God Morgon 10-07-28
God Morgon! Först idag ser det ut som. Vaknade 1 timme innan larmet, typiskt att det inte går att sova längre de gånger man får. Solen skiner och det är riktigt varmt redan. Mågen och dottern har börjat stränglägga och om ett tag kommer det två traktorer för att bala och plasta in, vågar inte chansa eftersom alla väderprognoser säger att det blir regn i morgon.
Ha en bra dag!
Morron
Solen har sakta kommit fram idag med fast tidningen säger regn….idag ska vi röja i den andra ladugården vi har för att bygga nytt till fåren….en körtur blir det med framåt kvällen.
Godmorgon!
Har inte riktigt hunnit smälta att vårat gammla avelssto blev BIS på premieringen igår..
Idag väntas hovslagaren sen återbesök hos veterinären.. Håller tummarna att de blir friskförklarade idag!
God morgon!
Sitter här i lilla stugan med grästak och dricker morgonkoppen, idag blir det nya äventyr. Igår avverkade vi vattenland, tivoli och djurparken och det var en varm skön dag på Öland. Nu ska vi städa ur stugan hos min morbror och flytta in till min kusin istället.
Ha en bra dag!

Godmorgon i landet!
Här skiner solen från en klarblå himmel och det är redan över 20 grader varmt, härligt!
Vi fick vårt hö balat och plastat igår kväll, Peter skulle ju eg. iväg idag, men det blev inget då det inte fanns något gods, så vi hade kunnat vänta en dag till.. Men nu har vi vinterfoder iaf.
Sara och jag var ut och red Röros och Trixi igår kväll, det blev sen middag kan jag säga…
Idag butiken och ikväll farmorkväll

Nu ligger det 55 st. 450 kilos balar på åkrarna
, klart på 4 timmar så nu klarar vi oss framåt januari förhoppningsvis.