Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1083 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 10-09-03

Godmorgon i landet!

Blå himmel, idag prydd med enstaka moln!

Ingen frost, men bra nära tror jag.

Hovslagare på morognen, få se när han kommer.

Butiken annars, och sedan vila i form känns det som.

karisma
0

Morgon på er

Roslagen stormar så jag får nästan sätta tyngder på små hundarna så de blir kvar på marken Idag ska min datakille komma och instalera en kobinerad skrivare  annars lutare åt inne jobb för resten av dagen Lite tömkörning till kvällen

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morrn morrn , här skiner solen och det verka bli en fin dag .
Jag ska inte göra allt för mycket idag , vi ska in och köpa barstolarna till köket senare.

Jag måsta maila bilder till försäkringsbolaget idag med då jag hade en tråkig dag igår när jag hittade vårat fina 3 årst sto (shetland) Slättens Miss Money Penny död i hagen igår. Vi tror att hon har dött av en spark av någon av de andra hästarna, för när vi skulle köra iväg henne och fick rulla över henne på andra sidan så hade hon ett sår/jack precis övanför ögat , så våran tröst i det hela är att hon nog ramlade direkt och har sluppit ligga och lida i alla fall.

Penny fick diplom i år och var den hästen i hagen som syntes och hade de där lilla extre med glimten i ögat och pigg & glad på allt man ville hitta på med henne.

Lägger in en bild på Amanda och Penny , där de är på språng för det var sådan hon var vår lilla häst.

Hagelberg
0

God morgon

Snart får jag iväg barnen med bussen. Idag väntar mer målning för mig. Snickarna är lediga men målarjobb för  mig finns ändå Obestämd
Det är bara att bita ihop och måla på, det blir ju fint efteråt Skrattande

Trevlig helg på Er!

Tittut
0

# 2 Usch, så tråkigt. Jag hittade ju min gamla 23-åring död och tyckte det var jobbigt, men en ung häst, alldeles utan förvarning är en fasa.

Här är det pappersjobb en stund, lite pass som ska med posten, sedan förhoppningsvis hästleverans i em.

Ha en bra fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

janehellen80
0

#2 låter inte roligt.. beklagar…  Hon var fin !!

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 Så tråkigt, beklagar.

Här skiner solen för fullt och himlen är blå, så ska det vara på hösten!

Tyvärr gick jag upp med värsta dunder huvudvärken…….

Igår var Susanne Sylvén, Grus uppfödare här och hälsade på honom. det var jätte trevligt, hon tyckte han var jättefin för sin ålder.

Ha en skön fredag.

Gurkane
0

Gog förmiddag blir det från mig som inte skrivit här på länge nu.

#2 En väldigt fin häst! Men hemskt tråkigt att finna henne död.

Här har senaste tiden inneburit skolstart och med det massor med papper att läsa, skriva på och returnera. Phu! Till det en väldigt massa häst i olika former men mest med betoning körning. För mig som inte kör, är det allra mest att sköta det löpande bandet. Hämta i hage, borsta, sela, gå med, sela av, borsta, hämta nästa häst osv. Fast allt går på rutin kan jag ju tycka.

I det "privata livet" jobbas det också på förfullt, en anhörig har blivit svårt sjuk och vi anhöriga har fått lägga fokus på denne och dess vård. Faran är ännu inte på något sett över, men vi börjar iaf få situationen under kontroll. Jag tycker detta är skitjobbigt milt uttryckt!

Nu strax väntar lite avlösning för min syster som idag är barnvakt åt ett barnbarn. Jag ska hålla den lilla under uppsikt under tiden syrran ringer en massa samtal till olika vårdinstanser för vår anhörig.

Em är tänkt att vikas till fyrbenta vänner. Ska bli skönt att någon del av vardagen är som vanligt. Ha en bra dag och trevlig helg önskar jag Er alla.

VeronicaP
0

#4-7 Tack så mycket

#7 Hoppas att det löser sig för er och eran anhöriga

[Croneld]
0

Tråkiga nyheter idag, jag tänker på er båda.

Här har vi regn, först hela natten och sedan hela dagen. Så nu är hästarna tvättade inför utställningen i morgon. Undrar om de ska få sova inne i natt, då blir det bara lite spån att borsta av.

Ha en bra fredagskväll!

VeronicaP
0

#9 Lycka till , är de samma som Kattis ska på ? du får rapportera resultaten . Jag håller tummarna för att de går riktigt bra för er .

Tack cicki ,