Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 909 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 10-09-07

Godmorgon i landet!

Toppenväder idag med!

Sara och Ida var ut med Röros och Mysli igår, och hovslagaren kommer på torsdag istället.

Peter har vänt lastbilen norrut, ska dock lossa i stockholm och lasta runt mälardalen innan det blir hemåt.

Föt min del butiken, Sara borde köra Primula och vad SImon gör vet man aldrig Skrattande Nu borde han komma ner så han hinner till jobbet t.ex…

Tittut
0

Morrn!
Disigt här i Odensala, får se var det slutar.

Bortajobb och tidningsjobb, men först upp med Elin som sover än.

Ha en bra tisdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

karisma
0

Morgon på er

Lite grått i roslagen idag ännu, det blev ju konnon väder igår fast det inte var så fint på morgonen Jag behöver inte bry mig om äpplena i år heller för dem har älgarna satt i sig inte lämmnat ett enda. Måste en sväng till stan och handla för det är föreläsning på ridklubben ikväll annars är det som vanligt häst

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Tittut
0

# 2 Vill du ha äpplen är du välkommen hit. Vi drunknar snart i dem!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

PernillaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon! Solsken och litet dis över ängarna, en underbar höstmorgon. Smalis-hästarna står inne och har nog ätit upp sin frukost nu så jag ska strax släppa ut dem.

Jag har mjukstartat dagen genom att läsa Travronden med Derby-referat - inte ett ord om ponnyloppen (grr). Ska mocka och göra i ordning stallet, sedan iväg och jobba några timmar: inventering idag.

Bifogar en bild på ett hbl-föl i grannbyn som blev sparkad av sin matelaka morsa i förrgår. Det blev 7-8 stygn i pannan… snacka om onödig skada. Dumma märr.

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morron

Sömnigt här….sol ute i alla fall. Ner till ridhuset snart med N där han ska trimmas av Maja…det närmar sig…..

VeronicaP
0

MOrrn morrn .

Strålande fint väder här idag också , vi har haft några riktigt härliga dagar nu eller snarar en vecka och det får gärna fortsätta så här , jag klagar inte.

Hästarna går och myser i hagen och efter onsdag så hoppas jag att jag får hjälp att stängsla åkern så får de komma på nytt bete med mycket gräs :D , vi bestämde oss för att inte ta andra skörden och då kan ju hästarna få äta upp det i stället :D

StuteriSolo
0

#8 och nere hos er lär det inte frysa bort innan hästarna mumsat i sig gräset heller Skrattande Tänk så mycket enklare med direktkonsumtion!

VeronicaP
0

#7 Precis vi brukar klara oss rätt länge :D .. Ja visst är det i stället för att ställa ut en bal till dem så låt de äta direkt i stället från rot ;)