Fel i Blå Basen hos SH
Ja, det finns ju fel lite varstans - och även här.
Vally, född 1906, var till exempel med på en exteriörbedömning i Vikingstad, Östergötland, 2006.
Nog för att russ blir gamla, men … ?! 
http://sh.freefarm.se/sh/SokHast?a=visa_hast&id=125457
Så ta gärna en titt på era egna djur och kolla att allt stämmer. Jag har skrivit till SH flera gånger och bett dem ändra, men det händer inget, så det verkar dock ganska besvärligt att rätta till eventuella fel, tyvärr.

Har bett dom flera gånger att lägga till utställningsresultat. Senast var förra året då resultat från 08 och 09 inte fanns inlagt. Efter många om och men blev resultet ffrån 09 inlagt..
Har hittat en hel del ställen, inte med direkta fel, men där man missat resultat mm. Verkar inte som att de är intresserade att hålla basen uppdaterad, Vad är det då för mening med den?
Skynda långsamt så går det fortare.
# 1 De håller på med uppdateringar av resultat, städning av dubbletter och annat, och har gjort under en lång tid. Det är bara det att det är tusentals data som skall gås igenom och läggas in, och jag tror att de kommer att göra en stor uppdatering när dte är klart.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Det låter bra! =)
Fast man ju tycka att de kunde rätta till påpekade fel med en gång, så slipper de ju leta efter dem.

Jag fick just en fil med drygt 4700 gotlandsruss, övervägande äldre hästar, som har fel uppfödare i Blå Basen. Det är personuppgifter som ju inte syns i den publika BB-versionen men som ska rättas - och det kommer att ta sin tid. Tidigare i veckan har Liselotte och jag rättat dubbletter. Bara litet info, så att alla vet att arbete pågår för att Blå Basen ska bli bättre.

Vem la in allt från första början? Känns som ogjort arbete när så mycket blir fel.
Skynda långsamt så går det fortare.

#5 Fel uppfödare (enligt #4) är egentligen inte fel inlagt utan det här uppstod vid överläsningen från gamla till nya systemet för några år sedan. Måste rättas manuellt.
Hur många är det som jobbar med det? Ni två kan ju inte ensamma klara det…..behövs hjälp ställer jag gärna upp, la ju in för STC för många år sen, det kan ju inte vara svårare än det, eller att slå in rätt när man tar emot recept på apotek…..
Säger det samma! Jag har ju korrläst mycket i mina dagar och ställer gärna upp om det behövs.
Jag hade faktiskt ingen aning om att det öht var andra inblandade än SHs egna anställda! =)
Det är föreningen som sköter basuppgifterna, medan SH ansvarar för inläsning av resultat.
Det är skönt att höra att ni skulle vilja hjälpa till. Problemet är bara att de uppgifter som ska rättas till eller läggas in, finns i de pärmar som står hemma hos mig, och det blir nog väldigt svårt att göra det på distans.
Kommer det andra saker som vi kan ta er hjälp för att utföra, hör jag gärna av mig.
Bla har Therese (Mellanbyns) fått i uppgift att lägga in gamla utställningsresultat på fil, så att SH kan läsa in dem vad det lider, men vet faktiskt inte hur det går för henne med det.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Jag kan komma över till dig nån dag sedan när du är hemma igen, och så tar jag med datorn. Ska ju börja frilansa igen, så då blir det mer tid över till kul utflykter!
=)

Min dator har varit icke funktionsduglig här ett bra tag, men får tillbaka den idag som det ser ut och ska då fortsätta med min inmatning av resultat.
När jag är klar tar jag gärna å mig mer inmatningsjobb.

Finns det något jag kan göra här nere i väst så hjälper jag gärna till… 
Samma här, hjälper gärna till jag med!
ngt jag saknar i blåbasen är väl samma som finns i stc och shettis (webstamboken) att man kan se en ägare och ort på hästen. Men att man kan välja att inte synas!
Ngt jag saknar =)

Gamla premieringsresultat är på väg in, men eftersom så många ardenners och nordsvenskar inte fanns med i Blå basen öht måste de kompletteras av föreningarna innan filerna läses in. Ha tålamod!
Dubbletter har jag och sommarjobbarna tagit bort massor, men en del kan vi säkert ha missat!
För tillfället har jag semester och sommarjobbarna har arbetat klart men sen fortsätter arbetet med att förbätta och komplettera Blå basen!