Nostalgi från Gotland
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hittade denna fina film på svt.se öppet arkiv.
Helt underbar!
Ni som känner igen folk och russ i filmen, berätta!

Vilken underbar film, och tänk att det fanns rosa prylar redan på den tiden!
När är den ifrån förresten?
//Cecilia

Den sändes den 5 januari 1972. Alltså jag blir tårögd när jag ser den… helt underbar! Visar ju verkligen det som vi ännu idag vill visa med våra russ.
Undrar om det inte finns en tråd om den innan, där en hel del både folk och fä är identifierade. Ska se om jag hittar på den här.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Han som fodrar är Axel Johansson (tillsyningsman) som man sen intervjuar längre fram…..Håller i russet som verkas gör Raymond Lindgren. Man ser en ung Börje Johansson i keps. Kurt Graaf i ljusgul tröja i drevet…Ivar Johansson (börjes bror) tar Svens grimskaft, Christina Orleifssn kör till premieringen. Maggan Thienemann vet säkert vilka russtravare som var med, hon hade ju eget stall…..Visst finns den med förut…..
Vilken fantastisk liten film, ett stycke russhistoria
Jätteroligt och intressant att få se den - tack för den!
Jättekul att se, har inte sett den innan.

Helt underbar!
Tänk vad allt på Lojsta hed är sig lika, det kunde ju varit i år om det inte vore för våra Lojsta-gubbar sóm blivit äldre och att stona nu i många fall hinner med fler föl under livstiden där ute.
Maggan vilken insats du har gjort för russ, ungomar och travet!
Tack för titten!
# 7 Inte nog med det, hon håller fortfarande på som styrelseledamot i Gotlands Russtravklubb, funktionär mm. mm.
"Maggan II"