Vill du få din avelshingst presenterad 2010?
Vi presenterar gärna våra medlemmars avelshingstar här på gotlandruss.ifokus. Kanske vill du också finnas med under länkar, som uppfödare, stuteri eller något annat.
Nu börjar vi med att ordna en kölista på hingstpresentationer till våren, och det är meningen att vi kommer att presentera en hingst per vecka under våren och sommaren.
Du kan sätta upp dig på kö, enklast genom att skriva ett inlägg här i tråden. Sen när det börjar närma sig, skriver du ned fakta, härstamning, meriter och gärna något personligt om din hingst och skicka till oss. En eller flera bilder som du vill ska visas i artikeln, vill vi också ha.
Skicka färdigskriven fakta och bild i storleken 349x200 till christina@croneld.eu
Du kan också få stå med under länkar, om du har ett stuteri, är uppfödare eller har en hemsida. Skicka ett meddelande till oss så ordnar vi detta!
Obs!
Om din hingst har en presentation sen tidigare gäller följande: Skicka in uppdateringar så "puttar" vi upp den genom att den blir en "favorit i repris" och får åter ligga på starsidan ett par dagar. Du kan även skriva i tråden här om du vill att din hingst ska bli en favorit i repris.
Här kan du se tidigare presentationer: Hingstguiden 2009
Välkommen!
Jag vill gärna ha Njord presenterad igen med lite ny fakta!!
Jättegärna med Brådis, när jag fått avkommornas resultat…..
Jag har några få på kö sen i höstas, men vore kul att få in lite nya presentationer med.
Välkomna alla gamla och nya hingstägare/hingststationer!

Jag kommer snart in med matrial om Kamraten och uppdatering till Patrons tråd.
Jag vill gärna ha med Engelbrekt o Sävrsp´s Zatsiki.
Engelbrekt kommer det in uppdateringar på och Zatsiki får nytt.

Jag vill jättegärna ha med Giro 
Jag skulle gärna vilja ha min nygodkända hingst Fantom.

Vill också vara med - med Karsk

Silverboy kan vara med som en favorit i repris.
Tejas Pegasus vill gärna vara med också!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Exact 630 vill oxå gärna vara med igen!
//M

Skall uppdatera Monisen lite grand, den kommentarstråden börjar bli väldigt lång. Är det kanske bättre att göra en ny?
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
# 12 Jag har funderat på hur vi ska göra med dessa långa trådar, där det skrivs annat än om hingsten. Ska fundera på om vi ska skapa en ny eller radera.
Inga förhastade beslut, men en sak är säker och det att inget görs utan hingstägaren/stationens medgivande. En del kanske vill ha kvar det som ligger i tråden.

Trofe vill gärna vara med igen! :)
citrus vill gärna vara med.

Brage skulle gärna vilja vara med. Skickar in information så snart som tiden tillåter/Anni

Kurant vill gärna vara med som en favorit i repris. Skickar in lite nya fakta framöver.
Namnlöse vill vara med, men jag ska bara ta mig i kragen och skriva ihop nåt också.. 
Castello vill vara med som favorit i repris.
Ernst Ronaldo vill vara med igen, jag återkommer med ny info
Nu börjar det bli dags för att skicka in fakta och bild!
Puttar så jag får in lite!

Bäst att få tummen ur och börja skriva lite då 
Nu är det dags att skicka in till er som har "opresenterade" hingstar. Jag har endast favoriter i repriser på lager just nu.
Tänk på att skicka in fullständiga uppgifter, titta gärna i en redan presenterad hingst, hur vi vill ha upplägget.
Välkomna!

Eftersom Dundar kommer stå här på station så vill vi gärna ha en presentation åt honom också. Skickar matrial om honom och en uppdatering åt Kurant.

Jag har uppdaterat Monljus press, du kan väll kika igenom den och sedan ställa honnom i kön :)
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Jag håller koll här!
Presenterade nya hingstar i år:
Panter593, Tejas Pegasus 636, Sävarps Zatsiki 632, Bonus 632, Giro, Jagga Ess
Presenterade repriser:
Korsnäs Brådis 551, Njord 612, Engelbrekt 520, Timon 533 och Karsk 525
Aktuell presentationskö:
Nya på kö:
Kamraten 579, Brage 637, Fantom 639, Dundar 629 och Namnlöse 584, Taktik G 480
Repriser på kö:
Patron 566, Silverboy 552, Skärmnäs Pigall 504, Qluring 610, Exact 630, Trofé 498, Citrus, Kurant 462, Castello 628, Ernst Ronaldo 580, Tejas Monljus 540, Rivak 641
Nästa (som ligger klar) på tur är Brage 629. Om jag inte har fått in fakta till de nya hingstarna när det är deras tur så tar jag den som har skickat in eller uppdaterat sin hingst via PM.
Om ovanstående inte stämmer, PM:a mig. Några har ställt sig i kö via Pm, och står därför inte med i ovanstående tråd.
Panter593, Tejas Pegasus 636, Sävarps Zatsiki 632, Bonus 632, Giro, Jagga Ess, Kamraten 579, Brage 637, Dundar 629
Presenterade repriser:
Korsnäs Brådis 551, Njord 612, Engelbrekt 520, Timon 533 och Karsk 525, Patron 566, Silverboy 552, Skärmnäs Pigall 504, Qluring 610
Aktuell presentationskö (uppdaterad):
Nya på kö:
Fantom 639, Namnlöse 584 och Taktik G 480
Repriser på kö:
Trofé 498, Citrus, Micklas 571, Gumino 607, Kurant 462, Castello 628, Ernst Ronaldo 580, Rivak 641
Om jag inte har fått in fakta till de nya hingstarna när det är deras tur så tar jag den som har skickat in eller uppdaterat sin hingst via PM. Några saknar jag kort på och det är (Fantom och Läderlappen) för att deras presentationer ska kunna läggas ut.
Om ovanstående inte stämmer, PM:a mig. Några har ställt sig i kö via Pm, och står därför inte med i ovanstående tråd.
Karsk vill gärna vara med igen :)
Panter593, Tejas Pegasus 636, Sävarps Zatsiki 632, Bonus 632, Giro, Jagga Ess, Kamraten 579, Brage 637, Dundar 629
Presenterade repriser:
Korsnäs Brådis 551, Njord 612, Engelbrekt 520, Timon 533 och Karsk 525, Patron 566, Silverboy 552, Skärmnäs Pigall 504, Qluring 610, Exact 630, Trofé 498
Nya på kö:
Fantom 639, Namnlöse 584 och Taktik G 480
Repriser på kö:
Citrus, Micklas 571, Gumino 607, Kurant 462, Castello 628, Ernst Ronaldo 580, Rivak 641, Karsk
Om jag inte har fått in fakta till de nya hingstarna när det är deras tur så tar jag den som har skickat in eller uppdaterat sin hingst via PM. Några saknar jag kort på och det är (Fantom och Läderlappen) för att deras presentationer ska kunna läggas ut.
Panter593, Tejas Pegasus 636, Sävarps Zatsiki 632, Bonus 632, Giro, Jagga Ess, Kamraten 579, Brage 637, Dundar 629, Duktig 568
Presenterade repriser:
Korsnäs Brådis 551, Njord 612, Engelbrekt 520, Timon 533 och Karsk 525, Patron 566, Silverboy 552, Skärmnäs Pigall 504, Qluring 610, Exact 630, Trofé 498, Mickls 571
Nya på kö:
Fantom 639, Namnlöse 584 och Taktik G 480, Citrus
OBS! Skicka in fakta och bilder separat!
Repriser på kö:
Gumino 607, Kurant 462, Castello 628, Ernst Ronaldo 580, Rivak 641, Karsk
Hej
Lite sent påtänk men det skulle vara roligt att få med en presentation på Kanalje 591 om det går?
Javisst, skicka in du, bland de nya är det först till kvarn som gäller.
Presenterade nya hingstar i år: Panter593, Tejas Pegasus 636, Sävarps Zatsiki 632, Bonus 632, Giro, Jagga Ess, Kamraten 579, Brage 637, Dundar 629, Duktig 568 och Kanalje 591
Presenterade repriser: Korsnäs Brådis 551, Njord 612, Engelbrekt 520, Timon 533 och Karsk 525, Patron 566, Silverboy 552, Skärmnäs Pigall 504, Qluring 610, Exact 630, Trofé 498, Micklas 571 och Gumino 607
Nya på kö:
Fantom 639, Namnlöse 584 och Taktik G 480, Citrus
OBS! Skicka in fakta och bilder separat!
Repriser på kö:
Kurant 462, Castello 628, Ernst Ronaldo 580, Rivak 641, Karsk
Nu har vi även haft repriser på Kurant 462, Castello 628, Ernst Ronaldo 580 och Rivak 641.
Nu har alla repriser på kö publicerats för året.