Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1001 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 10-08-26

Godmorgon i landet!

Gårdagens regn har dragit iväg, men himlen är mulen och det är uppehåll. Igår var det hela 8 grader…. Fortsätter det såhär blir det väl snö innan spetember är slut!

Idag vänder vi nosen söderut, imorgon blir det Kolmården med resten av min familj för att fira moster.

Nu packa och greja!

Tittut
0

Morrn!

Lite trött idag, var på möte med moderlandsraserna i Gränna igår, åkte i ottan och landade i Märsta kl 23. Som tur var hade båda barnen blivit kvar hos mor och far i går kväll, vilket gjorde att jag fick lite sovmorgon.

Pappersjobb idag, som vanligt.

Ha en bra torsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Hagelberg
0

God morgon!

Nu har barnen pinnat iväg till skolbussen, phu. Alltid en pärs att få iväg dem med allt som ska vara i väskorna. I kväll är det ponnytravskola, hon riktigt längtar Glad

PernillaJ
0

God morgon! Grått och fuktigt i Leksand, 8,5 grader bara: uppfriskande. Jag har gjort klart stallet, nu blir det frukost och sen åka och jobba några timmar. I eftermiddag ska jag åka och chipa en appaloosa.

Idag är det sista anmälningsdag till uppsamlingspremieringen på Vreta i Östergötland, se den här tråden. Hittills i år har det visats drygt 100 stamboksgilla gotlandsruss-ston på sommarpremiering runt om i landet. De flesta, 90 st, av dem är treåringar, och det har utdelats 33 diplom hittills = diplomfrekvens 37%. Jag har fått meddelande från kassören om 54 betalda stambokföringsavgifter, och har preliminärt nummersatt de stona med 5048 - 5101. Premieringsarrangörerna är rätt långsamma med att skicka protokoll till mig, därför är allt bara preliminärt än så länge: det kommer väl så småningom.

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morron

Här regnar det så det smattrar på rutan……fåren ligger utanför under träden och kurar….fyy…..

Maja kommer och tar en tur med Njord, jag ska måla i stallet så det blir klart. Köpte mer färg i går till det. Hästarna stod i går kväll och blängde på mig och ville in när jag kom från jobbet så det är väl snart dags att stalla in om det ska varaså här uselt väder!!

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon

Här blåser det fortfarande rejält och man kan undra när de har tänkt lugna ner sig.

Jag fryser idag och ska väl ut och fixa lite i stallet senare en får först bli varm.

idag skickar jag med en liten härlig bild på Edwin när han blev släppt på betet igen :D