SP Uddetorp Skara 1 augusti 2010
Här kommer kataloguppgifter för gotlandsruss anmälda till sommarpremiering. Hoppas nån av forumets medlemmar ska dit och kan rapportera hur det gått (poäng och placering) i den här tråden, gärna med bilder?
Naturbruksgymnasiet Uddetorp, Skara (Skaraborg), söndagen den 1 augusti klockan 9.00. Premieringsförrättare Morgan Johnsson.
Vägbeskrivning:
* Kommer ni E 20 från norr, tar ni av vid Skara N (trafikpl. Vilan). Här ansluter väg 49 från Skövde och Axevalla, följ vägvisning mot Lidköping, på Brogårdsleden. Ni passerar den enkelspåriga järnvägen och SLU på vänster. Framme vid Hangelösavägen, tar ni höger och följer björkallén till skolan.
* Kommer ni E 20 från söder, tar ni av vid Skara S (trafikpl. Munkatorp). Här ansluter väg 184 från Falköping, följ vägen under E 20 förbi Skara mot Lidköping. Här tar ni, liksom den som kommer från Lidköping, Brogårdsleden mot Skövde. Framme vid Hangelösavägen, tar ni vänster och följer björkallén till skolan.
* Har ni kommit in i centrala Skara kan ni från Skaraborgsgatans rondell ta Gunnar Wennerbergsgatan mot Malmgatan. Malmgatan utgår från Domkyrkan och leder till allén som korsar Brogårdsleden, och vidare till skolan.
31. Kämpe Regina
-09 e Tomtebos Enoc G 481 - Kämpe Moa 4954 e Taktik G 480
32. Kämpe Lycke, till salu
h -08 e Taktik G 480 - Kämpe-Lisa 4263 e Tomtebos Enoc G 481
33. Kämpe Prins, till salu
h -08 e Lego Lasse 603 - Kämpe Moa 4954 e Taktik G 480
34. Alde
-07 e Admiral 534 - Galadriel 4357 e Engelbrekt 520
35. Darling
-07 e Taktik G 480 - Dådra 4123 e Karens G 400
36. Maybie
-07 e XL 507 - Vivann 3972 e Göte 411
37. Rebellene-Russ
-05 e John Russ 422 - Maribella 3478 e Rebell 369
38. Dahlia 2955
-86 e Effekt 347 - Duchess 1788 e Tjelvar 135

Någon som ska dit? ta mer än gärna bild på rebellene-russ. Har en liten hingst undan henne så hade gärna sett en bild!

jag ska försöka åka dit… kameran bär jag alltid med mig. Rebellene-russ kommer f ö till rikset på Axvalla också.
Jag kommer också att vara där men lovat visa åtminstone två hästar så några bilder kan jag inte ta.

#2. oh så kul! Får du någon bild på Rebellene-russ då får du gärna lägga upp den, vet så gott som inget alls om henne men än stam och färg. alltid trevligt att få se en bild iaf!

Resultat från dagens premieringar:
1-åriga ston:
1. Kämpe Regina 87787=37 p
2-åriga hingstar:
1. Kämpe Lycke 88777=37 p
2. Kämpe Prins 77878=37 p
**3-åriga ston:
**1. Darling 109889=44 p 122 cm Diplom
2. Alde 88888=40 p 124 cm Diplom
3. Maybie 87677=35 p
4. Torpets Azta (efteranmäld) 67687=34 p
**Äldre ston:
**Rebellene-Russ 87887=38 p 122 cm G
Dahlia 2955 visas imorgon i Nossebro.
Bild bifogas på Darling.

#5 Tack för snabb och komplett rapport, namne 

Har någon fotat Kämpe-Prins?

Jag har tyvärr ingen bild på Kämpe Prins. Regnet vräkte ner och det blev inte mycket mer fotografering än vad som var "nödvändigt"…
#9 härlig bild! Tack för resultaten! =)
#8 Jag har inte heller någon bild på Kämpe Prins men några chanser att bli en godkänd hingst hade han inte, enligt Morgan. Som du förstår av poängraden hade han dock en bra trav.
Kämpe Lycke hade viss potential om han visar bättre rörelser. Trots nära släktskap med Kämpe Prins var han av en helt annan modell.
ok jag har sett hans mamma och hon var ganska grov i typen med tyckte jag. Någon som har katalog och kan pma mig om telefonnummret till Kämpe Prins ägare? eller kanske har deras mejl? jag vill jättegärna komma i kontakt med dom.

#9, tusen tack för bilden! kul att få se henne och att hon fick hyfsade poäng!
# 14 Hyfsade poäng? Jag tycker 38 poäng är jättebra, en klass I individ!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#16, Är helt grön inom dehär, men är ju jätteroligt att hon fick så fina poäng då! ber om ursäkt för min klumpighet
# 17 Det var inte för att skriva dig på näsan alls, jag tycker det är jättebra poäng, och önskar att fler hästägare ska känna detsamma. Alla hästar behöver inte få 40 poäng eller mer för att "duga". 38 p är som sagt klass I vilket är en mycket bra individ.
Lycka till med henne framöver!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#18, Dock jättebra för mig att veta vad andra (erfarna) anser som bra! så tog inte illa upp alls. har bara varit med vid ett fåtal gånger än så länge och ska nu snart visa mina egna. Känns dock som att de flesta/många jag stött på inte är nöjda om de får under 40. Vilket ju givetvis är väldigt tråkigt om även 38 p motsvarar klass I!