyvärr kolliderar det med Ungponnyfinalerna i Falkenberg som går samma helg.

Bettan1975
0

Får man anmäla på poäng som man fått på SP? Blev ju bara en utställning förutom SP och då hade vi ju bara 39p?

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Teja-Bea
0

#3 Poängen från sommarpremieringarna gäller också som "kvalpoäng" till guldruss! =)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

entill
0

#4. Detta är tydligen nytt för i år då. Kanske vore bra om det skulle framgå lite bättre i proppen. Enl. proppen är det bara utställningsresultat som gäller, samt diplom från SP. Alltså samma propp som tidigare.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Bettan1975
0

#4 & 5 tack för svar, då kanske jag anmäler ändå, trots att jag lovat Liiz att slippa fler utställningarSkrattande Får höra med min trogne följeslagare Pia om hon har lust att åka och titta på fina russin.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

Anna-Uppsala
0

Hjördis kommer om hon får ett "wild card"! *ssss*

Carpedium
0

Funderar på om jag ska anmäla Iva Roll !?Obestämd Hade ju varit kul att vara med en gång, förra året var vi ju tvungna att stryka Primavara och Dallas vilket ju var jättetråkigt !

Gnistra
0

Har nu sänt iväg SOJAs anmälan och vet att B o C Johansson har  anmält ett sto m föl.

Så får vi se hur det övriga löser sig denna helg, måse öven få ledigt från jobbet..

Teja-Bea
0

#5 my bad då… hade för mig att de gällde som "kval".

Förstår egentligen inte varför de inte skulle gillas..?!!!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

entill
0

#10. Jag tror det beror på att det från början blev så många anmälningar på den tiden folk åkte på utställning med sina russ. Från början fick inte ens diplomstona komma om de inte fått guld på utställning, så det har blivit lite förändringar genom åren. Det är väl inget som hindrar att man gör om proppen i framtiden…

www.vikingponnycenter.se

Bettan1975
0

Anmält! Liiz kommer att hata mig, men jag tycker det är nyttigt att hon får komma ut och åka lite och se sig omkringCool

Hoppas nu att det blir tillräckligt med anmälningar.

Cara-Mia
0

Hur många anmälningar har ni fått in?

Jag funderar på vem/vilka jag ska anmäla…..

Norrveda
0

Fortsätt att anmäla! Nu är det 17 st så det fattas fortfarande en del.

Reko
0

Jag hade gärna anmält men hästen fick "bara" silver. Några andra jag visade fick guld men de ska istället inte åka…

Cara-Mia
0

Hur många behöver ni för att det ska bli av? Jag kommer att anmäla några imorgon men jag har så svårt att bestämma mig….

Carpedium
0

Hur ser det ut nu med anmälningar ?

Carpedium
0

*

moan
0

Blir det något GuldRuss i år? Har det kommit in några fler anmälningar?

Norrveda
0

Har fått 20 anmälningar så läget är ganska hopplöst. Styrelsen i Mälar-Russ tar ett beslut senast i morgon.

VeronicaP
0

Hade gärna anmält ut mitt sto Mary , men vi ska till Eskilstuna och tävla den 26 september och de är ju lite låångt för oss att åka . 

Men hur kommer det sig att de är så få anmälda i år ?

Brukar det inte vara rätt många eller har jag fel för mig ?

Tusen
0

Man kan inte få anmäla andra som tidigare fått 40 poäng? Alltså göra om proppen lite?

ryttarn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade gärna anmält Palle och Tinny, men palle var skadad i somras och har inte varit på någon utställning där han kunnat kvalificera sig, Tinny fick "bara" 39p på premeringen…..

Öppnar man upp proppen lite så kommer jag gärna, känns ju konstigt om det inte blir några russ på skansen i år…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

[Tjiwi]
0

Det kolliderar bla med ungponnyfinalerna i Falkenberg…..

VeronicaP
0

Hur långt är det mellan skansen och Eskiltuna tex ? har ju Mary som skulle kunna vara med där ?

entill
0

Problemet med att Guld-Russ krockar med andra evenemang har alltid funnits… Man kan dock konstatera att intresset för Guld-Russ har minskat år för år de senaste 5 - 6 åren. Att medelst konstgjord andning försöka hålla evenemanget igång känns väl inte så motiverande. Det kanske helt enkelt är en utställningsform som överlevt sig själv… men det var kul så länge det varade - säger en av initiativtagarna.

www.vikingponnycenter.se

mellanbyns
0

Jag hade gärna ställt på guldruss även iår, om vi hade vetat att det skulle vara något. Har letat proppen tidigare i sommar utan resultat, vet fler som letat efter den. Tidigare har den ju funnits med redan på vår/försommaren bland alla andra proppar..

Sen blev utställningen vi anmälde till inställd men har kunnat åka på någon annan men då längre bort, om vi hade vetat att det skulle bli skansen även i år.

Tusen
0
VeronicaP
0

ok, de var ju inte så farligt eg , frågan är ju då ska man bege sig uppåt alla redan på fredagen och visa på guldruss på lördagen och tävla på sändagen och går det att anmäla fortfarande

Bettan1975
0

Tråkigt om det inte blir av, men jag kan ju känna en viss befrielse över att slippa köra mitt i Stockholm.

Jag tycker att propparna är bra som de är nu faktiskt och det är ju svårt att hitta datum som inte krockar med annat, man måste helt enkelt göra ett val som med så mkt annat och då är det kanske så att det visar sig att intresset svalnat för Guldruss.

Gnistra
0

Hallå!

Vi från Gotland måste åka dagen före, ta ledigt från jobbet och bo över en natt någonstans med häst och vi vill ändå delta och i bästa fall komma hem sen natt runt 01.00 lördag/söndag natt och jobba på söndags morgonen.

Håller tummarna för att det blir Guld-russ, men startfältet ser ju tunt ut om jag förstår, Vill veta om vi ska boka båt eller  ändra ledigheten till körtävlingen i stället.

mälarruss- Hoppas att ni  orkar göra ett nytt försök även nästa år !

[Croneld]
0

29 Ni kan alltid sova hos mig, men det ligger ju ytterligare 9 mil norrut!GladMen då har nog Toffan fölat och ni kan se på den lilla!

VeronicaP
0

#32 PST Ijor ska starta i Eskilstuna den 26 september en bit för dig att åka och kolla men ändå närmare än här nere :)