Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettutställningar
Läst 7161 ggr
Wruss
0

Årets riksutställning Axevalla travbana 15/8

Tänkte jag skulle öppna upp en tråd för årets riksutställning. Arrangör är Västruss och arrangemanget är ett samarrangemang med Ardennerföreningen som också har sin riksutställning samma helg. Många detaljer är förstås ännu oklara, men jag tänkte redogöra för det som är klart, sen får vi ta det lite efterhand.

Ardennerrikset går över två dagar, dvs lördag-söndag 14-15 augusti. Russen visas endast på söndagen, om vi inte får jättemånga anmälda. Då har vi sagt att vissa klasser kanske kan läggas på lördagen.

Domare: Ronny Johnsson.

Anmälningsavgiften är satt till 300 kr / deltagare och då INGÅR uppstallning (exkl strö - som finns att köpa på plats) i det priset. För boende hänvisar vi till Turistbyrån i Skara eller Skövde. På det helt närliggande Skara Sommarland finns stugor att hyra eller möjlighet att campa. Boka i tid! Troligtvis kommer det också finnas möjlighet att ställa husvagn vid travbanan. 

Utöver sedvanliga utställningsklasser kommer det finnas bruksklasser (handlerklass, barnponnyklass m m). Därtill hoppas vi kunna göra lite jippon tillsammans med ardennerföreningen. Önskemål från dem finns om både hopp-, trav- och galopptävlingar med russekipage mot ardennerekipage. Är det någon som har några tips och idéer så får dessa gärna luftas här i tråden.

Ja, det var väl allt för stunden. Vi hoppas förstås på att det blir riktigt många deltagare så att vi inte försvinner bland de stora ardennrarna. Återkommer när jag har något nytt att förtälja!

VeronicaP
0

Men om man inte vill ha box då kostar det ändå 300 kr ?

fundera på att åka dit men får se så det inte krockar med shetland, trav :D

Wruss
0

Alla betalar 300 kr i anmälningsavgift. Vi betalar nämligen inte många kronor till travet för boxarna. Tyvärr krockar det ju med shetlandsriks som går samma helg.

VeronicaP
0

#2 Hade de för mig .. Det är ju i Nossebro åt samma håll *S*

ryttarn
0

Vi lär komma med så många russ vi kan fixa transport till. Har ju mina föräldrar i Lidköping så det är ju alltid trevligt att komma till västergötland.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Wruss
0

Bra Jerker! Ni är välkomna Glad.

Tittut
0

Och krockar med FNH:s hästdag i Östergötland, Medevi Brunn på lördagen. Trist!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Wruss
0

Preliminärt krockar inte vi med nordisarna - eftersom vi har vårt riks på söndagen Flört. Det är bara om det blir många anmälda som vi tänker ta även lördagen i anspråk.

Du hinner nordisarna på lördagen och kan sen komma till Axevalla och se russen samt se ardennrarna få sin kritik.

Tittut
0

# 7 Jo, jag hade nästan tänkt det, men det är f-n att det är samma helg! Det tycker nog alla som har intresse i någon eller de tre raserna.

Wruss
0

#8 det är bara att inse att nordisarna är på fel plats Cool.

ryttarn
0

#9 Vore ju bra om alla tre "hemlandsraserna" hadde riks på samma ställe, precis som det mycket lyckade evenemanget på Elmia förra året….

Jerker Klang,

www.isil.se

rebeccajansson
0

Ni kanske kan lägga ut detta på ponnytrav.ifokus med? o försöka locka me lite trav-russ med?

alpros
0

Jag är tursamt ledig den helgen. Dalsgårds Nova kommer absolut!

[Croneld]
0

Hm, lite långt men låter intressant i alla fall.

LouiseS
0

#4 Väkommen hem till Lidköping! Glad

Själv skulle jag vilja ställa ut två åringar samt Rapsodi med föl men det blir ju lite svårt att klara av allt själv så vi får se vilka det blir… Obestämd

Kajhugo
0

#6 Då hoppas jag att vi får se dig åka förbi och hälsa påGlad, om du är i Medevi.

Tittut
0

# 15 Jag kanske kommer innan!

Wruss
0

#14. Bara att anmäla Louise. Stallplatser finns ju så du kan alltid köra två vänd… det är inte längre för dig! Sen får du fixa hjälp på plats Glad. Det finns alltid folk som kan visa eller åtminstone gå på ring.

[Tjiwi]
0

Jag hoppas det inte kolliderar med någon tävling, har inte kollat det ännu. Gör det inte det så kommer jag med två eller tre……

Kajhugo
0

#16 kul, du är alltid välkommen.

VeronicaP
0

Lutar åt att jag åker på russ riks i stället för shetlands riks om det inte är någon tävling som krockar med riksen

Reko
0

#10 Jag tycker det skulle vara tråkigt att köra ett så stort arrangemang varje år. Eller rättare sagt för mycket jobb.

Nordsvensken har en annan linje och har ingen riksutställning utan turnerar runt för att visa distriktens hästar. Det kanske går att hänga på där något år? Var hästdagen går av stapeln är bestämt flera år i förväg. Dalarna och Uppland är på gång om något år i alla fall vet jag.

Jag missade tandemridningen med nordsvensk och russ så jag hade gärna sett en ny tandem med ardenner/russ. Jag tror mig kunna fixa en kontakt i så fall.

Jag kommer till söndagen och någon häst visar jag säkert också. Vilken det blir får vi se.

Teja-Bea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#21 postar in en bild från Nordis/Russ-Tandem på RiLa =)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Wruss
0

Nu drar det snart ihop sig för att på allvar fundera över om man ska ta sig till årets Riksutställning. Anmälningstiden går ut den 3 juli och det har börjat trilla in anmälningar. Tidigare har sagts att camping kan ske på Sommarlandets camping, men det är nu sagt att det är ok att campa vid sidan av travbanan. Om el (husvagn) behövs ska avgift om 150 kr/natt erläggas.

Tillsammans med ardennerföreningen avser vi att arrangera en liten jippotävling i galopp. Vem kan tänka sig att rida ett upplopp i galopp med ardennrar som medtävlare??

Det ska även arrangeras en gymkhana med ett ardennerlag och ett russlag (minst). Vem vill vara med?

Det kommer finnas en saluring där man får visa sitt russ som är till salu. En speaker kommer presentera russet enl ägarens önskemål. Någon som vill vara med?

Något eller några russ får gärna visas körda eller varför inte som sagts tidigare i tråden… visade i tandem. Eller på annat sätt?? Fram för lite idéer!

Russen är varmt välkomna redan på lördagen för att visas upp bland alla ardennrar!

Tråden är fri Glad

[Tjiwi]
0

Jag kommer med ev två, i alla fall med Njord. Jag kan visa honom körd om intresse för det finns.Glad

Wruss
0

Ja Ia!! Jag har redan räknat med er!! Ni är varmt välkomna.

VeronicaP
0

Vilken tur att ni påminde om det , nu ska jag bara fundera ut vem/vilka vi ska visa med :D

LouiseS
0

Jag kommer med tre, sto med föl och en åring Glad

GAJarhult
0

Nästa vecka är det sista anmälan….

VeronicaP
0

Å vad bra ni påminner , vilket datum är det hm en som inte orkar leta upp det just nu ;)

Jag velar ju fortfarande vilka jag ska visa

GAJarhult
0

3 juli sista anmälan….

VeronicaP
0

ok tack

janehellen80
0

Har anmält min 2-åring.. kan bli roligt.. första utställningen jag ska titta på och ställa ut mitt lilla russ :)  ..  Ska man ställa ut m träns när dom är 2 år??

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

Teja-Bea
0

#32 Så länge de är tränsvana så kan du ju göra det. För det är ju synd om de ska gå och bli irriterade på bettet om de inte är vana! Då rekommenderar jag någon form av snygg grimma istället =)

Hingstar 2 år måste visas i träns.

Elshira
0

Hur sjutton kan ni få det så billigt med boxar? :O

Jag var där för ett par år sedan och visade Welsh, och då var det 500 kr/box (inkl 1 spånbal) som gällde Obestämd

Hakuna matata!

VeronicaP
0

#34 det är föreningen som bestämmer priset … När vi är där på trav så betalar vi ca 20 kr för en hel dag

Elshira
0

#35 Föreningen? Du menar rasföreningen? Eller till någon vid Axvala?

Vi fick betala den vanliga utställningsavgiften, de andra 500 kr betalade vi till någon ansvarig för stallarna vid banan (alltså inget med Welshföreningen). Tyst

Hakuna matata!

VeronicaP
0

#36 Ja jag menar rasföreningen.  För de brukar kunna ta betalt …

Elshira
0

#37 Konstigt att de kan få det så billigt då :S De tär ju ingen dålig skillnad på 60 (20 x 3 för hel helg) och 500 kr.

Hakuna matata!

Wruss
0

Vi betalar 50 kr + moms (62,50 kr) per natt och box till Axevalla. Vi ansåg i styrelsen att det kunde få ingå i anmälningsavgiften som en förmån till de som är långväga. Hellre humana priser än att folk inte ska ha råd att åka.

Spånbalarna får vi betala 60 kr + moms för och har beslutat att de ska kosta 100 kr/st för utställarna.  

En depositionsavgift på 200 kr per box kommer man betala vid tillträde till boxarna. Dessa pengar får man dock tillbaka vid avfärd när boxen rengjorts och godkänts av stallpersonal. Detta kommer vi upplysa om när vi skickar ut programmet.

annelie-huskvarna
0

Jag ska anmäla Giro iallafall och kanske Elvis Glad

ryttarn
0

#35 När det gäller travet så brukar banan sponsra klubbarna med stallarna, sedan tar klubben ut vad dom vill. Detta gäller givetvis inte när andra föreningar hyr anläggningen.

#39 200:-, kan nästan vara värt att lämna boxen utan rengöring istället för att irra omkring och leta efter skottkärror o dyligt…..

Funderar just nu på om jag ska anmäla 3 årsstona oce ev Duktig…… får tänka fort nu :D

Jerker Klang,

www.isil.se

annelie-huskvarna
0

Hur är det 1-års hingstar, måste de visas i träns eller får man visa dem i grimma?

[Tjiwi]
0

Hittar bara den gemensamma proppen på Svenskas…finns det någon just till Riksen, tänkte betala in, är det till Svenska jag gör det då??

Wruss
0

1-årshingstar har jag för mig att man får visa i grimma, men det är inget jag rekommenderar. Betalning till Västruss.

[Tjiwi]
0

#44 Aj, oj då…chansade och betalade in till Svenska…..Skämsstrulig jag är…får be Åsa föra över till Västruss då…..så går det när man ska vara kvick…..

VeronicaP
0

ååå vad jag velar vilka jag ska visa där , funderar starkt på att visa Slättens Edwin en 2 års hingst men då får jag träna hårt haha ;)

sen ska man ju ha någon till med sig och då kommer ju det problemet kan han åka med ston och ska jag ha sto med föl hm

Jarhultdenyngre
0

Jag anmälde ett treårssto idag, ser mycket framemot denna helgen. Hej vilket häst kalas =)

Wruss
0

#47… än så länge är hon dock själv i sin klass. Tyvärr! Största klassen ser just nu ut att bli 1-åriga ston :-).

RAGGA, RAGGA, RAGGA deltagare nu alla ifokus-medlemmar. Så det blir det stora hästkalas som det är tänkt!

ryttarn
0

Några dagar kvar att tänka, men troligen blir det två treårsston :D men förhoppningsvis lyckas vi ragga hästskötare och en transport till, då åker nog Wella och Duktig med oxå……

Jerker Klang,

www.isil.se

VeronicaP
0

Problemet här är att jag inte vet vilka jag ska anmäla , dottern vill tävla på Åby på söndagen och jag vet inte om jag i såfall kan lösa transport för dottern , transport för mig och hästar till Axevalla + visningshjälp kanske i såfall ..

Tur jag har några dagar till på mig

janehellen80
0

jag skulle ev kunna visa någon häst då en komis visar min :)

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

Wruss
0

Jerker… kunde ju vara sååå kul att få se Wella igen. Hoppas du löser det!

VeronicaP
0

#30 hm hur kan man sätta sista anmälningsdag en lördag ? Nu när jag tänker efter , man får ju ingen post på lördagar … inga pengar som betalas in då heller ju

Wruss
0

#53…. ja, det kan man ju fråga sig?! Vet inte riktigt hur det datumet kom till, men eftersom utställningen knappast lär bli full till på fredag så tar vi nog med de hästar som anmäls i början på nästa vecka också :-).

VeronicaP
0

#53 för jag tänkte skicka min på lördag går det bra då tror du ? Då har jag bestämt mig och ser hur fölet uppför sig på bortaplan :D

Jarhultdenyngre
0

#48 Om man ser det från den positiva sidan så är det ju bara bra, jag menar då blir hon ju klass vinnare Flört

Men lobba, lobba, lobba ju fler vi blir desto roligare =)

Cara-Mia
0

Skickade anmälningarna för ett tag sen men betalade först idag. Har anmält tre plus min sålda fölunge, kommer även att visa avkommeklass :)

Wruss
0

48 anmälda till dags dato (brevlådan tömd). Det blir en kul utställning - ganska många unghästar är anmälda. Dock vet jag att det ännu saknas hästar - fler anmälningar är ännu på G alltså. Tvekar du ännu att anmäla? Gör inte det!! Det blir en superdag!

VeronicaP
0

#58 tror du de räckar att posta i morgo eller måste jag göra det idag ? Har ju inte bestämt mig 100 % ännu vilka jag ska ha med mig

Wruss
0

Det räcker att posta imorgon. Jag vet ju att du är på G.

VeronicaP
0

#60 Tack :D

ryttarn
0

Vi är oxå på G….. skall försöka få ihop det i kväll….

Jerker Klang,

www.isil.se

Teja-Bea
0

#50 Om Silverboy är bra i sitt ben så har jag bara honom med. Vilket betyder att jag kan hjälpa till att visa om det behövs! =)

ryttarn
0

Blir ingen rix för oss. Ungarna skall visst på bröllop så jag får varken ihop höstskötare eller vikarie i butiken. Åker inte själv utan hästskötare med någon av de hästar jag hade tänkt mig….

Jerker Klang,

www.isil.se

annelie-huskvarna
0

Jag kommer med Elvis och Giro Glad

VeronicaP
0

Så där nu har jag mailat iväg våran anmälan , det blev till slut 2 års hingsten Slättens Edwin och hans Mamma Mary

VeronicaP
0

#60 Har min anmälan kommit fram ??

Wruss
0

#67. Din anmälan har kommit fram.

Jag antar att alla anmälningar kommit nu. Jag har jobbat med katalogen ikväll och kan meddela att vi har 60 hästar anmälda samt därtill lite deltagare i handlerklass, barnponnyklass samt avkommeklass. Jättekul!

Det är finfina ganska stora unghästklasser. Många fina hästar för den som vill komma som bara publik också.   

P.S. OM nu någon faktiskt ännu vill anmäla - hör av er omgående isåfall, så går det ännu att få med er häst i katalogen!

Faradiba
0

Japp, då har man två anmälda rill rixen…. Jag som knappt har nerver för en, undrar hur detta ska gå…. Obestämd

Om ni ser en individ med förvirrad blick (dvs mig) som går åt fel håll så kan ni väl visa mig till rätta…. Tungan ute

//Anna

Wruss
0

NU så… nu är katalogen i sitt slutskede. Här kommer en hästförteckning!

Utställningen går av stapeln på Axevalla travbana (längs väg 49 mellan Skara och Skövde) söndagen den 15 augusti och startar klockan 09.00. Klasserna går i den ordning de står i programmet. Ungstochampion, Unghingstchampion, Äldre stochampion, Äldre hingstchampion samt Fölchampion kommer att utses. Samtliga champions UTOM fölet kommer att tävla om Best In Show och Reserv BIS.

Samtliga som planerar att nyttja stallplatser måste meddela detta i förväg på mail: pernilla.hagg@hotmail.com - detta för att underlätta vid incheckning.  Det är ok att anlända redan på lördagen (alternativt fredagskväll), men vi måste veta när ni kommer.

Klass 1 - 1-åriga hingstar och valacker

1. Elvis Presley 30-09-0212

2. Mayprince 30-09-0192

Klass 2 - 1-åriga ston

3. Karismas Lilla Berta 30-09-0053

4. Lye 30-09-0195

5. Mayjunice 30-09-0159

6. Omina KL 30-09-0209

7. Sibborp´s Wanessa 30-09-0235

8. Sibborp´s Wioletta 30-09-0237

9. Tjolahopp 30-09-0141

Klass 3 - 2-åriga hingstar och valacker

10. Slättens Edwin 30-08-0038

Klass 4 - 2-åriga ston

11. Dulsa 30-08-0095

12. Endre 30-08-0055

13. Granös Morninglight 30-08-0245

14. Karismas Frk Sverige 30-08-0207

15. Narva KL 30-08-0149

16. Stjärnsaga 30-08-0299

17. Tomtebos Rara 30-08-0109

Klass 5 - 3-åriga hingstar

18. Theodor 631 (30-07-0998)

Klass 6 - 3-åriga ston

19. Alde 30-07-1143

20. Darling 30-07-1347

21. Fåglabäcks Inez 30-07-1321

22. Mynta KL 30-07-1149

23. Sibborp´s Cara Mia 30-07-1245

24. Torpets Azta 30-07-1219

Klass 7 - 4-12-åriga ston som inte har fölat 2010

25. Dimone 4067 (30-98-6689)

26. Galadriel 4357 (30-01-7979)

27. GSF Lou Lou 4478 (30-02-0185)

28. Josåfin 4595 (30-03-8567)

29. Klints Wilda 4938 (30-99-7083)

30. Lojstas Candle Light 4166 (30-99-7297)

31. Mary 4206 (30-00-7521)

32. Nabbens Eleonora 5037 (30-06-0915)

33. Nabbens Fiddeli 4702 (30-04-8893)

34. Rebellene-Russ 30-05-0455

35. Rösli 4641 (30-04-8925)

36. Snurrebos Platina 4956 (30-06-1027)

37. Stjärnglans 4588 (30-03-8579)

38. Strumpan 5042 (30-06-0797)

39. Tjingeling 4342 (30-01-7793)

40. Wendla 4824 (30-05-0305)

41. Wiranda 4235 (30-00-7467)

Klass 8 - 13-åriga och äldre ston som inte har fölat 2010

42. Ambra 3497 (30-94-5139)

43. Annas Cavata Beata 30-92-4105

44. Nabbens Aurora 3924 (30-97-6337)

45. Tomtebos Immra 3864 (30-97-6389)

Klass 9 - 4-12-åriga ston som fölat 2010 efter godkänd russhingst

46. Chebell 4879 (30-05-0287)

47. Clarizza 4572 (30-03-8477)

48. Kämpe-Lisa 4263 (30-00-7869)

49. Lilli KL 4974 (30-06-0843)

50. Rapsodi 4822 (30-05-0473)

Klass 10 - 13-åriga och äldre ston som fölat 2010 efter godkänd russhingst

51. Wirka 3471 (30-93-4543)

Klass 11 - 4-12-åriga godkända hingstar

52. Arn de Gothia 640 (30-05-8992)

53. Fanér 553 (30-00-7808)

54. Giro 564 (30-01-7642)

55. Njord 612 (30-05-0254)

56. Rubus 626 (30-06-0582)

57. Silverboy 552 (30-00-7410) - struken

58. Toppå 550 (30-98-6690)

Klass 12 - 13-åriga och äldre godkända hingstar

59. XL 507 (30-96-5596)

Klass 13 - 4-åriga och äldre ej godkända hingstar, 3-åriga och äldre valacker

60. Lojstairrbloss 30-05-0152

Klass 14 - Avkommeklass ston, åtföljda av minst 3 avkommor

61. Wirka 3471 (30-93-4543)

Klass 17a - Stofölklass

62. Cheena (under reg)

63. Cronas Blanka (under reg)

64. Lilja (under reg)

65. Trudelutt (under reg)

Klass 17b - Hingstfölklass

66. Kämpe-Brunte (under reg)

67. Sibborp´s Wiwant (under reg)

Klass 19 - Barnponnyklass

Tilde Hägg Eriksson 10 år - Wiranda

Anna Norin 9 år - Lojstairrbloss

Ebba Silberg 10 år - Ambra

Klass 20 - Handlerklass

Tilde Hägg Eriksson 10 år - Wiranda

E Järnefors - Torpets Azta

Annie Lindholm 9 år - Rebellene-Russ

Ebba Silberg 10 år - Ambra

Paula Christensson 14 år - Josåfin

Britta Christensson 11 år - Lye

Emmelie Hvid-Haglund 12 år - Endre

Tittut
0

Vilken fin samling!

Ser verkligen fram emot en intressant dag. Hoppas vädret håller sig väl också.

VeronicaP
0

När kommer katalogen ? Det är ju på söndag utställningen är och jag som gillar att planerar och läsa katalogen hade gärna fått den nu :D

[Tjiwi]
0

#72 Den finns på Svenskas hemsida sedan några dagar tillbaka!!Skrattande

[Tjiwi]
0

#72 och nu har vi fått den på mail med!Glad

Wruss
0

En startlista finns både här högre upp i tråden samt på Svenskas och Västruss hemsida sedan förra veckan. Idag har mail gått ut till de som lämnat mailadress. Och den tryckta katalogen går idag ut med snigelpost till dem som ingen mailadress lämnat. Varmt välkomna allihopa både hästägare och publik!

VeronicaP
0

#72 Är väl bortskämd med att få hem katalalogen en vecka innan från shettis sidan .

Helt ärligt så går jag inte in på varken, västruss, eller russ sidan om jag inte letar efter något speciellt.

Katalog har ju jag alltid tagit för givet att man får hemskickat :D

Jag fick den nu med på mail tack Pernilla :D

Men tanke på de här med boxarna som ska talas om mmoch som sagt de finns ju sådana som fortfarande inte läser allt på datan Flört

Wruss
0

#76. Det kanske är en sån sak som vi får ta till övervägande inför nästa års utställning, om katalogen ska skickas ut som alltid tidigare, eller om man av både kostnadsskäl och miljöskäl kan skicka den via mail till de som meddelat sin mailadress. Det känns ungefär lika "modernt" att skicka ut katalogen via mail som att ta emot anmälan via mail för mig, men det kanske är så att andra har andra uppfattningar. Jag tar det med till utvärderingen som blir på nästa styrelsemöte.

VeronicaP
0

#77 Ja de kan vara något att ta upp :D

GAJarhult
0

Förra årets föruttagning vi hade i Björketorp skickade vi bara ut per mejl till deltagarna och det var uppskattat. Det var vad vi fick höra iallafall….Flört

alpros
0

För miljön och ekonomin måste det bästa vara att man 1 lägger ut katalogen på webbsidan (gärna utskriftsvänlig för den som vill ha katalogen med sig i pappersform och göra noteringar) 2 mailar katalogen till hästägaren. När jag har en häst anmäld vill jag ha katalogen med antalet hästar i varje klass och eventuell tid för lunchuppehåll för att kunna planera dagen. Har jag en häst anmäld i Klass 4 t.ex vill jag veta hur många hästar som är anmälda i Klasserna 1, 2 och 3 för att kunna beräkna tiden för ingång ungefär.

Wruss
0

#80. jag håller helt o hållet med dig. Jag låter gärna ordet vara fritt i detta ämne så får ni säga vad ni tycker. Det kan vi ha bra användning för när vi ska utvärdera årets riksutställning så småningom. Förresten… Om man inte vill ha någon "post" via mail så kan man ju alltid välja att inte ange sin mailadress. Jag kan upplysa om att det endast var 8 program som gick iväg via snigelposten och då var det 1 till domaren, 1 till speaker, 1 till ringsekreteraren och 1 till ringmaster - alltså endast 4 till hästägare. Jag tycker det var riktigt bra miljömässigt Glad och som kassör i Västruss ser jag gärna att vi kan arrangera utställningar som går ihop ekonomiskt och då får man dra i alla tåtar som det går att dra i. Som sagt var… ordet är fritt!

VeronicaP
0

Fast jag gillar de gamla att få katalogen hem och ligga och bläddra , inte samma sak om man nu skulle skriva ut den själv , är ju inte alla som har en skrivare heller ;) , får väl bli så att man får sluta lämna mail adress då Oskyldig

Kajhugo
0

Rent ekonomiskt är det ju bra med mail och hemsidor, det är dock viktigt att det är utskriftsvänliga versioner.

Sen kan jag hålla med om att det är kul att bläddra i katalogen.

Men då jag vet hur tufft det är ekonomiskt för alla klubbar, både rasklubbar och ponnytravklubbar så förordar jag nog det elektroniska alternativet.

alpros
0

Kanske två rutor att fylla i på anmälningsblanketten # Jag önskar få katalogen hemskickad och betalar XX kronor extra för detta. # Jag önskar katalogen mailad till angiven mailadress.

Faradiba
0

Det stod i propen att det skulle vara en klass 18 veteranklass, vid vilken ålder börjar den klassen??? Har funderat länge nu…. Glad

Hittar ju inga ponnys som är anmälda dit….

[cancan]
0

# 85 I proppen till skåneruss så är veteranklassen för hästar som är födda -89 eller tidigare alltså 21 eller äldre..

Borde ju vara nått liknande här..

Faradiba
0

#86 Tack! Då får vi vänta några år till… Skrattande

VeronicaP
0

Tror tyvärr inte det blir någon riksutställning för mig i morgon .

Idag har jag så ont i mina knän och rygg så jag klarar nog inte av att köra till Axevalla och sova i bilen idag och åka jätte tidigt i morgon och inte veta om jag klarar av att visa eller inte är ju inte så kul .

Har precis varit iväg och kollat på sonen när han tränat och då stod jag upp i 1 1/2 och nu kan jag knappt röra mig så det verka som om jag får hoppa det denna gången .

Jag får se hur jag känner mig lite senare idag , vem ska man ringa om man inte kommer ? eller behöver man inte avanmäla ?

Wruss
0

#88. TRIST!! Det finns tre telefonnummer i informationen på katalogens andra sida… ring något av dem för att avanmäla. Hoppas du blir bättre så du kan komma!

VeronicaP
0

Jag får tyvärr stryka Slättens Edwin och Mary från utställningen då jag inte klarar av det .

Lycka till alla andra som ska visa i morgon .

annelie-huskvarna
0

Jag fick tyvärr stryka både Elvis och Giro pga av den himla skitmigränen Rynkar på näsan Sååå surt, jag som sett fram emot detta så… Men men inte mkt att göra åt.

Hoppas alla ni som var där hade en toppendag med era fina russ Glad

kristina-axtorp
0

Med viss reservation för fel uppgifter då mobilförbindelsen var så där:

Ungsto Champion Darling 43 p

Unghingstchampion Theodor 43 p

Res BIS Njord

BIS Clarizza 44 p

Stort grattis till syster och bror för Darling och Theodor!

Grattis till Ia för Njords fina poäng, tror det var 44!

Ännu mer grattis till Carola!! hoppas någon kan fylla i med mer detaljer!

Lisa-trollet
0

Grattis till de fina hästarna!

PernillaJ
0

Tack alla VästRussin för ett trevligt arrangemang! Fast nu tänker jag inte köra till Axevalla igen på ett bra tag Tungan ute

Se notis på Ridsports hemsida

Bettan1975
0

Grattis allihop!

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

[Tjiwi]
0

Tack Västruss för en jättetrevlig utställning och denna dagen går inte att klaga på, två klassvinnare fick jag.

Grattis carola till BIS titeln, ett jättefint sto!

Bild på Wilda, 99898=43p.

[Tjiwi]
0

Bild på Theodor 99888=42p.

[Tjiwi]
0

Njord 99899=44p.

Wruss
0

Lite resultat (med reservation för felaktigheter):

1-åriga hingstar (Elvis Presley struken)
1. Mayprince 88777=37 p

**1-åriga ston
**1. Tjolahopp 98887=40 p
2. Sibborp´s Wanessa 98887=40 p
3. Mayjunice 88887=39 p
4. Omina KL 88887=39 p
5. Sibborp´s Wioletta 88877=38 p
6. Lye 87887=38 p
7. Karismas Lilla Berta 77877=36 p

2-åriga hingstar (Slättens Edwin struken)

**2-åriga ston
**1. Dulsa 99788=41 p
2. Granös Morninglight 88978=40 p
3. Stjärnsaga 88878=39 p
4. Narva KL 88887=39 p
5. Tomtebos Rara 87887=38 p
6. Endre 77888=38 p
7. Karismas Frk Sverige 76787=35 p

**3-åriga hingstar
**1. Theodor 631 99888=42 p UNGHINGSTCHAMPION

**3-åriga ston
**1. Darling 99898=43 p UNGSTOCHAMPION
2. Mynta KL 99889=43 p
3. Fåglabäcks Inez 98898=42 p
4. Sibborp´s Cara Mia 98887=40 p
5. Alde 88888=40 p
6. Torpets Azta 67687=34 p

Wruss
0

4-12-åriga ston som inte fölat (Mary 4206, Nabbens Fiddeli 4702, Strumpan 5042 och Tjingeling 4342 strukna)
1. Klints Wilda 4938 99898=43 p
2. Wiranda 4235 99888=42 p
3. Dimone 4067 99888=42 p
4. Rösli 4641 99887=41 p
5. Stjärnglans 4588 98887=40 p
6. GSF Lou Lou 4478 98788=40 p
7. Galadriel 4357 88888=40 p
8. Josåfin 4595 87988=40 p
9. Lojstas Candle Light 4166 88788=39 p
10. Snurrebos Platina 4956 88887=39 p
11. Rebellene-Russ 87887=38 p
12. Wendla 4824 87887=38 p
13. Nabbens Eleonora 5037 77787=36 p

**13-åriga o äldre ston som ej fölat
**1. Tomtebos Immra 3864 99888=42 p
2. Annas Cavata Beata 88888=40 p
3. Nabbens Aurora 3924 88877=38 p
4. Ambra 3497 77787=36 p

**4-12-åriga ston som fölat 2010 e godk russhingst
**1. Clarizza 4572 109898=44 p ÄLDRE STOCHAMPION samt BIS
2. Rapsodi 4822 87888=39 p
3. Kämpe-Lisa 4263 87887=38 p
4. Lilli KL 4974 77878=37 p
5. Chebell 4879 77887=37 p

**13-åriga o äldre ston som fölat 2010 e godk russhingst
**1. Wirka 3471 88888=40 p

4-12-åriga godkända hingstar (Giro 564 samt Silverboy 552 strukna)
1. Njord 612 99899=44 p ÄLDRE HINGSTCHAMPION samt BIM
2. Fanér 553 99899=44 p
3. Rubus 626 88888=40 p
4. Toppå 550 88888=40 p
5. Arn de Gothia 640 87888=39 p

**13-åriga o äldre godkända hingstar
**1. XL 507 98888=41 p

**4-åriga o äldre ej gdk hingstar och äldre valacker
**1. Lojstairrbloss 87788=38 p

**Avkommeklass ston
**1. Wirka 3471 38 p och silver

**Stoföl
**1. Cronas Blanka 88887=39 p CHAMPION FÖL
2. Cheena 87887=38 p
3. Lilja 87877=37 p
4. Trudelutt 77777=35 p

**Hingstföl
**1. Sibborp´s Wiwant 87877=37 p
2. Kämpe-Brunte 77887=37 p

Carola-huskvarna
0

Grattis Ia! Lill mira hälsar att hon är så stolt över sin pappa.

Det va himla synd att vi inte kunde åka , hade varit jättekul.

Grattis till alla er andra oxå till era fina russGlad

[Tjiwi]
0

Tack Carola, hade varit kul att träffas!/Kram Ia

VeronicaP
0

Grattis alla till fina resultat

Självklart extra till Championat vinnarna och BIS och Reserv Bis

synd att man inte kunde åka och vara på plats men de går fler tåg

RC71
0

Grattis alla! Fantastiskt fina hästar !

Clarizza hade jag kunnat gjort plats för , trots att hon är brun! Cool

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.