God Morgon! 10-08-31
Sista dagen i augusti, och det känns som hösten är här.
Här i Hälsingland är det bara 5 grader nu på morgonen.
Jag fick även lov att sätta på mig pannlampan när jag var ut med lite hö till hästarna.
Ha en bra dag!

Godmorgon i landet!
HImlen är blå och det är flera gradder över noll.
Eldar i kakelugnen så det ska bli litet värme i huset, i vårt sovrum där kakelugnen bor är det alldeles nog varmt iaf….
Projekt fixa kökspisen går framåt, nu har vi ett rör att sätta till skorstenen hemma. Nu återstår en rörkrökare och en murare…
För min del butiken idag, hovslagare ikväll.
Kallt och fuktigt ännu, men det bir nog fint fram på dagen.
Elin ska gå sin första gymnastiklektion i kväll, så det är en stor dag idag. Lillebror bjuder på fika samtidigt, så vi får se hur det här löser sig.
Ha en bra tisdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Ser ut som solen kan komma fram…har regnat i natt men lite ljust nu då. Sitter med dagens första kaffe……
Ska fortsätta i stallet, just nu håller jag på att putsa mig igenom sadelkammaren…..
Väntar på att höra något från sjukhuset, gamla pappa ramlade i hemmet igår och opererades i gårkväll…….
Ha en skön tisdag!
Jag visar igen hjortarna, igår var det tre vuxna och två kalvar utanför köket!

God morgon! Fuktigt och grått här, cirka 8 grader. Jag har fixat klart stallet, ska äta frukost nu och sedan fara iväg och jobba några timmar. I går kväll hämtade jag 55 balar hö, måste tömma höet ur transporten i eftermiddag eftersom jag ska köra Lorri till Østby i morgon. Har bokat tid för hälsoattest hos distriksveterinärstationen i Mora kl 11:20, och så tar det ett tag i tullen sedan också: mycket byråkrati för att köra ett russ till Norge minsann.
#3 Vilka finingar!

Här är det riktigt fint just nu, solsken och vindstilla men med mycket dagg i gräset. Själv har jag en ledig dag, den ska jag fördela mellan lite städning, pluggande och en o annan häst-göra. Jag hoppas på att denna dag blir en bra dag för tröskning- där ligger vi efter en hel del pga mycket regn i små skurar.
Vår lilla gråa Bertil är sist kvar av sina syskon och han ska troligen till småland, när vi ordnat med transport över vattnet.
Ha det bra runt om i landet i dag!
#5 Åhh…så söt, älskar den färgen. Min första egna kisse såg ut så….tar honom gärna!

God förmiddag!
Härligt soligt väder, man blir så glad och varm.
Idag jobbas det i mitt stall, jag hoppas slinnet blir färdigt så jag kan ta hem lite hö, ännu ingen panik men det är alltid skönt när man gjort jobbet.
HA en skön tisdag 

God kväll! Tror att hjärnan har stängt av, trött så att ögona knappt hålls öppna. Tror nog att jag måste vänta ett tag tills sänggående går nog inte att gå och lägga sig före 20.00..
Har tillbringat dagen i bildsal och på museum med slöjdklasser, grillat till middag och varit och rest upp en fastbandhage. Nu blir det slapp en stund.