Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 2719 ggr
FELIXII
1

HEJ ALLIHOPA !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte jag skulle presentera mej lite, jag brukar läsa  här ibland, men är väldigt dålig på att skriva…..

Sofie Hedeland, bor i Upplands väsby tillsammans med sambon Marcus, dottern Othilia snart ett år, 3 maine coon pojkar, en "bonnkatstjej" och en schäfertik.

Sen har vi russen, Felix II F-87 E.Jucent G 391 min stora hjälte och stjärnaGladFelix har jag haft sen han var fem, vi har hunnit testa på en hel del tillsammans med varierande resultatSkrattande.Sen kom Donja F-94 E.Haj 374 henne köpte jag av Emil som fölunge, även hon har tävlat trav, galopp, hoppning, körning.

Efter Donja kom Othello G 431 F-88 E.Kanyl G men Othello finns tyvärr inte mer, han blev en ängel förra våren. Othello var som Ferdinand och trivdes bäst hemma , så de blev inte så mkt tävlande för hans del.

Och nu har våran nya lille kille just kommit Till-Given 643 F-07 E.Panter 593. Men jag tänkte han skulle få en egen presentation här , men de får nog bli imorgon nu har jag skrivit nog för idagSkrattandeOm jag lyckas få hit bilden så är de  Felix 23 år som står o pussar lite på sin nya kompis Till-Given 3 år

Tessan08
0

Hej!

Kul att läsa och se att det finns fler från Väsby här :)

Vart nånstans har du dina hästar, gillade Felix han var en snygging, är han hingst?

alpros
0

Kul med en liten presentation.

Tittut
0

Hej Sifo!

Kul att det blev affär med den lille hingsten, och jag hoppas ni kommer att få många roliga år tillsammans framöver.

Jättestort lycka till och många kramar från oss i Odensala!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

FELIXII
0

#1 Hej, visst är de du som har/hade Pajas?

Ni tävlade fortfarande när jag började med ponnytrav, och sen brukade jag åka förbi honom ibland om jag åkte den vägen till stallet när jag hade hästarna i Sälna, tjusig killeGlad.

Har du kvar honom?

Mina hästar har jag här hemma, vi hyr ett litet hus i skogen mellan Runby och Kairo.

Nja om Felix är hingst råder de ju delade meningar omSkrattande, frågar man Felix är han hingstarnas hingst, men egentligen har han varit valack sen han var sex, men han är hingstigare än dom flesta hingstar, gammle stollen.

# Hej Liselotte!

Ja jag är jätteglad att vi köpt honom, jag tycker redan jättemycket om honom, när man haft en Felix kan många hästar verka lite småtrista om man jämför, men den här lille killen tror jag har en hel del åsikter men ändå väldigt väldigt snäll och han har ju verkligen fått ett passande namn, han vill helst gosa hela tidenGlad.

Sen var jag ju lite orolig hur de skulle gå att ha dom tillsammans, så vi byggde ju en box inne i lösdriften så dom kunde stå och lära känna varann över väggen , jag tyckte de var en hög vägg…….

Men de tyckte inte T-G som sent första kvällen måste hoppat/kravlat över den ut till Felix, Felix vrålade o stog i, T-G såg ut som han tänkte- ja ja jag fattar gringubbe du bestämmer, men sluta sura nu så leker vi iställetSkrattande, så nu är allt frid o fröjd.

TACK & MASSOR MED KRAMAR

brukskorningskusk
0

FELIXII! så du har alltså haft Otello G i din ägo? Finns det några bilder som du kan och vill dela med dig av? Kör ju hans son Lojstas Pawik. (kanske det kan finnas bilder i detta forum men jag har ingen aning om hur man letar)/A

[Grabbarna-A]
0

Hej Sofie Glad Vad roligt att du skaffat ett russ till, Grattis!

Det var kul att se dig igen (i Märsta) det var ju ett tag sedan vi sågs innan dess

Veronica

FELIXII
0

#5 JappGlad jag köpte Othello -98 tror jag de var, tror inte de finns några bilder här på honom men jag sätter in en men jag kan mejla hur många du vill, jag såg någon bild på Pawik där ni körde honom och han gick och visade tänderna, så gjorde alltid Othello me.

# 6 Tack! Ja, jag får täcka upp för dej när du går o skaffar "Exmoorisar"Flört.

Ja de var faktiskt när jag var där bland alla fina russ (och människorSkrattande) som jag kom på hur mycket jag saknat de,dehär kommer bli jättekul!

Mixie
0

ÅH vad roligt!! Jag har också mitt russ i väsby :P Mitt emot sälna på grana står vi :)

//Mickan

[Grabbarna-A]
0

#7 GladFlört hihi bra där!

FELIXII
0

# 8 Kul!