God morgon! 2010-09-06
Först idag? Kan inte sova…
Ny morgon , ny måndag och nya måsten.
Är sååå glad för allas våra fina guldhästar! Hela gänget är dom guldhästar på ena eller andra sättet.
När man känner en sån här uppskattning för de fyrbenta vännerna, ja då känns tuffare dagar långt bort. En kanonhelg har vi haft i hästens tecken.
Veckan som väntar innehåller mer häst. Kanske skulle det komma en blivande häst köpare och se på en liten häst? Vore ju kul!
Kyliga morgonar här i Uppland. Hur ser det ut ute i landet?
Ha en toppenvecka alla Russ vänner!

Godmorgon i landet!
Här är himlen blå, och det är åtta grader varmt ute, härligt!
IDag blir det butiken, hovslgaren kommer i em, det får Sara ta handd om, tre hästar kvar.
Vi hann ut med fyra hästar igår, roligt!
Lag litet vinterhage innan jobbet tror jag! Några hästar behöver få komma hem och äta annat än litet gräs, betet börjar ta slut, men e flesta ser ut somkorvar, så det går ingen nöd på dem.
Blött var det i gräset rejält idag men ingen frost i natt i min del av Uppland. Igår började jag städad stallet och ska fortsätta lite idag. Ska flytta på lite hängare och skåp så det blir rymligare.
Ha en bra måndag!

Morgon på er
Vädret har inte bestämt sig för dagen vad det blir ännu. Lite sliten efter helgen då våran ridklubb hade sin första reg dressyr för ponny med 65 starter Jag satt i sekriteriatet de första 5 timmarna Har nog alldrig sett så mycket vacc intyg och mätintyg på så kort tid Men allt gick bra och nu får jag ta hand om det jag inte hann med hemma under helgen
ha det bra där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morrn!
Klart och vackert väder, och faktiskt ganska varmt.
Lite sliten efter en ontensiv men väldigt trevlig helg.
Idag ska göras en massa måsten, kolla halt häst och sedan blir det lite bortajobb med. Blir nog kväll även idag
Ha en fin måndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon! Jättevacker dag i Leksand, solsken och mild temperatur. På minussidan massor av knott i luften.
Jag är klar med dagens stalltjänst. Stod länge och filosoferade i hagen och tittade på hästarna, speciellt fölen. Jag har egentligen trott hela tiden att Delling är tigrerad (melerad eller snöflingetigrerad), men det syns sparsamt på honom. Den senaste tiden har jag noterat att han blivit "fräknig" runt läpparna, och att de vita fläckarna i kronan på vänster fram har spridit sig. Min första tigrerade häst - spännande färg!
Igår avgjordes Derbyt på Jägersro, för både små och stora. Många galopper i kat B-Derbyt tyvärr, målettan Razmus Raid som är tillverkad här hos mig blev diskvalificerad. Segern till måltrean Hwitstjärna 4958 1.56,4a som gjorde en lysande upphämtning efter startgalopp - grattis!
I kväll ska jag lyssna till gamle travtränaren K-G Holgersson som håller föredrag i Rättvik.
Morron….eller förmiddag
Bra väder även här. Seg idag efter Värnamohelgen och huvudvärk, eller bihålsvärk skulle jag tro.
Ska försöka sparka ut mig snart. Ska plocka bort hinder från ridbanan så Ove kan harva, den används så lite så det kommer upp ogräs där….sedan skall jag ut med Njord på körtur tänkte jag. Måste köpa Ridsport med idag då det är reportage från Riksen där med bilder på mina pållar….

God förmiddag! Har varit på jobbet 4 timmar nu. har ett pass kvar och sedan tänker jag smita hem. Måste ut i det vackra vädret. Ska ta ner en hage hos en granne som slutat med hästar och fixa till en övertråd hos en som vill ha våra shettisar för att göra snyggt efter jobbet, blir till att gno på nu när det blir mörkt vid 21 tiden.
Ha en bra dag!

Som ett tillägg till mitt inlägg #5, här (länk till Travnet) finns intervju med duktiga segerkusken Jenny Malmqvist och bilder på Derby-vinnaren Hwitstjärna!