SP Rättvik 8 augusti 2010
Här kommer kataloguppgifter för gotlandsruss anmälda till sommarpremiering. Hoppas nån av forumets medlemmar ska dit och kan rapportera hur det gått (poäng och placering) i den här tråden, gärna med bilder?
Rättviks Ridklubb, Rättvik (Dalarna), söndagen den 8 augusti. Premieringsförrättare Ronny Johnsson.
Tyvärr har jag inte fått någon katalog till Rättvik, men enligt SHs hemsida är följande gotlandsruss anmälda:
- Te-Quila -08 e Gumino 607 - Katrinebergs Betty 4382 e Ruffsen 466
- Jane Bond -07 e Bond 438 - Jullette 3814 e Julle 298
- Liiz HT -07 e Dardel 441 - Luci 3251 e Jucent 391

OBS att platsen är ändrad till Rättviks Ridklubb enl SHs Hemsida
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-

#1 Ändrat!

Lite info om någon vill åka dit.
Start kl 9.00 lunch kl 12.00 och första startnummer har nr 44.
Russen har startnummer 76-78
Eftersom jag själv deltar så kommer inte jag att fota, men någon av min kompis döttrar gör det säkert om jag ber dem.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

jag ska ju dit så kan rapportera sen :)

Te-Quila fick 39p
Jane Bond 35p om jag minns rätt?
Liiz HT 40p!!
#5 Vet du några resulat på shettisarna?

nja lite bara, vem undrar du över? vilken klass var det i?
3 årsston, Fanta Light och Ekslätts Queen

jag ställde ut queen så hon har jag koll på, hon fick 35p
o fanta fick 36p tror jag om jag hörde rätt
Tack
. Lite dåliga poäng på shettisarna, var de så fula
? Vet du delpoäng på någon av Jane Bond, Queen eller Fanta?

Grattis Bettan till Liz diplom!

Vet att domaren tyckte Queen hade vackert huvud, omarkerad manke och sen att hon var lite hjulbent bak om jag hörde rätt, har ingen koll på del poängen tyvärr… ingen utav dom 3 var särskilt gå eller springvilliga inte ens med en spöförare bakom så tror dom tappade lite på rörelserna när dom inte kunde visa sitt bästa så att säga
Grattis!

Tack för gratulationerna!
Jag tyckte att det var en riktigt trevlig tillställning med väldigt många fina hästar av diverse raser och självklart hade jag velat se fler russin där.
Jag är jättenöjd med Liiz, hon höll sina poäng och på de ställen hon brukar(9-8-8-8-7). Målet var att få diplom även om Liiz trots träning inte vill visa sina "rätta" gångarter för hand. Nu spelar det ingen roll för mig, för jag vet hur hennes steg ser ut så fort hon får upp någon på ryggen, inte något SUUUPERSTEG, men mkt bättre än vid hand. Att visas för hand är inte hennes mest populära grej om man säger så.
Alla som visade russen, hade vad jag fattade inte gjort det förut, så jag tycker samtliga gjorde ett bra jobb. Jag tog faktiskt hjälp av min kompis dotter(hade knappt sett en utställning ens) eftersom Liiz under dagen ställde upp sig och lyssnade bäst på henne. är det väl var dags hade Liiz redan hunnit tröttna och surade, speciellt i traven som vanligt
Jag har även delpoäng på de andra russen, men tyvärr ligger programmet nere i stallet så jag meddelar dem senare.
Jag såg att Jane Bond under dagen rörde sig väldigt fint, men surnade på visningen och sprang och bromsade när hon blev ensam(inte så olik Liiz) Synd för jag önskar att Liiz hade hennes bogfria rörelser och påskjut
Te-Quila missade jag för jag peppade min visare som höll på att dö av nervositet, men jag tror hon var mer villig att röra sig än våra 3-åringa surisar hahaha
För övrigt var det lugn och fint, det var bara en transporthändelse som slutade väl som tur var, jag och Pia fick rycka in och hjälpa till för ägarna var vid visningsringen. Vi ropade om hjälp, men ingen reagerade särskilt mkt trots att hästen stod framför bommen och kommit lös. Ägaren lyckades få henne att backa ut genom "personingången" i fram och jag tror de kunde visa som vanligt, även om hon hade några små blessyrer.
Måste också avsluta med att säga att Ronny var riktigt trevlig och höll stämningen på topp genom att ge små fina kommentarer personligt till varje ägare/visare på ett positivt och humoristiskt sätt.

#14 nog för att jag har visat ganska många ponnier ;)
Ja jag tyckte Ronny var en väldigt trevlig prick!
#14 Grattis, jättebra!

#15 Aha….var det du som visade hade ingen aning. När jag frågade er om mätningen sa ni att ni inte hade någon aning så jag antog att ni också var "nybörjare" fel av mig
. Alla gjorde bra ifrån sig iaf tycker jag, man är ju väldigt nervös och det var ännu värre att stå bredvid.

Delpoäng russ om min trogne följeslagare skrev ner dem rätt
nr 76 Te-Quila: 8-7-8-8-8=39p
nr 77 Jane Bond: 7-7-8-7-7=36p
nr 78 Liiz HT: 9-8-8-8-7=40p