Godmorgon 10-08-17
Godmorogn i landet!
Strålande sol och blå himmel och flera grader över noll… Måste fixa ett element till väcthuset så mina gurkor och tomater inte dör en förtidig död!
Idag blir det butiken, PEter fortsätter att klippa skidbacken och Sara njuter av den sista lediga veckan innan allvaret börjar igen.
Morron
Regnet vräker ner här idag…..inte kul.
Idag är det ett år sedan mamma gick bort…..ska åka till Asklunden senare idag. Tror det lämpar sig att vara inne idag och städa när det är så tråkigt väder ute.
God Morgon!
Uppe tidigt idag, kom in regn och åska strax föra fem. Har så svårt att sova då.
Det regnar så kraftigt att jag undrar vad det ska bli av detta….. Var uppe vid stallet strax före 7 och tog in hästarna som stod upp till kotorna i vatten. Har aldrig sett så mycket regnvatten i augusti!
Får passa på att göra inomhusarbete idag.
Ha en bra dag!
God morgon i landet!
Här är det grått men inget regn ännu, det kanske kommer.
Pappersjobb förstås, lite måsten att klara av, men skulle också behöva städa. Får se om orken räcker till det idag.
Ha en bra tisdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God formiddag fran ett halvmulet Dublin! 

Hoppas ni får en bra dag denna tisdag.
Jag vill bara varna på ett spammeddelande jag fick på annan ifokus-sida så att ni kan vara uppmärksamma.
Någon ger ut sin mailadress joybaby_210@hotmail.com och vill att man hör av sig, så ta bara bort det elr andra konstiga meddelanden ni ev får.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Då hänger jag på och varnar för "dislike-button" uppmaningar på Facebook!
http://www.svd.se/naringsliv/it/varning-for-bedrageri-pa-facebook_5144829.svd
Här är det mulet och jag ska åka och måla det sista på stallet, innan det är dags att ta itu med tvättberget.
Jobbade första dagen efter semestern i går, och det var både jätteroligt att träffa alla kollegor - och tråkigt att köra en sur tanta som klagade på att jag var sen, när jag just avhjälpt en ÄNNU större försening! Har man superbråttom ska man ta en tidigare buss, inte vänta till sista minuten! Man kan aldrig lita till 100 % på kollektivtrafik, det kan hända massor på vägen som en chaufför inte kan påverka alls. Så snälla russvänner - säg INTE "du är sen" lite lagom anklagande när bussen kommer. Vi gör vad vi kan för att vara i tid!
Nog klagat - nu är det dags att måla stallskåpet i stället! =)
Hoppas ni andra får en skön eftermiddag och kväll!
/Anna

Eftermiddag på er
Rosalgen är varm fast det blåser och är grått Idag har jag äntligen fått min bil och den är nybesiktad släpet med
Ska gå ut ocyh jobba en stund sedan middag
ha det
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Idag har det bara öst ner.. Hagarna e helt översvämmade.. Fjonkan och hennes fölunge har fått komma in tills det hunnit rinna undan i hagen.. Mina föräldrar fick även översvämmning i hela källaren..
http://www.trelleborgsallehanda.se/trelleborg/article1204733/Kraftigt-regn-och-aska-pa-tisdagen.html
Hallojsan! Kom inte in i morse, men efter en lång dag på jobbet med glada små nybörjare så har jag landat hemma igen. Kusarna är kollade och middagen avklarad. Dags för famliljeliv!