Godmorgon 10-08-19
Godmorgon i landet!
Inte var det många grader över noll idag… Blå himmel och solsken iaf.
Idag blir det butiken, och jag har en plan på att vi ska ut med några hästar ikväll. Primula blev körd igår iaf.
Peter jobbar på med skidbacken, hälften klart.

Ännu en mulen dag, hoppas att molnen ej innehåller regn, behöver ej mera! Annars är det nu Jobb på schemat och senare ett besök med John till frissan!
Därefter är det hästdax! Ha det bra runt om i Sverige!
Morron!
Solen kommer så småningom när dimmolnen lättat…..det ser i alla fall lovande ut!
I går fixade Kjell en läcka vid hydroforpumpen, nu vet vi varför det var vatten vid frysboxen…..som tur var så var det inte den som gått sönder! I dag blir det städning i källaren där det varit blött!
I övrigt en vanlig dag med koll av hästar osv.
Ha en bra torsdag!
Morrn!
Vaknade tidigt och hjärnan gick direkt igång hur lösa vårt stoproblem till spermasamlingen. Att det ska vara så svårt att hitta gamla avdankade russton som skulle kunna passa. Man kanske ska glädjas över att så många av dem faktiskt arbetar på olika vis och att ägarna inte vill släppa iväg dem, men just nu är det ett problem.
Ska sätta igång och nita pass nu efter frukost, så de kommer med posten idag.
Ha en trevlig torsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Morgon på er
Somna sent och vakna sent, låg och lyssna på regnet samt försökte planara mina dagar. Idag skall jag till vet med Krisen för en spruta sedan är det som vanligt ingen ordning Får försöka hinna Präktig idag det är bara en vecka kvar till avfärd Wången
ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Huuu det var frost på biltaken, inte undra på att det kändes kallt ute!!!

God morgon.
Ska till min syster snart och där ska vi träna vårat shettis sto Dee-dee och hennes föl , då vi ska iväg på utställning nästa helg. Syrrans hovslagare ska också komma och verka dem så de kan ju bli kul , allra helst eftersom mitt finger inte är så bra ännu .
Ska se om jag kan tömköra Olympia idag med och sätta på släpa , måste få henne att sluta vara så hysterisk när vi sätte på vagnen , hon ska ju bara iväg då direkt och det är lite väl jobbigt , river ju nästan stallet , bara man fått på vagnen så springer hon så snällt sen hm .
Någon som har nått bra tips så får ni gärna lämna de till mig :D
Ha en bra dag :D
Morron
Regn igen……..
Ska försöka att städa lite….kommer visst inte till skott med det….
Idag blir det ridhuset för Njord, dressyrtävling i Valdemarsvik på lördag.
Ha en bra dag, trots regn!
God kväll!
Har varit och haft lite myggmedel på kusarna ikväll för vi hade knottmoln här. Sen har dagen varit mest köra hit och dit med barnen och matsäck till utflykt både idag och imorgon. Sen har både jag och dottern snaggat håret.
God natt!

God kväll! Inga knottmoln här inte
de både fryser och blåser bort just nu. Termometern är nere under +10 nu så tyvärr får jag nog börja förlika mig med att det är slut med att gå i T-shirt ute på kvällen. Gick en snabb promenad i kväll när Therese red Miranda, Lämnade hundarna hemma och tog istället med mig grannens shettislån hem. Vissa personer kommer på nya ideér snabbt, 4 dagar sedan vi var upp med henne.
Nu blir det säng och laddning inför morgondagen, ska vara samtalsledare för en grupp i IUP arbete.
Önskar detsamma som #8 God Natt!