Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettavelsvärdering
Läst 1940 ggr
garrilina
0

Skådepenning ?

Har en fundering över skådepenningen som utdelas vid premiering, är det bara vissa platser den delas ut på? Visade Mellanbyns Maranza i Arbrå i lördags och hon tilldelades 38p och då är hon berättigad till skådepenning om jag förstår det hela rätt. Ingen skådepenning delades ut och det var lika då vi visade Dixy Bess för ett antal år sedan då i Bollnäs.

PernillaJ
0

Svenska Russavelsföreningen bekostar skådepenningen till ett- till treåriga ston vilka tilldelats lägst 35 poäng (klass I eller II) på de platser där ingen annan sponsor redan trätt in. Så ditt sto Maranza borde ha fått en skådepenning.

Jag informerar varje vår premieringsarrangörerna om den här sponsringen, men sedan fungerar det ofta dåligt på plats - tyvärr. Till arrangörernas försvar har de väldigt mycket att hålla reda på med alla olika regler för alla de olika raserna.

Kontakta Arbrå-arrangören Svenska Hästavelsförbundet så ordnar de säkert så Maranza får sin skådepenning.

Pernilla-N
0

Då borde kanske min Kronobackens Embla 1-år med 40p som visades i Tingsryd också vara berättigad till det? Är skådepenningen någon form av plakett eller?

Tittut
0

# 2 Abslout!

Vi glömde bort det helt, skamligt med två ur styrelsen i ringen, och andra inblandade, men det är bara att konstatera att det var så det gick till.

Skådepenning är en plakett som andra får köpa. Kontakta SH, de debiterar utdelade SKP till SvRAF.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Miica
0

Vad är skådepenning för ngt? (Är ny som sagt)

Pernilla-N
0

#3 Tack jag kontaktar SH!

#4 Gunni borde väl också vara berättigad till en skådepenning, för hon är väl 3 år och fick ju mer än 35 p.

Miica
0

#5 jo hon fick 38. Men vad är det för ngt? :P

Bettan1975
0

Aha, det fick inte vi i Rättvik heller.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Miica
0

#6 vet ni, om man läser vad de står så hittar man svaren :P Haha ALLTSÅ missa min fråga, jag läste inte så noggrannt så har hittat svaret på min fråga! Tack :D

garrilina
0

Tack för svaret Pernilla och Liselotte, vet egentligen hur det är och att SvRAF betalar den för russen Flört men ställde frågan här eftersom det kanske är andra platser som heller inte delar ut den.  Var i Sundsvall när vi visade Kurant för generalmönstringen och där delades den ut till de ston som var berättigade. Hör av mig till SH jag ocksåGlad

Bettan1975
0

Idag kom Liiz Skådepenning på posten och jag hoppas ni andra fått era också.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

Pernilla-N
0

Jag har fått Emblas också!

Miica
0

Jag hr fått till mig att min skulle skickas inom kort! Jag skrev lite senare till Sh än ni andra =)

Bettan1975
0

När jag skrev till SH så skrev jag faktiskt att även de andra russen samma dag var berättigade till Skådepenning, så jag hoppas att jag hjälpte dem så de har fått sina också.

Miica
0

haha jag hade fått min idag, när vi va till lägenheten o kollade i brevlådan ;)

mariajalrup
0

Fick köpa min jag…men jag visade en nordis i Åstorp - det skiljer sig kanske mellan de olika avelsföreningarna?

Vi hade en dålig dag, mitt i normala fall klass 1 sto blev plötsligen ett klass 2 sto:( 37 p. Hon har annars haft 41, 39, 39 när vi visat henne, och som bäst en 9:a på sin fina trav - i går visade hon upp en 7:a på traven.

Fick besked på att plaketten fick man betala för om de var klass 2.

Hoppas kunna visa mitt nyinköpta russ nästa år också, får hoppas det går bättre då:)