God Morgon 10-09-04

Godmorgon i landet!
Strålande blå himmel och solsken, idag verkar det ha varit frost också, igår VAR det fruset när man gick till köket och tittade ut.
Fem hästar fick hovvård igår, och MYsli gick att sko, så nu kan vi börja motionera henne igen, härligt!!!
Butiken till två idag, Peter ska iväg till Göteborg idag, SImon fyller 20 idag och så hoppas jag vi hinne rut med ett gäng hästar iaf.

God morgon! Frostfläckar i gräset när jag gick ut i morse, brr. Solen skiner och det ser ut att bli en finfin dag.
Lekte litet med bildbehandlingsprogrammet… blåskäck?

HEJSAN!
Här skiner solen, men det bör nog komma en o annan regnskur som vanligt under dagen. I dag ska vi besöka Havdhems marknad och sedan en del häst-pyssel och i kväll är det kräftskiva.
I går kväll fiskade vi flodkräftor i vår viltvatten-damm, det var något små och få i år, vi brukar vara bortskämnda med stora o rejäla kräftor - kanske har det blivit för kallt i vattnet eller kanske att vi har haft hjälp utifrån med fisket. Vi var 4 st familjer som sysselsatte oss några timmar under stjärnklar himmel med ficklampor, håvar,burar,hinkar, en båt och de flesta män vadande upp till midjan med gummistövlar på, konstigt att stövlarna då läcker in vatten! Det är synd att det sker den mörka tiden på dygnet, för då är det svårt att föreviga äventyret med kamera osv, men kanske en ljudinspelning i vissa situationer skulle vara roande…..
ha det bra runt om i landet!
God Morgon (förmiddag!!!!)!
Strålande sol, skall strax ta bilen och åka till stranden…..
Här är jättemysigt, badar varje dag, tänker överhuvudtaget inte på hästar eller nåt annat som rör "hemma", utan kopplar bar av och laddar batterierna inför vintern som kommer. Har hört att det är svinkallt hemma…..Får väl packa på alla kläder man haft med sig innan vi åker hem på onsdag!
Ha en bra helg, lycka till alla som skall tävla!

God förmiddag! Strålande sol blå himmel och kall luft, det ÄR höst. Hade gärna tagit en något mjukarte övergång från sommar till höst. Har fodrat de fyrbenta och Therese hade ut Russe en sväng rörde sig bra och brallade lite t.o.m. han är utan medicin igen nu så nu håller vi tummarna.
Nu blir det stan en sväng och så ska jag rensa de 3 liter kantareller som Therese hade med sig från skogen i förrgår, blir paj på en del av dem i dag.
Ha en bra lördag!
# 2 Snygg!
Idag har jag varit på utställning hela dagen. Jag packade in Susamarula. Ada och Cadett och åkte. Jag är nöjd med dagens kritik. Det är alltid roligt att åka iväg. Fina priser och glada människor. Tyvärr fastnade jag i leran ett kort tag när jag skulle köra därifrån. Hölla andan och satsade, då gick det bra!
Parkeringen låg i en hage och det var lite geggigt just vid utfarten och på det en snabb högersväng rakt upp i en backe. Så det gällde att hålla tungan rätt i mun.

# Tjiwi; jag tror att du har en Kronblom hemma i köket.
#2 Blåskäck var snyggt!

# Eller heter han inte Kronblom? Seriefiguren som ligger på sofflocket och läser tidningen?
#8 Jopp, Kronblom var det…köks soffa och tidning här med!!