Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 703 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 10-09-02

Godmorgon i landet!

Klarblå himmel idag med, men blir det som tidigare dagar så blir det ösregn efter lunch, det kan vi faktiskt klara oss utan!

Butiken idag, Sara har sovmorgon så hon får åka med mig när jag åker.

Hästarna vilar i form, vi får nog kolla betet när det är så kallt, växer ju inte så värst mycket, men det räcker nog åt alla tjockisar ett tag. Kallblodet får vi hålla ögonen på, hon lär behöva litet mer mat än ponnyerna.

[Croneld]
0

Det blev en dubbel så jag för över Tittuts inlägg hit:

God morgon 2010-09-02

Kallt och friskt ute. Vaknade utan klockan idag. Kanske är det den jättehög med ägarbyten som ska iväg med posten idag som pockade på uppmärksamhet i hjärnkontoret?

Elin ska fotograferas i skolan idag och har tagit fram prinsessklänningen och hårspännen, jisses!

Får se annars vad den här dagen bjuder på. Kan vara lite oskriven ännu.

Ha en bra onsdag!

Liselotte Erixon, Medarbetare på gotlandsruss iFokus   Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  

[Croneld]
0

Jag var uppe tidigt och kollade hästarna nu på morgonen, för jag hämtade hem Susamarula inför utställningen nu på lördag. Hon är iväglämnad på inkörning och ska tillbaka sedan igen.

De andra har jagat henne, precis som de aldrigt träffat henne förr. Dorina var sjöblöt av svett och är ser alltid så elak ut, även Ada var sprallig och tokrusade glatt. Toffan som är sprickfärdig och ska föla snart såg ut som hon var ute på travet igen och studsade runt som en gummiboll.
Det var bara lilla Cadett som var glad åt en ny kompis i hagen.
Snart arbete, sen ska jag köpa strö och sedan är det judokvälll igen.

Ha en bra torsdag!

hannibal-roll
0

God Morgon!

Uppe tidigt idag, skulle iväg till plugge,t men min studiekompis har blivit sjuk så det blir till att plugga själv och då kan man lika gärna sitta här hemma. Ska snart ta cykeln upp till stallet och fodra hästarna. Ska motionera båda i kväll efter att jag varit på körskolan.

ha en bra torsdag :)

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morron

Sol och blå himmel-härligt!!

Kaffe nu, sedan ner till ridhuset med Njord där Maja ska rida.

Ha en skön dag!

garrilina
0

God kväll! Idag har lektioner, elevårdskonferanser och avtackning av 2 som gått i pension avlöst varandra, helst slut i den övre delen av kroppen. Vi har flyttat runt lite hästar nu i kväll, hoppas att rådjuren låter bli trådarna i den hage som vi inte ser.

Nu blir det sängen, dottern ska jobba i morgon och börjar 6.30 så bilen går hemifrån vid 6-tiden så det blir tidigt på jobbet även för mig.