God morgon 2010-08-16
Morgon på er
Hoppas eran helg har varit bra Ny vecka nya upptåg med våra russ Solen strålar och det blåser en skön vind så veckan börjar bra Ska röja lite efter helgens slarv får nog damsuga och plocka undan lite sedan finns det många måsten kvar ändå
ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Får väl ge mig Malin, och låsa min gomorrontråd…..
Jätteskönt ute, helt annan luft än i går…..Visserligen mulet, men den värmen och fukten vi haft i flera dagar är inte skön, värst på nätterna…..
I dag åker Kjell till Göteborg med ett lass av sonens tillhörigheter, så jag skall passa på att göra en massa som inte "hunnits med". Igenväxta rabatter, trimning av kanter m.m.
I går morse släppte vi tillsammans fölstona. Dain trodde att han intagit pappas plats som flockledare, men fick en skarp tillsägelse av mamma att hålla sig i skinnet. Jättekul att iaktta deras sociala spel…..På bilden: Dynar Ess.
Ha en bra måndag, bara nio dagar kvar till Grekland!

God morgon! Soligt och skön luft även i Leksand, 12 grader ute nu, krispigt och skönt att andas. De smala hästarna står inne och äter morgonfodret. Jag ska åka och ID-kolla ett korsningsföl på förmiddagen, sen blir det lunchtrav i Rättvik. Måste oxå hinna göra momsredovisningen - bokföring, ugh.
Dulsa vandrar nöjd ut i hagen igen efter Rix-utflykten
God morgon!
Jag är fortfarande lite halvkrasslig efter helgens magsjuka. Men tydligens så var jag inte den enda av alla arbetskamrater som hade fått ngn bacill på Lidö. Få se om jag orkar lite mer idag.
Ha det gott!
Morrn!
Lite sliten efter en urtrevlig helg, och nu ska vi ta tag i följderna med jobb dagen ut.
Grattis alla duktiga hästägare med fina russ på Riks!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
# 0 Fint föl, saknar den lille busen.
God morgon
Tog en lååång sov morgon och har nu satt mig med en kopp kaffe. Dagen igår var lång och det känns idag, men oj så kul!
Inte lika kul att hamna i en bil kö utanför Jönköping…från Brahehus till Vida Vättern stod det nästan still, 0-10 km åkte vi i 1 1/2 timme. Tyckte synd om mina hästar där bak…..så det tog oss drygt 5 timmar att komma hem istället för 3,5….

God eftermiddag i landet!
Åter tillbaka i butiken efter min semestervecka, massor att göra men man måste ju kolla litet här också :D
När vi kom hem inatt var det sju grader varmt ute, en smula kyligt efter veckans värme på gotland…

Nu är ordningen återställd, började jobba i morse så nu han jag titta in här först nu. Har inte somnat före kl. 3 de två senaste nätterna så det blev lite segt att sitta en hel dag, vi avslutade dagen med att bli bjudna på middag.
Ute är det kyligt, känns som höst i kväll en stor kontrast mot de senaste kvällarna då jag stannat ute så länge som möjligt.
Vi fick hem de två utlånade shettisarna i går kväll och skiftade då tillbaka shettisen som gått hos grannen när Sandra varit borta, så nu är ordningen återställd.
Niu blir det lite film innan sömn.