Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 704 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 10-07-29

Godmorgon i landet!

Grå,ulet men vavrm tute, korparna hade sammanträde i en av tallarna här utanför nyss, de har varit borta hela våren och sommaren men nu kommit "hem"

Idag blir det butiken och förhoppningsvis litet hästpyssel.

MagganS-B
0

God Morgon!

Gråmulet men varmt, åskluft! I gårkväll mullrade åskan runtomkring och ett par ordentliga knallar var det precis i närheten. Regnade gjorde det också en del…..Vi behöver inte mer nu! Undrar när sommaren kommer tillbaka……

Russen mår jättebra, fölisarna växer så det knakar, snart skall Brådis åka hem till Skåne så då kan jag släppa ihop alla tre stona med sina föl, Deli får ju gå själv med lille Dynar…….

I dag blir det en slappardag!

Ha det!

[Croneld]
0

God morgon! Vi skulle rida nu på morgonen men det hällregnar så vi får se när det är uppehåll under dagen. Men det blir nog en sväng till Capellagården och så vill jag åka över alvaret.
Ha en bra dag!

annelie-huskvarna
0

Godmorgon

Mulet och lite lätt regn här, ska inte göra nåt särskilt med pållarna idag utan bara upp å kolla till dem en sväng ikväll. Ska tvätta berget med tvätt sen idag och försöka få fram lite inspiration till att städa…

Ha en bra torsdag Glad

[Tjiwi]
0

Regn, regn, regn……hela kvällen och natten! Får se vad man kan hitta på idag…

murkla
0

God morgon.

Regn o stor regn kommer i dag… Heldagsregn i dag jätte kul nä….

Fick in en del av veden igår som tur var men de tog hen hel dag.. i Gårdagens finaste o varmaste dag….. Fick lite färg iallafall….

De blir ju inte så mycke gjort i dag som vädret inte tilllåter mer kanske..

Ha de bra

Tittut
0

God dag!

Grått och blåsigt men uppehåll här vid Hälsingekusten, men det pratas om regn i inlandet. Vi som ska på Winnerbäck i Järvsö i kväll, barnen och jag. Hoppas på det bästa.

Annars har vi avverkat dagens första hundpromenad, kafferast och lite pussel. Ska ge oss iväg om ett par timmar, så det blir inte så mycket mer gjort skulle jag tro. Semester, var det ju…

Ha en bra torsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Anna-Uppsala
0

#6 Hoppas konserten blir bra, och att ni slipper regn! :)

Själv har jag jättetråkigt. Regnet öser ner och jag borde städa, men får ingenting ur händerna. HJ är kvar hos Timon, och Sillisen är i Jumkil, så enda anledningen att åka till vanliga stallet i dag är egentligen att städa där också.

Men orka … Får nog blli en tupplur i stället!

Just because I´m worth it …  Oskyldig

[Croneld]
0

Det blev uppehåll så jag har töltat runt, mellan majsfälten och längs havet, underbart denna gången med. Funderar på att utöka med en islänning för ridningens skull. FlörtSen blev det besök hos min 99-åriga farmor, sista besöket för i morgon bitti åker vi hem igen.

garrilina
0

God kväll! Vaknade halv fem i morse med ett ryck för det började regna rusade ut och drog över pressening på den bal jag lämnat ute. Somnade sedan skönt om och vaknade två timmar senare när min kollega ringde, vi hade bestämt att ses på jobbet vid sju så det blev brått. Har packat, sorterat och slängt hela dagen, vi börjar se en ljusning men har nog ca. tre dagar kvar innan det blir klart.

Förutom den skur som kom i morse har det varit uppehåll, däremot är himlen kolsvart mot det håll som Tittut är och lyssnar på Winnerbäck, hoppas hon har regnstället med sigObestämd.

Nu blir det lite slappande och laddande för morgondagen, 14 dagar kvar sedan börjar jag jobba på "riktigt"